וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילץ פצועים אחרי שאחיו נחטף: "נלחם למען המדינה, לא כדי להציל את אחי"

22.10.2023 / 12:39

סגן במיל' הציל חבר לצוות זמן קצר אחרי שהתבשר שאחיו שבוי בידי חמאס. עכשיו הוא מחכה להשתתף בשלב הבא של המלחמה: "אני חייל של המדינה, לא של המשפחה. אנחנו מוכנים, כל שנותר זו רק פקודה"

בווידאו: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

"איך שהתחיל הירי ביישובי הנגב המערבי, הוקפצנו. העברתי את הנשק שלי לכיתת הכוננות, אמרתי שלום לאישה ולילדים ויצאתי עם אקדח לשדה תימן. עלינו על ציוד ויצאנו להילחם", משחזר סגן במיל', אלישע, נשוי ואב לשניים מטנא עומרים, ואחיו של שלמה שנחטף על ידי חמאס. "כשהייתי בדרך, המג"ד שלי סא"ל א', כבר נלחם במחבלים בנתיב העשרה. עוד מפקדים היו במקומות אחרים. תוך כדי מתברר לי שאחי נחטף. אחרי שצברנו סד"כ עיקרי, חילצנו 40 אזרחים מנחל עוז כולל משפחות, ולאחר מכן גם גופות".

בקור רוח מצמרר הוא מספר איך נטרל את המחשבות על אחיו כדי להילחם ולהציל חיים. "אחי נחטף ולא ברור מה קרה אחר כך. כ-48 שעות מפתיחת המלחמה, אנחנו מתעסקים רק בהכנות. אנחנו ברמת מוכנות גבוהה מאוד לתמרון. כל מה שנשאר זו הפקודה".

אלישע, שקיבל את ברכת אביו לפני היציאה למלחמה, סיפר: "בזמן שעובר אנחנו עוברים על התוכניות, הנהלים, רענון כשירויות, מפיקים לקחים מאוקראינה, להבין צורות לחימה של אויב. יש גם לקחים מהלחימה עד עכשיו. היחס"מ כשיר ונכון לעמוד בכל משימה שתוטל עליו. אנחנו ננצח כל משימה. אנחנו נכריע את החמאס".

על אחיו אמר: "אחי אליקים שלמה שנקרא על שם שלמה שניאור ז"ל שנרצח ביצהר, עבד כמאבטח. הוא לא היה חמוש בכלל. אני יודע שהוא חילץ פצועים לפני שנחטף. אני נכנס למלחמה לא כדי לחלץ את אחי, אלא כדי לעזור לעם ישראל. אני חייל של מדינת ישראל, לא של המשפחה שלי. אנחנו במלחמת קיום. אני עושה את זה לא בשביל אחי אלא בשביל כולנו. שיהיה לנו איפה לגור. אני מקבל תמיכה מלאה מאשתי ומהמשפחה. אנחנו שמונה אחים ואחיות. גם הגיסים שלי התגייסו למילואים".

שלמה, שנחטף לרצועת עזה, ואחיו אלישע המשיך לחלץ פצועים ממתפקת חמאס. 22 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
שלמה, שנחטף לרצועת עזה, ואחיו אלישע המשיך לחלץ פצועים ממתפקת חמאס. 22 באוקטובר 2023/דובר צה"ל
סגן במיל' אלישע ליבמן. אמיר בוחבוט
קור רוח ותעוזה. סגן אלישע/אמיר בוחבוט

תוך כדי הקרבות חילץ ופינה סגן במיל' ליבמן את חברו לצוות, סרן במיל' בצלאל, שנפגע מכדור שחדר לאפו. בצלאל נלחם בצוק איתן ואיבד חברים, ביניהם את חברו הטוב ליאל גדעוני ז"ל, שעל שמו הקים מכינה קדם צבאית לנוער בסיכון עם רקע פלילי ובעלי פטור. במכינה הוא מסייע להם להתגייס לצה"ל ליחידות מובחרות. עד כה סיימו 120 בני נוער את המכינה והתגייסו. סרן במיל' בצלאל אושפז, ולפני יממה הצטרף אל היחידה כדי להיכנס ללחימה.

כאמור, גדוד היחס"מ של חטיבת גבעתי מורכב ממספר כוחות: פלוגת שליטה ואבטחה שמסייעת לנתב את הכוחות בצירי התנועה בשטח אויב, פלוגת פתן שמפנה ומחלצת פצועים משדה הקרב, שינוע מים, מזון, ציוד ואנרגיה לשטח הפלסטיני, אחזקה לטיפול בכלים כבדים בשטח אויב, צוותי רפואה (רופאים, פרמדיקים וחובשים בעמדת זינוק על קו הגבול) וצוות קוברה שבהחלטת מח"ט יוצאים למשימה משטח ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully