וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה וקורע לב: השופטים שמנחמים את המשפחות האבלות

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 12:38

מאז פרוץ המלחמה בעזה ביקרו יותר מ-60 שופטים במחוז חיפה אצל יותר מ-100 ממשפחות הנרצחים. בין היתר ביקרו בבית משפחת חיאל, ששני ילדיהם נועה וגידי נרצחו במסיבה ברעים, ושמעו מהם כי ברצונם לקיים את צוואת ילדיהם: "נישבר ונקום כי אין דבר כזה אי אפשר"

יותר מ-60 שופטים במחוז חיפה התארגנו עצמאית במיזם התנדבותי תחת הכותרת "שופטים מנחמים" וערכו יותר מ-100 ביקורי ניחומים מאז השבת השחורה של 7 באוקטובר. יוזמות דומות של שופטים יצאו לפועל גם במחוזות נוספים בארץ.

במסגרת המיזם חברו שופטים מכל בתי המשפט במחוז חיפה: המחוזי, בית הדין האזורי לעבודה ובתי משפט השלום והמשפחה במחוז. מאז השבת השחורה, השופטים מגיעים למשפחות אבלות היושבות שבעה על יקיריהן, מבקשים לשמוע על הנרצחים והנופלים ואחר כך משתפים עם שאר השופטים את סיפור חיי בן המשפחה שנרצח, פועלו וייחודי כפי שתיארה המשפחה. את הפעילות מרכזים השופטת הילה גורביץ עובדיה והשופט יניב הלר.

ביקור שופטים ממחוז חיפה אצל משפחה אבלה. צריך להתמקד בלב בתחתית התמונה.. ללא, אתר רשמי
ביקור שופטים ממחוז חיפה אצל משפחה אבלה. צריך להתמקד בלב בתחתית התמונה./אתר רשמי, ללא

השופטים רואים במיזם זכות עבורם בשעה הקשה הזו שבה העם כולו מאוחד מול יגון השכול. הביקורים נערכים בעיקר אצל משפחות אזרחים שנרצחו, אבל לא רק. אצל לא מעט מהמשפחות האבלות היה ביקור השופטים ביקורו הראשון אם לא היחיד של גורם ממלכתי, גם אם לא רשמי. בביקור של שלוש שופטות אצל משפחתו של אילקין נאזרוב, צעיר מקרית ים, שנרצח במסיבה ליד קיבוץ רעים. רק ההורים והדודה, אחותה של האם, היו בבית. הביקור היה קשה וקורע לב גם לשופטות שבמסגרת עבודתן "שמעו הכול".

ההורים סיפרו על נאזרוב ז"ל, שהיה בן 29 במותו, בן יחיד להוריו שהיה כל עולמם. הוא היה בחור יפה תואר, היה אהוב על חבריו, סיים לימודי הנדסאות והספיק לעבוד כשלושה חודשים בלבד. ההורים מיררו בבכי במהלך הביקור וניכר היה שהשופטות שהביעו את צערן, תמכו בהם ועטפו אותם בחיבה וברגישות, התקשו אף הן לעצור את הדמעות.

אילקין נאזרוב שנרצח במסיבה ברעים. באדיבות המשפחה
אילקין נאזרוב שנרצח במסיבה ברעים/באדיבות המשפחה

במקרה נוסף, כמה שופטים ביקרו באחוזת ברק בעמק יזרעאל שבה שבעה צעירים נפלו ונרצחו במסיבה ליד קיבוץ רעים. השופטים ביקרו אצל משפחת חיאל, שאב המשפחה היה בין מארגני המסיבה שבה השתתף יחד עם אשתו, אב ל-4 ילדים. אשתו סיפרה על רגעי האימה והמראות הקשים שחוותה וראתה עד שחולצה. תיארו אותו כמי שאהב את החיים והמוסיקה ונרצח תוך כדי עשייה, שכה אהב וזו אולי נחמתם.

גידי חיאל, נועה חיאל, דין בר, שהם בר, שי שלו, איתן שניר, שלו גל. באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
גידי חיאל, נועה חיאל, דין בר, שהם בר, שי שלו, איתן שניר, שלו גל/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחות

האחים נועה וגידי חיאל, צעירים בני 24 ו-27 מלאי חיים ושמחה, הלכו למסיבת טבע ברעים, האחות שירתה כחובשת, וסיימה תואר ראשון בהצטיינות במכללת תל- חי. כל המשפחה מרוסקת אך חזרו ואמרו שברצונם לקיים את צוואת ילדיהם: "נישבר ונקום כי אין דבר כזה אי אפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully