וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס רושם הישג מחריד - וממשלת ישראל מביטה מנגד

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 8:51

ארגון הטרור תיעד בסרטונים, חלקם בשידור חי, את מעשי הזוועה שביצעו ב-7 באוקטובר. כך מייצר ארגון הטרור את התודעה ובמצב משברי כה חמור, הציבור מעוניין שיראו לו גם את האופק. על הממשלה לפעול בדרכים שונות מלבד קמפיין ברשתות לפני שחמאס מעצים את הלוחמה הפסיכולוגית

בווידאו: נשיא המדינה חושף לראשונה בראיון לרשת CNN מסמך ״תוכנית חטיפת השבויים״/צילום: CNN

אחת המטרות של ארגון טרור הוא הטלת פחד על הציבור ומקבלי ההחלטות, יצירת תחושות מבעיתות של אימה, כאוס, קטסטרופה, להרחיב משבר אמון בין האזרחים להנהגה. הם רוצים לייצר תחושה עמוקה של חוסר שליטה מצד מוסדות השלטון והארגונים והכי חמור: להבליט את האכזריות והברבריות כדי לצרוב בתודעה לאורך זמן את העוצמה על מנת להרתיע בטווח הזמן הנראה לעין ובעתיד את מקבלי ההחלטות והציבור מהאויב.

בחמאס לא יוכלו להכחיש את מעשי הזוועה שנעשו באופן סדור והשתלבו בתוכנית ההתקפה שלהם על ישראל וכפי שעלה מחקירות השבויים ונחשף לפחות בסרטון אחד מחדרי החקירות. מחבלי חמאס תיעדו את מעשי הזוועה באמצעות מצלמות ראש או מכשירים סלולריים בכפוף למה שהוכתב להם בשלב האימונים ובחוברות דרכי הפעולה שנתפסו כשלל ביישובי הנגב המערבי. חוברת אחת הוצגה על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג ב"תיק לחוטף"

נשיא המדינה יצחק הרצוג חושף בראיון לרשת CNN את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים". CNN, צילום מסך
הרצוג מציג את "המדריך לחוטף" בריאיון ל-CNN/צילום מסך, CNN

מטרת הסרטונים הקשים מאוד לצפייה שהפיץ חמאס בשידור חי או זמן קצר לאחר פעולה הייתה לצרוב בתודעה את הפעולות הברבריות לאורך זמן. פרט לכך, הן משתלבות היטב בוויראליות של הרשתות החברתיות ובמצב המנטלי של ציבור ישראלי שנמצא תחת התקפה וצופה ללא הרף בתמונות הקשות.

סוגיה זו נחקרה בעבר ונידונה לעומק ויש גורמים שמעריכים כי צפייה ממושכת למשל בפיגועי טרור על ידי הפרט נועדו כדי לבחון את דרכי הפעולה של המחבל ולחזק אצל הצופה מחשבה מה הוא היה עושה במצב מחריד שכזה וכיצד היה מתגונן מפניו. הצפייה מייצרת אצל הצופה תחושת שליטה הגם שהיא יחסית.

המצב התודעתי שמייצר ארגון טרור, במקרה הזה חמאס, מותיר אחריו חלל למדינה הריבונית, וללא טיפול או התייחסות בהיקף של 360 מעלות בכלל הסוגיות והתחומים עלולה להיווצר תודעה שלילית שתתחיל ממשבר אמון שגם ככה קיים ורק הולך ומתעצם, ועד תחושות נוראיות של חוסר אונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נתניהו פוגש חיילי גולני בדרום הארץ. לע"מ אבי אוחיון, אתר רשמי
נתניהו פוגש חיילי גולני בדרום הארץ/אתר רשמי, לע"מ אבי אוחיון

לכן, הממשלה חייבת להתעשת ולא להסתפק בקמפיין סרטונים ברשתות החברתיות וברשתות הטלוויזיה השונות אלא בפעולות מעשיות בשטח של כלל משרדי הממשלה תוך הצגת הפעולות בתקשורת הלכה למעשה בדרכים שונות, בהגעה של ההנהגה לשטח חרף הביקורת הקשה בציבור והפסימיות מהמצב אליו נקלעה ישראל, ובהצגת תוכנית פעולה סדורה לעתיד. במצב משברי כל כך חמור, מעוניין הציבור שיראו לו את האופק גם אם הוא רחוק מדי. כל זאת, עוד לפני שהחל חמאס להעצים את קמפיין הלוחמה הפסיכולוגית, שנועד לקדם עסקת חטופים באופן שימרוט את העצבים לציבור הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully