וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ לא מכנס את הקבינט החברתי כלכלי

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 14:03

המתח בין סמוטריץ' לברקת מגיע לנקודת רתיחה: במכתב ששלח שר הכלכלה הוא דרש מהאוצר לפעול לכינוס הקבינט הכלכלי חברתי באופן דחוף. "המשק, ציבור בעלי העסקים וציבור העובדים לא יכולים להמתין"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23. מירי שמעונוביץ לע"מ,
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23/מירי שמעונוביץ לע"מ

המתח בין שר הכלכלה, ניר ברקת, לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', עולה מדרגה. שר האוצר מתחילת השבוע מתעלם שר האוצר מפנייתו של שר הכלכלה לכינוס הקבינט החברתי כלכלי, שתפקידו לדון ולאשר את תכנית החירום.

מייד לאחר שסמוטריץ' הציג את תכניתו, בסך 4.5 מיליארד שקלים, שאינה נותנת מענה מספק לעסקים, לעובדים ולמשק, הוציא ברקת תכנית כלכלית חליפית משלו לפיצוי העסקים שנפגעו במלחמה, מה שהעלה את חמתו של שר האוצר בתחילת השבוע םנה ברקת לסמוטריץ' בבקשה לכנס את הקבינט החברתי - כלכלי, שהוא עומד בראשו. שר האוצר התעלם מהפניה ונכון לעכשיו הוא מסרב לכנס אותו.

אתמול הוציא ברקת, מכתב למנכ"ל משרד רוה"מ, יוסי שלי ומזכיר הממשלה, יוסי פוקס, מכתב שבו דרש מהם לפעול לכינוס את הקבינט הכלכלי חברתי באופן דחוף. "הזמן דוחק", כתב, "המשק, ציבור בעלי העסקים וציבור העובדים לא יכולים להמתין, עלינו לקבע את מתווה הסיוע הממשלתי לעסקים ולהוציאו אל הפועל. אני שב ודורש לכנס אל הקבינט החברתי כלכלי לאלתר".

התעקשותו של סמוטריץ' לדבוק בתוכנית שגיבש, ולהימנע מדיון בפרטיה הבעייתיים, מעלה את חמתם של חברי קואליציה, בראשם דוד ביטן, שר הכלכלה, שאמר בדיון בוועדת הכלכלה, "אנחנו תומכים בתוכנית של שר הכלכלה ניר ברקת. התכנית של סמוטריץ' והאוצר לא מספקת. עם כל הכבוד לפוליטיקה, אנחנו דורשים שהממשלה תדון בתוכנית של ברקת, וועדת הכלכלה תפקח ותוודא שהיא עולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניר ברקת בועידת המפרץ הבינלאומית האזורית. 21 במרץ 2023. שאולי לנדנר, אתר רשמי
"הזמן דוחק". ניר ברקת/אתר רשמי, שאולי לנדנר

כרגע נדמה שמתפתח מרד בקואליציה נגד התכנית ונגד סמוטריץ', כשמספר המתנגדים לתכניתו עולה על הזמן, ביניהם ניתן למצוא את ביטן, ח"כ ינון אזולאי מש"ס, ח"כ שלום דנינו מהליכוד, ח"כ אליהו ברוכי מיהדות התורה, ח"כ אלי דלאל מהליכוד, "ח"כ קטי שטרית מהליכוד וח"כ מושיקו פסל. בלשכת רוה"מ, שגיבו את תכניתו של סמוטריץ' בתחילת הדרך, אחרי שזה פנה להתלונן, בשבוע שעבר, נגד ברקת באוזני רוה"מ בנימין נתניהו, על כך שהוא מתערב לו בעניינים, מתחילים לאבד סבלנות ולהביע חוסר שביעות רצון מהתנהלותו של סמוטריץ'.

חבל שבמקום להתמקד בעשייה למען העצמאים, העובדים, הודאות והצמיחה של הכלכלה הישראלית, ממשיך שר האוצר לעסוק בענייני אגו ופוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully