וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א טענה שפיקוד העורף אוסר הצבת מיגוניות - העובדות מראות אחרות

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 10:58

תושב העיר פנה לעיריית ת"א בבקשה להציב מיגונית בשכונת יד אליהו משום שאין ממ"דים בבניינים והמקלטים רחוקים - ולא רק שם. בעירייה טענות כי פיקוד העורף לא מאפשר הצבת מיגוניות, אך בדיקת וואלה! העלתה כי אין איסור כזה. בעירייה מתעקשים: "אין אישור של פיקוד העורף"

בווידאו: יירוט רקטה בשמי תל אביב/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

עיריית תל אביב מסרבת להציב מיגוניות בשכונות הוותיקות שבהן אין ממ"ד והמקלטים רחוקים בטענה שפיקוד העורף אוסר על הצבת מיגוניות. עם זאת, מבדיקת וואלה! עולה כי לפי פיקוד העורף - אין איסור כזה אלא טענה שמדובר במיגון לא תקני.

כך גם עולה מאתר פיקוד העורף, שם רשום כי המיגונית מספקת הגנה טובה מאוד לאיומים בטווחים קצרים. בטווחים ארוכים יותר, המיגון התקני, כלומר המרחב המוגן כדוגמת הממ"ד או המקלט הינו הפתרון הנכון ביותר.

המרחק בין הבית של אליעזר למקלט, שכונת יד אליהו. תל אביב. ללא, אתר רשמי
המרחק בין הבית של אליעזר למקלט, שכונת יד אליהו. תל אביב/אתר רשמי, ללא

מי שפנה אל העירייה הוא עו"ד אליעזר רואס שאמר לוואלה!: "אני גר בשכונת יד אליהו. אין לנו ממ"ד בבניין והמקלט רחוק יותר מטווח של דקה וחצי. ביקשתי שישימו מיגונית וענו לי בעירייה שיש איסור של פיקוד העורף לשים מיגוניות בעיר כי היא רחוקה מעבר לטווח 40 ק"מ מרצועת עזה".

רואס לא ויתר וצלצל למוקד פיקוד העורף. "אמרו לי 'מה פתאום. זה חובה מ-40 ק"מ לפי שיקול דעת והעירייה יכולה לרכוש'", הוא סיפר. "הלכתי לראש העיר רון חולדאי. הייתה שיחה טובה, אבל הוא אמר לי שאין לו פתרון לבעיה ושאין ברירה שאנשים צריכים לישון במקלטים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אליעזר רואס. ללא, אתר רשמי
אליעזר רואס/אתר רשמי, ללא

גם אור, תושבת לב העיר, סיפרה על הבעיה בשיחה עם וואלה!: "אני גרה בבניין בן 100 שנים. אין מקלט באזור שלי ובטח לא מרחב מוגן, כי הבניין מיועד לשימור. יש חמש דלתות בבית כך שמשום שהכול מורכב מפתחים, אין גם בבית אפשרות להיות במסדרון. גם הבניין לא תקני כי גם בו יש חלונות עצומים בחדר המדרגות אני רצה לחניונים להתחבא ואין לי לאן ללכת. אני מתפללת שכיפת ברזל תצליח ליירט".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "הצבת מיגוניות בתל אביב-יפו אינה מאושרת ע"י פיקוד העורף.
לפי הנחיות פיקוד העורף, המיגונית אינה תקנית ומיועדת כפיתרון ארעי להצבה בשטחים ציבוריים של ישובים המרוחקים עד 40 ק"מ מהגבול הצפוני או עזה. המרחק מדרום תל אביב לצפון הרצועה הוא כ-60 ק"מ. לקבלת ההסבר המלא יש להיכנס לאתר פיקוד העורף.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "פיקוד העורף פורס בשגרה ובחירום מגוון פתרונות מיגון המותאמים לאיומים, בהתאם להערכת המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully