וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא הייתה חייבת לעשות משהו אחרי השבת השחורה. נולד מזה חמ"ל אזרחי עצום

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 11:25

דנה גת, דמות מוכרת ברשתות החברתיות, החליטה להיעזר בעוקבים הרבים שלה כדי לסייע באיסוף מידע על נעדרים. מאז, בחמ"ל האזרחי שהקימה מתנדבים כבר 4,000 בני אדם, שעוזרים בהתנדבות למשפחות שנפגעו בכל דבר - מדיור וחקלאות ועד צעצועים והסברה

חמ"ל לביאות הברזל/צילום: פרטי

"ביום שבת הנורא ההוא, כמו כולם, גם אני קמתי לתופת", מספרת לוואלה! דנה גת, פעילה מוכרת ברשתות החברתיות. "החבר הכי טוב שלי גר בשדרות והוא היה בממ"ד עם שני הילדים שלו וסכין מטבח בזמן שיורים מחוץ לבית שלו, ואז התפרסם סרטון שרצחו אנשים מחוץ לבית שלו. כל חמש דקות שאלתי אותו: 'אתה חי?'. באיזה שלב הבנתי שאני לא יכולה [להמשיך] לשאול אותו, כי הוא צריך קשב כדי שהמחבלים לא יפרצו לו לבית וגם כי הוא צריך בטרייה לכשיגיע חילוץ".

גת ניתבה את הדאגה להקמת חמ"ל סיוע, שיחד עם 4,000 מתנדבים מסייע למשפחות הנרצחים והנעדרים, לחיילים וגם לחקלאים. "אחרי השבת ההיא אמרתי לעצמי: אוקיי מה אני יכולה לעשות? יש לי הרבה עוקבים בטוויטר אז אני אתחיל לפרסם שמות של נעדרים. אנשים התחילו להגיב ולהגיד שאנשים נמצאים אצלם וביקשו להודיע להורים, ואז הקמנו חמ"ל נעדרים", היא מספרת. זאת הייתה ההתחלה. "אחר כך ראינו שחיילים מגיעים לבסיס ואין להם כלום, אז אספנו בביט כסף כדי לקנות להם פיצות - ואז הבנתי שזה הולך להיות עוד יותר גרוע מבחינת המפונים. כבר באותו ערב פתחתי קבוצת ווטסאפ, קראתי לה 'עוזרים לדרום להתאושש', שמתי שם קישור לפיי-בוקס ואז יום למחרת ישבתי עם פיג'מה על המיטה שלי והתחלתי להוציא משלוחים ולקשר בין אנשים שרוצים עזרה לבין אנשים שרוצים לעזור", היא נזכרת.

דנה גת. ענת גת, אתר רשמי
״אחרי השבת ההיא אמרתי לעצמי: אוקיי מה אני יכולה לעשות?". דנה גת/אתר רשמי, ענת גת

מהר מאוד היא מצאה את עצמה עם עוד הרבה אנשים טובים, שרק רצו לעזור. "בצהריים הצטרפו אליי מהקיבוץ שלי מהצפון עוד אנשים שרצו לסייע, ואז זה די התפוצץ. יש לנו מעל 4,000 מתנדבים. יש 67 מתנדבים בחמ"ל שמחולק לכמה חלקים: לוגיסטיקה; מרכזיה שבעצם מקבלת את כל השיחות שזה 30 מתנדבים; יש חמ"ל דירות - מעל 2,000 איש מצאנו להם דירות; יש חמ"ל סיוע למשפחות הנרצחים והנעדרים שזה להעניק עזרה - למשל להביא צעצוע לילד שאבא שלו נפצע קשה ואמא שלו נרצחה והוא צריך לעזוב את אבא שלו בבית חולים ולכן אנחנו מביאים לו צעצוע לבית חולים".

החמ"ל האזרחי מסייע גם לחקלאות ביישובים שנפגעו. "אנחנו עוזרים לחקלאים משלב הקטיף ועד לעזור להם למכור. כל הכסף הולך לשם - יש הרבה חקלאים בצפון ובדרום שאין להם עובדים, חלקם ממשפחות שכולות או משפחות של נחטפים, שקשה להם לחזור לחיים", היא מספרת.

עוד בוואלה!

חמ"ל האזרחים: הקומנדו של העשייה החברתית

לכתבה המלאה

וישנן עוד משימות על סדר יומו של החמ"ל. "בקרוב נתחיל לשתף פעולה עם חמ"ל חיות כדי לחבר בין המפונים לבין בעלי החיים שלהם", היא מספרת. "בנוסף, פעם ביום 4,000 מתנדבים עושים הסברה למען החטופים. זה בא לידי ביטוי בכך שמעלים פוסטים ברשתות החברתיות כדי שיראו בכל העולם ויזכרו. בנוסף, התחלנו כמה פרויקטים - ח"כ נעמה לזימי הגישה בשמנו בקשה לממשלה לקבוע יום אבל לאומי ב-6.11, כ"ב בחשוון. התייעצנו על התאריך עם הרב דוד סתיו מארגון רבני צהר כדי לראות שאנחנו לא פוגעים באף אחד מבחינת ההלכה, הוא אישר שגם אם לא כולם נקברו בתאריך הזה, מבחינה סימבולית זה בסדר לקבוע יום אבל בתאריך הזה".

ואם אתם רוצים לסייע גם, אתם מוזמנים להצטרף. "צלצלו 8724*, אנחנו זקוקים לכל מתנדבת ומתנדב שיבוא", היא אומרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully