וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן שלח גנרלים לייעץ לצה"ל לקראת הכניסה הקרקעית לעזה

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 20:49

בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי סגן מפקד המארינס, הגנרל ג'יימס גלין, וקצינים אמריקנים נוספים נמצאים בישראל ומייעצים למטכ"ל. העובדה שארה"ב שלחה קצינים בכירים לייעץ לצה"ל במלחמה - חסרת תקדים ומראה עד כמה עמוקה המעורבות של הממשל האמריקני בתוכניות של ישראל

צה"ל תקף יותר מ-320 מטרות ברצועת עזה/דובר צה"ל

ממשל ביידן שיגר לישראל גנרל מיחידת המארינס ועוד כמה קצינים בכירים כדי לייעץ למטכ"ל בכל הנוגע להיערכות לפעולה קרקעית בעזה, כך אמרו לוואלה שני בכירים אמריקנים ושני בכירים ישראלים.

לכל העדכונים על המלחמה

למה זה חשוב

  • העובדה שארצות הברית שולחת קצינים בכירים לייעץ לצה"ל במהלך מלחמה היא חסרת תקדים ומראה עד כמה עמוקה המעורבות של הממשל האמריקני במדיניות ובתוכניות המבצעיות של ישראל בכל הנוגע לעזה.
נמשך העימות האלים באפגניסטן. רויטרס
חיילי מארינס באפגניסטן/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • בכיר ישראלי אמר כי הקצין האמריקני הבכיר ביותר שנשלח לישראל הוא סגן מפקד המארינס, הגנרל ג'יימס גלין. האחרון שימש בעבר כמפקד המבצעים המיוחדים של המארינס והיה מעורב במלחמה נגד דאעש בעיראק.
  • הגנרל גלין והקצינים האמריקנים הנוספים שנמצאים בישראל לא מעורבים בניהול הפעילות המבצעית של צה"ל, אבל מייעצים ומסייעים בשיפור התכניות המבצעיות של צה"ל לקראת כניסה קרקעית לרצועה תוך שהם משתמשים בלקחים מבצעיים אמריקנים מהלחימה נגד דאעש בעיר מוסול בעיראק.
  • מקורות שמעורים בנושא אמרו כי גלין נמצא בישראל באופן זמני בלבד והוא אינו אמור להישאר וללוות את הכניסה הקרקעית לרצועה.
טנק ישראלי בגבול רצועת עזה. רויטרס, עיבוד תמונה
טנק ישראלי בגבול רצועת עזה/עיבוד תמונה, רויטרס

מה הם אומרים

  • דובר מטעם משרד ההגנה האמריקני אמר: "ביקשנו מכמה קצינים עם ניסיון רלוונטי לעזור למפקדי צה"ל לחשוב על השאלות הקשות שלפניהם ולבחון את האופציות השונות לפעולה. כמו תמיד, צה"ל הוא שיקבל את ההחלטות בעצמו".
  • דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אישר את הפרסום, ואמר בתדרוך היומי לכתבים: "יש כמה קצינים אמריקנים עם ניסיון רלוונטי למבצע שהישראלים עושים. הם נמצאים שם כדי לשתף את הישראלים בפרספקטיבה שלהם ולשאול שאלות קשות - אותן שאלות קשות שאנחנו שואלים את הישראלים מהיום הראשון".

התמונה הגדולה

  • שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר אתמול בריאיון לרשת CBS כי ממשל ביידן מנהל שיחות עם ישראל לגבי התוכניות הצבאיות בנוגע לעזה וסביב השאלה מהי דרך הפעולה הטובה ביותר להשיג את התוצאות שישראל רוצה.
  • "אנחנו נותנים להם את העצות הכי טובות שאנחנו יכולים. מה שחשוב זה לא רק מה עושים, אלא גם איך עושים את זה, במיוחד בכל הנוגע להגנה על חיי אזרחים פלסטינים שעלולים להיקלע לקו האש", אמר בלינקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully