וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם רובוטים וחייל שהוקפץ מהאוורסט: הלוחמים שיסתערו על הבונקרים של עזה

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 10:41

יחידת יהל"ם המובחרת, שמתמחה בקרבות בטווח אפס, פריצה למבנים, מיקוש, חבלה, סילוק פצצות ולוחמת מנהרות, הקימה פלגת מילואים נוספת לקראת התמרון הקרקעי המתוכנן. "יש מוטיבציה גדולה. כולנו מבינים את גודל האירוע"

בווידאו: פעילות יחידת יהל"ם במהלך המלחמה/צילום: דובר צה"ל

ביום שבת בבוקר עם העברת דיווחים על התקפת חמאס, החליט מפקד יחידת יהל"ם אל"מ א' להכריז על גיוס כללי ביחידה שמתמחה בקרבות בטווח אפס, פריצה למבנים, מיקוש, חבלה, סילוק פצצות ולוחמת מנהרות. לקראת הכניסה הקרקעית המתוכננת לרצועת עזה, בזרוע היבשה הוחלט להקים פלגת מילואים נוספת ביחידה, ואתמול הכריזו מפקדיה על כשירות מבצעית מלאה, כולל הצטיידות ברובוטים, אמצעי לחימה מתקדמים, רחפנים וציוד טכנולוגי מסווג.

לפי גורמי צבא בזרוע היבשה, היכולות של יחידת יהל"ם הן קריטיות לאיתור והשמדת בונקרים, מנהרות ואתרים מבוצרים - בדגש על המרחבים התת-קרקעיים של עזה שמהווים אתגר הנדסי משמעותי עבור צה"ל.

"כל צוות שהגיע מהבית ליחידה [בתחילת המלחמה] יצא להילחם ביישובים. יש לנו הרבה סיפורי גבורה", סיפר רס"ן במיל' נ' מהיחידה, "מהרגע שהתקבלה החלטה על הקמת פלגה חדשה, פעלנו מסביב לשעון לרכז את כוח האדם המוכשר והמיומן ביותר. אנחנו יחידה שמאמנת את כוח המילואים שלוש פעמים בשנה. העברנו את הכוחות אימונים בשבועיים האחרונים, קלטנו את כלל הציוד ואמצעי הלחימה ואנחנו כשירים לכלל המשימות של יחידת יהל"ם, כולל רובוטים ואמצעים שאני לא רוצה להרחיב עליהם".

מפקדת 101. אוקטובר 2023. אמיר בוחבוט
לוחמי יהל"ם/אמיר בוחבוט

בתגובה לקריאה, מכל העולם הגיעו לוחמי היחידה כדי להתייצב. "יש לנו חייל שהגיע מהר האוורסט אחרי ששכר מסוק פרטי, ויש שהגיעו מאוסטרליה ומאזורים נידחים", אומר רס"ן נ', שהיה אחראי על הקמת הפלגה הנוספת, "מי שלא יכולנו לגייס הקים חמ"לים עצמאיים לסייע מבחוץ או התנדבות למשימות במעטפת. הקמת הפלגה מרחיבה את היכולת של יהל"ם לתת מענה לכמה שיותר כוחות שיתמרנו לעומק השטח הפלסטיני. אנחנו משולבים בכל תוכניות המלחמה".

נ' סיפר שכינס את הלוחמים במילואים ואמר להם כי "כל מי שהגיע ליחידה בשבת, עלה על ציוד ויצא להילחם ברוב המוקדים. הרג מחבלים וחילץ אזרחים. קרבות ירי מטווח אפס. יש לנו לוחם הרוג לצערי ופצועים. חלקם כבר חזר ליחידה. היה מקרה של 20 לוחמים מול 200 מחבלים ויכולנו להם. הלוחמים חזרו בלילה ליחידה, פרקו את הזוועות והתת-אנושיות שראו בשטח וחזרו להילחם".

עוד בוואלה!

"מפקדת טרור מתחת לבית חולים": חמאס מונע פינוי אזרחים – ודורש מהם להיות מגן אנושי

לכתבה המלאה
רס"ן במיל נ', מפקדת 101. אוקטובר 2023. אמיר בוחבוט
"כולם מבינים את גודל האירוע". רס"ן נ'/אמיר בוחבוט

"הדגשתי שבכל מקום שבו נתקלו המחבלים בחוד מבצעי של צה"ל הם הוכרעו. הופתענו, אבל הכרענו אותם", הוסיף. "יש מוטיבציה גבוהה אתה רואה בעצמך. כולם מבינים את גודל האירוע. כל יום שעובר אנחנו מקבלים עוד מודיעין. נערכים טוב יותר ומתאמנים. אף אחד לא יושב על התחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully