וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי בביקורת על צה"ל ועיכוב התמרון: "זה לא שהצבא מוכן והדרג המדיני לא נותן לו"

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 16:49

דרעי בסיעה: אל תקנאו במקבלי ההחלטות. אני מלווה את הקבינט עשרות שנים - מעולם לא היו אנשים שנדרשו להכריע בהיקף כזה של התמודדויות ואתגרים. אין שום מתיחות או חילוקי דעות בין הדרג הצבאי לדרג המדיני

בווידאו: דרעי אומר שמעולם קבינט לא נאלץ להתמודד עם היקף כזה של החלטות/מערכת וואלה!

דרעי שמשתתף גם בישיבות קבינט המלחמה המצומצם התייחס היום (שני) לראשונה לטענות סביב העיכוב בכניסה הקרקעית לעזה, ואמר: "זה לא מהרגע להרגע. אי אפשר להיכנס לכל הפרטים אבל זה לא מצב שהצבא מוכן והדרג המדיני לא נותן לו. יש המון ידיעות לא מבוססות שגורמות להרבה מורך ובלבול. לא רק אצלנו בציבור, בחברה ובקרב הלוחמים אלא זה גם נותן אינדקציות לא נכונות לאויבנו".

בהמשך הוא התייחס בהרחבה לדיווחים סביב המתיחות בין נתניהו לגלנט והוסיף: "שומע גם על מתחים בין ראש הממשלה ושר הביטחון ובתוך הקבינט - לא היו דברים מעולם. נכון, יש דעות ודגשים. לגבי המטרות אין חילוקי דעות, מעולם לא הייתה תמימות דעים כזאת סביב המטרות. יש קבינט מלחמה של אנשים עם הרבה מאוד ניסיון וכל אחד שם דגשים כאלה ואחרים אבל המטרה היא אחת. הדיונים מאוד עניינים, גם בקבינט המורחב".

"אם נתניהו ימנע תמרון - הוא יתן לחמאס ניצחון"

הדברים הללו של דרעי, מגיעים על רקע אמירות של בכירים במערכת הביטחון שדוחקים בראש הממשלה שלא לעכב עוד את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "חרבות ברזל", ואומרים כי "אם נתניהו ימנע תמרון - הוא ייתן לחמאס ניצחון".

"העיכובים בתמרון מצד נתניהו מוכיחים שהוא לא מסוגל לקבל החלטות. ייתכן שאין לו יכולת לנהל את המערכה", הוסיף הבכיר, שנמנע מלהזדהות בשמו.

אתמול מתח שר וחבר בקבינט המדיני-ביטחוני גם הוא ביקורת על ראש הממשלה וטען כי הוא מתנגד למהלכים התקפיים בלחימה ברצועת עזה. "נתניהו בולם כל רעיון התקפי. הוא פשוט פחדן", אמר השר שנותר בעילום שם. מלשכתו של נתניהו נמסר: "הפרסום שקרי ומשולל כל יסוד. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שמוביל את הקבינט לניצחון מוחלט על חמאס. מעבר לכך, לא נתייחס לפרטים נוספים שרק פוגעים בביטחון חיילינו".

לפני כמה ימים דווח בוואלה! כי קבינט המלחמה ממשיך לעכב את התמרון הקרקעי הרחב לרצועת עזה ממגוון שיקולים. השיקול הראשון היה טיהור היישובים והמוצבים ממחבלים, ייצוב קו הגבול ושיפור ההגנה, וכן כשירות כוחות הסדיר ליציאה להתקפה אחר רצח מאות החיילים ופציעתם של יותר מ-1,000 מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully