וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינת ישראל עובדת לאט, יש כיתות כוננות שצריך לדאוג להן"

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 20:33

בזמן שמדינת ישראל מתנהלת בעצלתיים במלחמה, פדרציית ניו יורק אספה כבר חצי מיליארד שקל למען ישראל. משה דוידוביץ', יו"ר פורום יישובי קו העימות, סייר בחניתה עם מנכ"ל הפדרציה: "דואגים קודם כל לחיילים, אבל יש פה אנשים על המשמר כבר שבועיים"

"מדינת ישראל עובדת לאט, יש כיתות כוננות שצריך לדאוג להן"/יואב איתיאל

"מדינת ישראל עובדת לאט", כך אומר משה דוידוביץ', יו"ר פורום יישובי קו העימות שהתייחס למצב הקשה ששורר במדינה וההתנהלות האיטית של קברניטיה. "המדינה קודם כל דואגת לחיילים וזה בסדר, אבל פה יש כיתות כוננות שנמצאות על המשמר רצוף מעל שבועיים וצריך לדאוג גם להם".

את הדברים האלו אמר דוידוביץ' בקיבוץ חניתה לנציגי הפדרציה היהודית של ניו יורק שסיירו איתו היום בגזרה הצפונית. פדרציית ניו יורק (UJA) המייצגת את הקהילה היהודית הגדולה בעולם, התגייסה באופן מלא למלחמה ואספה בימים האחרונים לא פחות מחצי מיליארד ש"ח למען ישראל. זה סכום של פי שלושה מתמיכתה השנתית בימים כתיקונם. עשרות מיליוני דולרים מהגיוס המיוחד כבר הוזרמו לרשויות מקומיות בעוטף ישראל ובגבול הצפון, בתי חולים, ארגוני חירום וסיוע וכמובן לתמיכה בכוחות הביטחון.

משה דוידוביץ' קיבוץ חניתה. יואב איתיאל
סייר בחניתה. משה דוידוביץ'/יואב איתיאל

ידה עוד נטויה. מבחינתו של מנכ"ל הפדרציה איציק שמולי הסיור היום נועד לשמוע על הפערים בין הצרכים של החיילים והתושבים, בהם אלה המחויילים לכיתת הכוננות, לבין מה שהם מקבלים בפועל. הוא שמע בישוב שהם צריכים עוד מכשירי קשר ועוד אפודים קרמיים, ובו במקום התחייב לדאוג גם לאלה.

לכל קיבוץ צמודה כיתת הכוננות, לפלוגה של חיילי צה"ל. כך כתף אל כתף הם מהווים את הגרעין של ההגנה המרחבית על הישוב. "היתרון היחסי שלנו הוא הכרותינו עם הישוב", הסביר ערן מכיתת הכוננות שמשפחתו התפנתה מחניתה והוא נותר לשמור עליו. י', אמריקאי-ישראלי שנציגי הפדרציה היו נרגשים לפגוש בביקור בקיבוץ, הוא חייל הפלוגה שהוצמדה לכיתת הכוננות הזו. הוא עשה שירות סדיר בארץ ואז שב למדינת ניו יורק. מיד עם פרוץ המלחמה הוא עלה על מטוס ובא לישראל. "אנחנו כאן ואנחנו ערוכים להגן על עם ישראל", אמר לחברי המשלחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
איציק שמולי עם כיתת כוננות חניתה. יואב איתיאל
איציק שמולי עם חבר בכיתת הכוננות/יואב איתיאל

"מה שהיה לא יכול להיות מה שיהיה", אמר דוידוביץ', הקונספט של מה שהיה על קו הגבול התנפץ למדינה בפנים והמדינה חייבת עכשיו לתת מענה קודם כל למי שגרכאן על הגבול, מגדל כאן את הילדים או מתפרנס פה ורוצה לחיות פה - אבל לא בסיטואציה הזו".

הסיטואציה בקו אינה שגרת חיים. מרבית התושבים התפנו. את מקומם תפסו חיילים, וקיבוצים כמו חניתה או אילון נראים יותר כבסיס צבאי מישוב מגורים. ג'יפים וכלי רכב משוריינים מסיירים בקיבוצים ובמושבים וסביב להם. במהלך הסיור נשמע קול נפץ עז סמוך לקיבוץ שטרם התברר טיבו, וכלי טיס בלתי מאויש יורט בהצלחה אחרי שבהצלחה חצה את הגבול דרומה לתוך ישראל, עד איזור קיבוץ עין המפרץ, בין עכו לקריות חיפה. אווירת מלחמה וזאת עוד טרם למעשה החלה.

במסגרת סיוע החירום, העבירה פדרציית ניו יורק, באמצעות המנכ"ל בישראל, איציק שמולי, סכום של כ-16 מיליון שקל לבתי חולים בדרום ובצפון, לצד תמיכה משמעותית גם למד"א, איחוד הצלה וזק"א. שמולי פגש היום את הנהלת המרכז הרפואי לגליל בנהריה, בחמ"ל בית החולים אשר ערוך לתת מענה מיידי במחלקות ממוגנות לתרחישים השונים בעת הזאת.

חייל כיתת הכוננות בחניתה. יואב איתיאל
קיבלו סיוע חיצוני. מפקד בכיתת הכוננות/יואב איתיאל

מנכ"ל פדרציית ניו יורק בישראל, איציק שמולי, שמע מהנהלת המרכז הרפואי לגליל על המחסור בציוד ומכשור רפואי שיאפשר להם להתמודד עם תרחישי לחימה בחזית הצפונית והבטיח סיוע מיידי נוסף. שמולי: "ביקרנו היום בביה"ח בנהריה כדי לעבות ולחזק עוד יותר את היקף התמיכה ולאפשר לביהח לרכוש ציוד חירום כמו מכונות הנשמה, רנטגן ועוד לאור התחממות הגזרה הצפונית. בכל מקום שבו ניסו לפגוע אנחנו נהיה כדי לתמול ולחזק באופן מהיר ומיידי".

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום אמר לשמולי: "אנחנו תומכי לחימה ואתה תומך בנו, זו העזרה הכי טובה שאני יכול לקבל. כשאתה מגיע לכאן ואומר - אני מחבק אתכם, מה שאתם צריכים, הטלפון הראשון שיהיה אליי, זה לא מובן מאליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully