וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן זיו נרצח עם בת זוגו: "יצרת כל חלום בשתי ידיך"

23.10.2023 / 12:13

מורה הדרך הנערץ "הכיר את כל הנגב המערבי, כל שביל, כל סיבוב וכל סיפור". בתו ספדה: "חיות אדם במסע של הרס, שחיטה ורצח חסר רחמים הפכו ברגע את חיינו לסרט אימה מתמשך"

בוידאו:הכנת חלקות קבר לתושבי קיבוץ בארי שיובאו למנוחות בקיבוץ רביבים/אריק אפרים מורנו

איתן זיו ז"ל (74) ובת זוגו תמי פלג זיו נרצחו בביתם בקיבוץ כפר עזה בידי מחבלי חמאס דעאש. איתן עבד כמורה דרך בנגב המערבי והיה אהוב ונערץ על מי שפגש והכיר אותו. 22 שנה התגורר בקיבוץ ובעוטף, שם הכיר כל פיסת אדמה וחקר אותה עד ליומו האחרון.

"הוא הכיר את האזור כל שביל וכל סיבוב. את ההיסטוריה וכל אחד בשם שלו. איפה הוא נפל ומה הוא עשה. ידע לספר את ההיסטוריה ואת ההווה", מספר חברו עמית לבקוב מרט"ג שזכה להכיר את איתן. "אף לא הרגשת שהוא בא לעבוד. זה היה בחיים שלו וזה ממש היה הוא. אני בטוח שאם היית אומר לו שזה גם בלי שכר, הוא היה מגיע ללא היסוס. הוא הכיר את האנשים, הכיר את ההיסטוריה, את. המשפחות, את צה"ל, את האלופים. את העמדות וסיפורים בלי סוף על כל פיפס, היכרות לעומק.

"תמיד היה כיף לשמוע אותו, כל הדרכה הייתה בהומור, עם חיוך וקריצה קטנה. היית רואה קבוצות עם ילדים קטנים ועד למבוגרים, וכולם הקשיבו לו. כל פעם הוא חשב איך אפשר לחדש ומה אפשר לעשות. הוא היה ממובילי פרויקט הסיורים החינמיים באתרי מורשת, כמו חץ שחור ואנדרטת הפלדה. וברגע אחד הוא פשוט נהיה חלק מאותם אנשים גיבורים שעליהם הוא סיפר שעד לאותו יום כשהוא עמד מהצד וסיפר והסביר".

איתן זיו - שנרצח במהלך חרבות ברזל. פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איתן זיו ז"ל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, פייסבוק

נילי זלוטוסקי, בתו של איתן זיו ז"ל נפרדת: "אבא אהוב שלי, גיבור שלי, אבא שכל ילדה הייתה חולמת שיהיה לה. אני כותבת לך והיד רועדת, ליבי מרוסק לרסיסים והם קטנים כל כך. 11 ימים שאנו בתוך התהום החשוכה הזו. מתנחמים בעובדה שאתה ותמי הרוגים ולא חטופים, שנרצחתם ראשונים בסבב הטבח ולא בין האחרונים כי אחרת היו פוגעים בכם יותר. מתנחמים שאתה ותמי נרצחתם יחד כי אחרת לא הייתם רוצים להמשיך לחיות אחד בלעדי השנייה. מתנחמים ששמרת עליה עד הרגע האחרון. באיזה יקום נשמע, שאלו דברים שאדם שקובר את היקר לו מכל מוצא להתנחם?! כמה אכזרי ומתועב זה יכול להיות?! חיות אדם במסע של הרס, שחיטה ורצח חסר רחמים הפכו ברגע את חיינו לסרט אימה מתמשך. השם יקום דמם!!! הכאב עצום וקשה מנשוא. גופי כואב, הלב מתפוצץ, הבטן מכווצת, העיניים עצובות וכפות הידיים אינן מפסיקות למחות את הדמעות".

נילי הוסיפה: "חוץ מאבא היית כל כך הרבה דברים נוספים: לוחם בסיירת מטכ"ל, קצין ובעל רזומה לא מבוטל במלחמות ישראל. מורה דרך ובעל ידע בלתי נדלה באין סוף תחומים - ממש אנציקלופדיה ניידת. הקמת את יוזמת 'מוקירים' שהפיחה חיים באנדרטאות הגיבורים ברחבי בארץ. היית פריק של קיימות ועם הרבה סבלנות ואספנות, יצרת כל חלום בשתי ידיך. אהבת הארץ והמולדת זרמה בעורקיך, לכל פינה בארצנו הקטנה היה לך סיפור אמיתי או אגדה. אהבת את האדמה, ההיסטוריה והמורשת. ערכים רבים היו נר לרגליך והתנ"ך היה הספר האהוב עליך. נולדת מנהיג, הובלת חיילים, תלמידים, מטיילים והרבה חברים. יצרת תוכן ומשמעות להרבה אנשים ועל כן האובדן הוא עמוק, אין תחתית שתעצור את הכאב".

איתן זיו ז"ל הותיר אחריו 2 בנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully