וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר זק"א התמוטט ואושפז: "חלק מהדברים שנחשף אליהם - לא נחשפו לציבור"

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 19:52

שבועיים וחצי מפרוץ המלחמה, התמוטט אמש מוטי בוקצ'ין, ככל הנראה בשל תשישות פיזית ונפשית. "לאסוף גופה זה קשה, לאסוף אפר זה מפרק", טען חברו לארגון, שאנשיו עובדים ימים כלילות מאז האסון. "אתמול הוא בכה בשטח, לאחר מכן בביתו - ואז התמוטט"

אחרי שבועיים וחצי בעוטף עזה, דובר זק"א מוטי בוקצ'ין התמוטט ואושפז בבית החולים בילינסון 24 באוקטובר 2023/זק"א

שבועיים לאחר פרוץ המלחמה, התמוטט אמש דובר זק"א מוטי בוקצ'ין ואושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מבדיקות מקיפות שעבר, עלה כי ככל הנראה מדובר בתשישות פיזית ונפשית.

"חלק מהדברים שאנשי זק"א נחשפו אליהם בשטח, לא נחשפו לציבור", אמר אליעזר, חברו לארגון שאנשיו עובדים ימים כלילות בשטח מאז האסון, ונכח לצד מוטי טרם התמוטטותו. "הוא היה הרבה בשטח, וחזר כל פעם בקושי גדול. לאסוף גופה זה קשה, לאסוף אפר זה מפרק", סיפר אודות העבודה הבלתי נתפסת שעל חברי הארגון לבצע מאז אירועי הטבח האכזריים בעוטף, בין היתר בזיהוי גופות שהושחטו.

"אתמול בלילה הוא בכה גם בשטח, הבנתי שגם בבית הוא חיבק את הילדים שלו ובכה המון - ואז התמוטט", הוסיף. "הוא אדם אדם חזק והוא יחזור לשטח אחרי שירגיש טוב יותר".

פעילות אנשי זק"א לפינוי גופות חללים במהלך חרבות ברזל. דוברות זק"א, אתר רשמי
"חלק מהדברים שנחשפו אליהם - לא נחשפו לציבור". אנשי זק"א/אתר רשמי, דוברות זק"א
בוידאו: העדות הקשה של מתנדבי זק"א מהדרום/שימוש לפי סעיף 27א'

עוד הוסיף אודות הארגון כי זה "מלווה את מאות המתנדבים שנחשפו לזוועות בשטח, ועושה מאמצים לסייע לכל אחד בתמיכה, חיזוק, עידוד וגם סיוע מקצועי במידת הצורך. אין ספק שמדובר באירוע הכי קשה מקום מדינת ישראל, ובפרט בארגון זק"א שתמיד נמצא בחזית, בשגרה ובחירום - ההתמודדות היא קשה מאוד" ,טען. "מתפללים שנצליח לצאת מהאירוע הזה חזקים יותר, בריאים ושלמים, וכן שנצליח במשימה החשובה להביא את הנרצחים והנופלים לקבר ישראל".

תנדבי זק"א איתרו בקיבוץ בארי גופותיהם של אישה וילד שנרצחו ע"י המחבלים . 18 באוקטובר 2023. זק"א
"חזר כל פעם לשטח בקושי גדול". אנשי זק"א/זק"א

כ-1,400 בני אדם נרצחו וכ-5,400 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. בשבת, 7 באוקטובר, אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים, שוטרים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ. בכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים.

המחבלים חטפו תושבים רבים לעזה, ובהם קשישים, נשים וילדים - מחבלים הודו בחקירתם כי אלו היו חלק מההוראות אותן קיבלו לפני הפלישה לעוטף. דובר צה"ל עדכן 222 משפחות שיקיריהן נחטפו לרצועה, ובמקביל מתקיימים מגעים לעסקת שבויים באמצעות מתווכים. עד כה שוחררו ארבע חטופות, שתיים מהן בעלות אזרחות אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully