וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה מתחילת הלחימה: נתניהו נפגש עם האלוף במיל' בריק

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 11:01

ראש הממשלה נפגש בימים האחרונים בשנית עם נציב קבילות החיילים לשעבר, שהזהיר במשך שנים ממוכנות צה"ל למלחמה וזכה לרוב להתעלמות. בראיונות בתקשורת בריק קורא לדחיית הכניסה הקרקעית לעזה ולהתפטרותם המידית של ראש אמ"ן ואלוף פיקוד דרום, "שמעורבים אישית בפשלה שקרתה"

נתניהו לחיילי גולני בשטח כינוס ליד עזה: "הולכים לנצח, כל עם ישראל מאחוריכם"/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בימים האחרונים בקריה עם האלוף בדימוס יצחק בריק, בפעם השניה מאז שהחלה המלחמה. בריק, נציב קבילות החיילים לשעבר, התריע בשנים האחרונות שוב ושוב מבעיות בכשירות צה"ל ומוכנותו למלחמה והזהיר מתרחישי מתקפת זוועה כמו זו שהוביל חמאס ב-7 באוקטובר. הוא זכה לרוב להתעלמות ממערכת הביטחון והדרג המדיני, כולל נתניהו שכיהן בשנים הללו כראש ממשלה. מאז תחילת המלחמה נתניהו נפגש איתו פעמיים, ושמע את עמדותיו בנוגע להמשך הלחימה. מלשכת רה"מ ומטעמו של בריק לא נמסרה תגובה.

הפגישה הראשונה בין נתניהו ובריק, שהתקיימה ביום ראשון שעבר בקריה, פורסמה לראשונה בחדשות 12, והפגישה השניה התקיימה בימים האחרונים. בין שתי הפגישות האלוף במיל" בריק, שנחשב כעת לנביא הזעם של המלחמה בעזה, עשה סבב ראיונות בתקשורת בו הציג את העמדות שהציג לנתניהו בפגישה. בין השאר, הוא קרא לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה לצורך היערכות למלחמה הרב חזיתית ממנה הוא הזהיר במרוצת השנים וממשיך להזהיר גם כעת.

יצחק בריק, בכיר לשעבר בצה"ל. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנחנו צריכים אנשים שלא היו בביזיון הזה". אלוף במיל' בריק/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, בריק גם תקף בחריפות בראיונות את בכירי צה"ל על המחדלים, בעיקר המודיעיניים, והקונספציות שהובילו לטבח ב-7 באוקטובר, ולחלקם אף קרא להתפטר מיד. "כולם יצטרכו לשלם את המחיר. יש כאלה שאחרי המלחמה ויש כאלה שעכשיו. ראש אמ"ן ואלוף פיקוד דרום צריכים להתפטר עכשיו. שני אלה היו מעורבים אישית בפשלה שקרתה והתעלמו מההתראות החמורות שיצאו מהעוטף בעזה בלילה לפני. וכולם ישנים. צבא שלם בקונספציה שהם מורתעים", בריק אמר בראיון בתוכנית "הפטריוטים", בהגשת מקורבו של נתניהו, ינון מגל.

עוד אמר: "הצבא שילם מיליארדים בשביל לטפל בתחקירים שלי אבל הם לא קראו; הרמטכ"לים, האלופים, 20 שנה אחורה, לא קראו את הדוחות שהצבא לא מוכן. עשו הכול כדי להשתיק אותי, הם חלק מהקבינט היום ויש להם חלק משמעותי במצב של צה"ל".

טנק ישראלי בגבול רצועת עזה. רויטרס, עיבוד תמונה
קריאה לדחות את הכניסה הרגלית. חיילי שריון בעוטף עזה/עיבוד תמונה, רויטרס

בראיון בערוץ "tov" של ראש עמותת ראש יהודי ישראל זעירא, בריק אמר: "המודיעין של עם ישראל לא מצליח לעלות על זה שהם הולכים להתקפה על שחיטה של עם ישראל? זה ביזיון שלא נסלח, זה צריך להיבדק במסרקות לאחר המלחמה. אבל יש כאלה שצריכים לעזוב אותו כבר עכשיו משום שאדם שאחראי על האסון הזה, איזה נטל נפשי יש על גבו, האם הוא יכול להתמקד במלחמה הבאה? אנחנו צריכים אנשים שלא היו בביזיון הזה להוביל את המלחמה הבאה".

נתניהו פוגש חיילי גולני בדרום הארץ. לע"מ אבי אוחיון, אתר רשמי
שמע את עמדותיו של "הנביא בשער". נתניהו עם חיילי צה"ל בדרום/אתר רשמי, לע"מ אבי אוחיון

בריק היה הנביא בשער באזהרותיו מפני כשירות הצבא, וגילה אומץ לב אל מול צמרת צה"ל שהתעלמה מהרבה מהמלצותיו. חלק מהמסרים שלו תואמים לנרטיב שמקדמים מקורבי ראש הממשלה מאז החלה המלחמה, שמטילים את האחריות על צה"ל ומדגישים את המחדל המודיעיני שלא הובא לידיעת נתניהו.

כפי שפורסם בוואלה!, מקורות בסביבת נתניהו אומרים כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הורתה להתחיל לאסוף את כל החומרים, התקשורתיים הגלויים והפרוטוקולים החסויים מישיבות הקבינט והדיונים הביטחוניים, ואת כל הציטוטים של בכירי מערכת הביטחון, בעבר ובהווה, עם ההערכות המודיעיניות החסרות שלהם לגבי יכולות וכוונות חמאס בעזה. בלשכת נתניהו מכחישים וטוענים שמדובר במידע שקרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully