וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבן שלי הוכנס לטנדר חמאס עם יד קטועה מרימון. אל תוותרו עליו"

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 18:41

משפחתו של הרש גולדברג-פולין, בן ה-23 שהשתתף במסיבה ברעים ונשבה בידי חמאס לאחר שנפצע קשה, הפצירה בממשלה לא לחדול מהמאמצים להשבתו. אביו שיתף בשיחה האחרונה עם בנו והפציר כי החזרת החטופים צריכה להיעשות במקביל ללחימה: "אף הורה לא רוצה לראות את הבן שלו ככה"

בווידאו: דובר צה"ל מעדכן על 199 חטופים/צילום: דובר צה"ל

משפחתו של הרש גולדברג-פולין, הצעיר בן ה-23 שהשתתף במסיבה ברעים ונשבה בידי חמאס לאחר שנפצע קשה מפגיעת רימון, ערכה מסיבת עיתונאים והפצירה בממשלה לפעול באופן נחוש להשבת החטופים.

אביו של הרש, גון, סיפר על הרגעים האחרונים בהם היה בקשר עם בנו, לפני שנחטף לשטח רצועת עזה: "בשישי בערב המשפחה שלי חגגה ביחד את שמחת תורה. הרש הלך למסיבה בסביבות 11:00 בלילה, נישקנו אותו ואיחלנו לו שיהנה. בשבת בבוקר שמענו שיש אזעקות והבנו שמשהו קשה קרה. אשתי פתחה את הנייד שלה. ב-08:00 בבוקר קיבלנו מהרש הודעה 'אני אוהב אתכם'. עשר דקות אחר כך הוא שלח עוד הודעה 'אני מצטער'".

הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה. באדיבות המשפחה
הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה/באדיבות המשפחה
החדר בבית הוריו של הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה. באדיבות המשפחה
החדר בבית הוריו של הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה/באדיבות המשפחה

בהמשך, שיתף בחוסר הוודאות אל מול תיעודי חמאס בהם נראה הרש בשבי: "בסרטוני חמאס ראינו שהוא הגיע למיגונית במסיבה. הם התחילו להשליך רימונים למיגונית. חלק מתו מזה וחלק ברחו. מהעדויות שאספנו הבנו שהוא הוכנס לטנדר של החמאס עם עוד שני בנים ובת כשהיד שלו קטועה באזור הזרוע. ממה שראינו בסרטונים שהגיעו אלינו, המצב של הרש במצב גרוע מאוד. היד שלו קטועה כבר 16 ימים בלי טיפול".

"זה סרטון שאף אבא לא רוצה לראות את הבן שלו, בכל זאת ראיתי את זה אלפי פעמים. אני רואה שהוא בשוק, אבל אני מקבל כח מזה שהוא הולך על שתי הרגליים שלו והיד הימנית שלו עדיין תקינה. הוא נראה כאילו יש לו שליטה. אני מקווה שיש לו את הכח להמשיך להילחם".

גון, שכמו בנו מחזיק באזרחות אמריקנית, סיפר על ניסיונות החילוץ מצד ממשל ארה"ב: "הייתי בקשר כמה פעמים עם אנשים עם נציגים אמריקנים כמו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן". לעומת זאת, מתח ביקורת על ההנהגה הישראלית, שלטענתו מותירה את משפחתו באי ודאות: "לקח הרבה זמן עד שנציג ישראלי יצר איתנו קשר, עכשיו שאנחנו בקשר איתם הם נותנים לנו בעיקר תמיכה אבל לא נותנים לנו מידע".

הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה. באדיבות המשפחה
הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה/באדיבות המשפחה

בתוך כך, הפציר בהנהגה הישראלית לפעול לשחרור החטופים ביתר שאת, ובעדיפות ראשונה לצד המלחמה בחמאס: "אל תוותרו על החטופים ואל תשכחו אותם. זה לא או מלחמה או חטופים - זה גם וגם במקביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully