וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באגף השיקום מזהירים ממחסור לאומי במטפלים: "המלחמה תוביל לנפגעי טראומה רבים"

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 11:55

בשבועיים הראשונים למלחמה בעזה נוספו 1,210 פצועים חדשים שהוכרו כנכי צה"ל. במשרד הביטחון החליטו על נהלים חדשים שיזרזו תשלומים מיידים לפצועים וכן מתן מענה לטיפולים נפשיים. באגף מזהירים כי המחסור שגם כך קיים במטפלים נפשיים רק יגבר

בווידאו: תיעוד מחילוץ פצועים על ידי מסוקי חיל האוויר ויחידה 669/צילום: דובר צה"ל

במשרד הביטחון וארגון נכי צה"ל החלו כבר כעת במענה לנכי צה"ל שהצטרפו למעגל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" ולא יחכו לסוף המלחמה כמו במלחמות קודמות. באגף השיקום מתריעים כי המחסור הלאומי במטפלים נפשיים יהיה קשה ביותר לאור מספר נפגעי הטראומה שיוכרו כעת: "יש לנו בסך הכול 170 מטפלים", אומרת לימור לוריה, סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון. "היקף האוכלוסייה שתיכנס לאגף השיקום הוא אוכלוסייה מאוד רחבה ואנחנו מתחילים להיערך לזה, אבל יש מחסור גדול במטפלים נפשיים ברמה הלאומית. מוקד הסיוע מקבל מדי יום 2,400 שיחות מאז התחילה הלחימה".

חלוקת התשלומים לפצועים במלחמה. אגף השיקום במשרד הביטחון, אתר רשמי
חלוקת התשלומים לפצועים במלחמה/אתר רשמי, אגף השיקום במשרד הביטחון

בשבועיים האחרונים נוספו 1,210 פצועים חדשים שהוכרו כבר כנכי צה"ל וקיבלו שיחות טלפוניות או ביקור מאגף שיקום או מארגון נכי צה"ל. כלל הפצועים הגיעו למיון, חלקם חזרו ללחימה, חלקם שוחררו לביתם וחלקם עדיין מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. השלב השני יהיה להגיע לפצועים שלא הגיעו לבתי החולים ותהיה עבודה יזומה של משרד הביטחון לאתר אותם ולסייע להם.

על מנת להקל על הפצועים החדשים, במשרד הביטחון החליטו על כמה נהלים חדשים. הראשון שבהם יהיה הכרה במסלול מזורז ללא קביעת אחוזים רפואיים. בנוסף, יינתן תשלום מיידי ומענק חד פעמי לפי חומרת הפציעה. באגף השיקום מבינים שצריך להתמקד בשלבים מוקדמים בהיבט הרגשי ולכן יינתנו טיפולים נפשיים כל הפצועים החדשים ולבני משפחותיהם.

בשל החלטת משרד הבריאות על שחרור מהיר של פצועים כדי לפנות מיטות לפצועים חדשים, במשרד הביטחון הוחלט על פינוי לבתי מלון כפתרון ביניים. פציעות רבות יהיו פציעות אורתופדיות ויצריכו התאמות לדירות הפצועים וציוד מותאם. באגף הוחלט כי ההתאמות יהיו באופן המהיר שניתן. דבר נוסף הוא תשלומים אוטומטים להוצאות בני המשפחה על פני קבלות שהיו נהוגות עד כה ופתיחת קו ייעודי שמספרו *6500.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פינוי פצועים מוסק נוחת בבי"ח הדסה עין כרם. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
פינוי פצועים מוסק נוחת בבי"ח הדסה עין כרם/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

התשלומים לפצועים החדשים ייקבעו לפי חומרת הפציעה לפי הכללים הבאים, ללא צורך בוועדות רפואיות. פצוע קל שלא אושפז יקבל בחודש הראשון 1,800 שקלים, בחודשים השני עד הרביעי 1,593 שקלים. פצוע קל שאושפז יקבל בחודש הראשון 4,435 שקלים ובחודשים הבאים 1,593 שקלים. אם הפצוע עדיין מאושפז - הסכום יעמוד על 4,228 שקלים. פצוע קשה ובינוני יקבל במיידי בחודש הראשון 7,070 שקלים. בחודשים השני עד הרביעי 4,248 שקלים ואם עודנו מאושפז - 9,514 שקלים.

גם להוצאות לבתי המשפחה יועברו תשלומים מראש ובלי צורך בקבלות או בוועדות על אובדן ימי עבודה, כלכלה, נסיעות ולינה בין 8,571 שקלים ל-17,141 שקלים. גם פה הפונקציה היא על פי חומרת הפציעה ותקופת האשפוז של החייל/ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully