וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן מלחמה: דודי אמסלם מתעסק במינוי מקורבים לדואר ישראל

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 15:26

השר ביקש למנות דירקטורים בעלי זיקה פוליטית ולהקפיא את הפרטת דואר ישראל. "מדובר במועמדים שלגבי שניים מהם קיימת זיקה פוליטית לשרים", כתבה עו"ד רוזנבוים במכתב חריף ששלחה לשר הממונה על רשות החברות הממשלתיות. דובר השר דודי אמסלם: אנחנו לא מגיבים

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, עו"ד מיכל רוזנבוים, שיגרה אתמול (שני) מכתב חריף אל השר הממונה על הרשות, דודי אמסלם, בו היא עונה לו על בקשותיו בזמן המלחמה: למנות דירקטורים לדואר בעלי זיקה פוליטית.

מהמכתב עולה כי אמסלם שוחח בטלפון עם רוזנובים ביום רביעי בשבוע שעבר, וביקש לקדם בדחיפות את מינויים של דירקוטורים מטעמו ומטעם שר התקשורת שלמה קרעי לחברת דואר ישראל. לפי המכתב של רוזנבוים מדובר ב"מועמדים שלגבי שניים מהם קיימת זיקה פוליטית לשרים ולגבי מועמדת שלישית, הגב' יפעת בן- חי-שגב, הנושא מצוי בבדיקת משרד המשפטים".

עוד עולה מהמכתב כי אמסלם ביקש להקפיא את הפרטת דואר ישראל, בשל המלחמה.

דודי אמסלם, 21 במרץ 2023. ראובן קסטרו
אמסלם/ראובן קסטרו

על בקשתו של השר אמסלם למנות דירקטורים בדואר השיבה רוזנבוים: "סוגיית בחינת השלכות הזיקות הפוליטיות של מועמדים אלו, נדונה אל מול משרד המשפטים. את תשובת משרד המשפטים בנושא קיבלו גורמי הרשות מיד אחרי החזרה לעבודה אחרי חג הסוכות. אלא, שב-7 באוקטובר נאלצה כבר מדינת ישראל ובכלל זה הרשות, להתמודד עם מלחמה ומתקפת טרור אכזרית על מדינת ישראל ואזרחיה. בנסיבות אלו, ובהתחשב הן בצרכים דחופים ממשיים מטעם חברות ממשלתיות וסוגיות שעולות בהן, והן במשאבי הרשות בימים אלו ונוכח סדרי העדיפויות הנדרשים - הנושא יטופל בהמשך".

בנוסף, רוזנבוים הבהירה במכתבה כי חברת דואר ישראל מתפקדת כהלכה גם בזמן המלחמה. ביחס להרכב הדירקטוריון כתבה רוזנובים: "בדירקטוריון החברה קיים קוורום של חברים ואף למעלה מכך - כולל מינויים שמונו על ידך ועל ידי שר התקשורת רק לאחרונה, מר ששון חדד ומר מרדכי מרדכי".

ביחס לבקשתו של אמסלם להקפיא את הפרטת הדואר כתבה רוזנבוים: "כל עיכוב בהפרטה עלול להביא את קופת המדינה להידרש להוצאה נוספת על מנת לייצב את החברה. עיכוב בהפרטת החברה צפוי גם לפגוע בתקבולים שייכנסו לקופת המדינה כתוצאה ממכירת החברה. מיותר לציין את הצורך של אוצר המדינה בהכנסה משמעותית הצפויה ממכירת החברה, ואת הצורך למנוע הוצאת כספים נוספת מאת קופת המדינה לחברת הדואר, בייחוד בימי המלחמה והזינוק בהוצאות הביטחון והוצאות המדינה בכלל, וקריסה בהכנסות המדינה ממסים".

דובר השר דודי אמסלם: אנחנו לא מגיבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully