וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברים לא שוכחים: המתנדבים שמחזירים את החיות למשפחות המפונות מהעוטף

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 14:06

שחם זגורי, בן 43 מעמק חפר, חבר לצוותי הצלה של בעלי חיים שאבדו באזור הלחימה בדרום. "זה מדהים שאתה מצליח להביא איזה כלב של משפחה שפונתה משם או שחוותה טראומה ואובדן, מה שנקרא חמוץ מתוק"

בווידאו: חיילי צה"ל מוסרים דרישות שלום מהשטח/רוני כנפו

כשהמלחמה פרצה, חשב שחם זגורי, בן 43 מעמק חפר ואוהב בעלי חיים, מה הוא יכול לתרום. התשובה הגיעה במהרה: הוא החליט שהוא חובר לצוותי הצלה של בעלי חיים שירדו לעוטף עזה, הצילו חיות והחזירו אותן לתושבים המפונים.

"הגעתי לאזור עוטף עזה בהתחלה עם חבר שהוא וטרינר", הוא מספר בשיחה עם וואלה! על משימות החילוץ. "אמרו לנו שיש חמ"ל של 'אחים לנשק' בבית קמה ואז הביאו אותנו לחמ"ל כלבים וחיות. משם יצאנו ועשינו חילוצים. ביום הראשון בקיבוץ סופה, ואחר כך היינו במספר מקומות בעוטף עזה. החלטתי שמאותו יום אני מגיע לשם כל יום. התחלתי להכיר את האנשים, ציוותו אותי לכלבנית מדהימה בשם ניצן, מאמנת כלבים אזרחית, ממתי שהתחיל הבלגן היא פושט הלכה והתנדבה שמה והסתובבנו ביחד כמעט שבוע".

"מזעזע מצד אחד לראות מה היה שם, מהצד השני זה מדהים שאתה מצליח להביא איזה כלב או בעל חיים של משפחה שפונתה משם או שחוותה טראומה ואובדן. מה שנקרא חמוץ-מתוק", הוא אומר.

שחם זגורי, מתנדב המחלץ בעלי חיים מיישובי עוטף עזה. 23 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
"יצאנו ועשינו חילוצים". שחם זגורי/אתר רשמי, ללא
בתוך התופת מתנדבים מחלצים בעלי חיים מיישובי עוטף עזה. 23 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
"אם מישהו רואה משהו אנחנו ישר קופצים ואוספים". חמ"ל הכלבים/אתר רשמי, ללא

"האזור כרגע די סגור. ביום שבת פחות או יותר סיימו את הפעילות ואת הכלבים שהיה צריך להוציא - הוציאו, למעט חיות שהעדיפו להשאיר שם שהן מטופלות", אומר זגורי, שמזכיר כי היו גם בעלי חיים שנעלמו וטרם נמצאו למרות חיפושים אחריהם. "יש כיתות כוננות ויש בבארי וטרינר שמחפש חיות, יש חיילים בשטח שנרתמים לעניין הזה. אם מישהו רואה משהו אנחנו ישר קופצים ואוספים".

עוד בוואלה!

לא נוטשים את הארנבונים: גם פינות החי פונו למקום בטוח

לכתבה המלאה

מתוקף המשימה, זגורי נכנס גם לזירות האיומות שבהן טבחו מחבלים באזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר. "אני לא הייתי ביום-יומיים הראשונים, כך שגופות שהיו בזירה שלי זה היה אולי של מחבלים. יש מקומות שהמראות נשארו כמו כפר עזה. יש מקומות שנכנסנו לבתים שהכול נשאר כמו שהיה כשפינו את הגופות", הוא אומר. "זה מזעזע. אני לא חושב שאפשר לעכל את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully