וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם גבי אשכנזי להתייעצות לגבי המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 22:56

ברקע המתיחות עם השר גלנט, נפגש רה"מ בימים האחרונים עם הרמטכ"ל לשעבר בקריה, והתייעץ איתו לגבי המשך המלחמה נתניהו אף בחן אפשרות לשלב את אשכנזי במערך הלחימה, אך בשלב זה מסתמן כי ייעזר בו רק לצרכי התייעצות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בימים האחרונים עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בקריה, והתייעץ איתו בקשר להמשך המלחמה בעזה.

הפגישה של נתניהו עם אשכנזי התקיימה ברקע היחסים המתוחים בין ראש הממשלה ושר הביטחון יואב גלנט. לפי מקורות מהימנים בסביבת רה"מ, נתניהו בחן את האפשרות לשילוב של אשכנזי במערך הלחימה אך בשלב זה מסתמן כי ייעזר בו רק לצרכי התייעצות. בהמשך הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה בה נכתב כי נתניהו "קיים פגישה אחת עם גבי אשכנזי כפי שהוא נפגש עם בכירים רבים לשעבר במערכת הביטחון. אשכנזי לא ישמש בשום תפקיד וכל פרסום אחר הוא שקרי".

ברקע הדיווחים על משבר אמון ומתיחות, לשכת ראש הממשלה, לשכת שר הביטחון ודובר צה"ל פרסמו היום הודעה משותפת חריגה בה הדגישו כי השלושה "עובדים בשיתוף פעולה הדוק ומלא, סביב השעון, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון מוחלט על חמאס. בין ראש הממשלה נתניהו לבין שר הביטחון והרמטכ"ל יש אמון מלא והדדי ואחדות מטרה ברורה".

גבי אשכנזי במטה כחול לבן בתל אביב 18 בספטמבר 2019. דני מרון
גבי אשכנזי במטה כחול לבן בתל אביב 18 בספטמבר 2019/דני מרון

הפגישה עם אשכנזי, שפורסמה לראשונה בכאן 11, התקיימה כחלק מסבב פגישות ביטחוניות שנתניהו מקיים עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון, בהן גם שתי הפגישות שלו עם האלוף במיל' יצחק בריק מאז תחילת המלחמה.

בריק, נציב קבילות החיילים לשעבר, התריע בשנים האחרונות שוב ושוב מבעיות בכשירות צה"ל ומוכנותו למלחמה והזהיר מתרחישי מתקפת זוועה כמו זו שהוביל חמאס ב-7 באוקטובר. הוא זכה לרוב להתעלמות ממערכת הביטחון והדרג המדיני, כולל נתניהו שכיהן בשנים הללו כראש ממשלה. מאז תחילת המלחמה נתניהו נפגש איתו פעמיים, ושמע את עמדותיו בנוגע להמשך הלחימה. מלשכת רה"מ ומטעמו של בריק לא נמסרה תגובה.

הפגישה הראשונה בין נתניהו ובריק, שהתקיימה ביום ראשון שעבר בקריה, פורסמה לראשונה בחדשות 12, והפגישה השניה התקיימה בימים האחרונים. בין שתי הפגישות האלוף במיל" בריק, שנחשב כעת לנביא הזעם של המלחמה בעזה, עשה סבב ראיונות בתקשורת בו הציג את העמדות שהציג לנתניהו בפגישה. בין השאר, הוא קרא לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה לצורך היערכות למלחמה הרב חזיתית ממנה הוא הזהיר במרוצת השנים וממשיך להזהיר גם כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully