וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת התמרון הקרקעי בעזה: זוהי מפת האיומים האזורית

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 5:23

במערכת הביטחון מעריכים שעם הכניסה הקרקעית לעזה, זירות נוספות עלולות להפוך לפעילות ולהצטרף למערכה, בעיקר בעידוד איראני. צה"ל מקיים התייעצויות יומיות עם פיקוד המרכז של צבא ארה"ב כדי לתת מענה לתרחישים שעלולים להגיע לא רק מלבנון אלא גם מסוריה, עיראק ותימן

תקיפת צה"ל של מטרות חיזבאללה בלבנון. 21 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

בצה"ל מקיימים מדי יום עם פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (סנטקום) עדכונים, התייעצויות, העברת מידע לבניית תמונת מצב אזורית ומענה לתרחישים. גורם ביטחוני שחשוף לשיחות אמר: "מעולם לא היה שיתוף פעולה כל כך קרוב עם צבא ארה"ב' והוא מאוד חיובי ומעשי עבור ביטחון מדינת ישראל". הגורם הבהיר כי התיאום הביטחוני, ושתי נושאות המטוסים' שאחת הן כבר עוגנת בקפריסין, "אמורים להוציא את החשק לאיראנים להעלות את גובה הלהבות באזור".

בצה"ל נערכים לתמרון קרקעי רחב היקף ברצועת עזה' וברקע קיים חשש שציר הרשע בראשות איראן ינסה להקשות על צה"ל באמצעות חיכוך בזירות שונות. הזירה העיקרית בשלב זה מבחינת צה"ל היא רצועת עזה, והזירה המשנית היא דרום לבנון/ בשלב הזה נמצא העימות בין צה"ל לחיזבאללה על קו הגבול' אך בהתאם להחלטות שעשויות להתקבל באיראן' המהווה את ראש ציר הרשע' יכולות להיפתח זירות נוספות.

יירוט של כיפת ברזל ליד גבול לבנון, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל בגבול לבנון, 19 באוקטובר 2023/רויטרס

החזית הלבנונית

מפתיחת המלחמה בוצעו משטח לבנון בחסות ובהובלת חיזבאללה חדירות, ניסיונות חדירה, ירי פצצות מרגמה ושיגור טילי נ"ט. צה"ל עיבה את היקף הכוחות באוויר וביבשה במרחב הגבול באופן דרמטי. צה"ל הגיב למתקפות מלבנון, סיכל ויזם מהלכים נגד פעילים של חיזבאללה ותשתיות. הצבא ערוך להרחבת העימות עם חיזבאללה. שר הביטחון יואב גלנט כבר העביר מסר מאיים לבכירי חיזבאללה והציע להם להשוות בין התמונות כעת מרצועת עזה למה שיכול להתחולל בלבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם משלוח החימוש האמריקני לצה"ל, 13 באוקטובר 2023. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון, אתר רשמי
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בארץ/אתר רשמי, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

הזירה הסורית

איראן מפעילה בסוריה את דיביזיית חוסיין - עשרות אלפי שיעים פרו איראנים בפיקוד קצינים איראנים, שמתמחים בלוחמה בשטחים בנויים ופתוחים על גבי טנדרים. כמו כן יש לרשותם מאות לוחמים, חלקם לבנונים, אך כפופים למפקדים איראנים, שיודעים להפעיל טילים מסוגים שונים. בצה"ל העבירו מסרים מאיימים לאזור לבל יעזו לפתוח חזית מול ישראל, ושמשטרו של בשאר אסד יישא בתוצאות. למעט אירוע של חוליה פרו פלסטינית, לא נרשמו אירועים חריגים מסוריה, אך צה"ל עיבה מערכים ועוקב בדריכות.

הפגנות נגד ישראל בעמאן, ירדן, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנה נגד ישראל בירדן, 18 באוקטובר 2023/רויטרס

הזירה הירדנית

לאורך גבול ישראל לא נרשמו אירועים חריגים, אך בתוך ירדן מתקיימות מחאות סוערות נגד ישראל, ובעד הפלסטינים ברצועת עזה. בשלב זה מנגנוני הביטחון הירדנים מכילים את האירועים.

הזירה העיראקית

איראן מפעילה ותומכת בחוליות טרור עצמאיות, שיכולות לשגר טילים וכלי טיס לא מאוישים מעיראק. אל מול איומים מהסוג הזה הגבירו בצה"ל את הניטור של המרחב, בסיוע ארה"ב.

הזירה התימנית

האיראנים מממנים ומסייעים לח'ותים שנמצאים בעימות ישיר עם סעודיה ואיחוד האמירויות. במרחב מתקיימת פעילות אמריקנית. בלילה שבין חמישי לשישי שיגרו הח'ותים טילי שיוט וכלי טיס לא מאוישים לעבר ספינות טילים של צבא ארה"ב, שיירטו אותם בהצלחה רבה. האיום מתימן יכול להעסיק את צה"ל ולשם כך מתנהל שיתוף פעולה הדוק לגבי האיום במרחב עם צבא ארה"ב.

מעבר רפיח במצרים במהלך חרבות מגן, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
מעבר רפיח בצד המצרי/רויטרס

הזירה המצרית

החשש היחידי שנשקף מגבול מצרים הוא סביב ציר ה-ח' - יציאה של מחבלים פלסטינים מרצועת עזה, הליכה לאורך גבול מצרים וחדירה לשטח מדינת ישראל. לשם כך, העלה צה"ל את הדריכות והכוננות סביב היישובים והגדר.

זירת יהודה ושומרון

עם פתיחת המלחמה הנחה מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס להגביר את היקף המעצרים של המבוקשים. עד היום נעצרו כ-640 מבוקשים, מתוכם כ-400 פעילי חמאס. כמו כן, מבוצעות פעולות סיכול טרור. הגדולה ביניהן התקיימה במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם, ובמהלכה נהרגו יותר מעשרה מחבלים ונעצרו נוספים. לוחם מג"ב נפל בפעולה.

מפקדות חמאס בעזה ובחו"ל מתאמצות לגלגל פיגועים באיו"ש ובעורף הישראלי, ולקדם הפרות סדר אלימות. מנגנוני הביטחון הפלסטינים מתמודדים עם הפרות הסדר ומנסים לצמצמם אותן. ההערכה במערכת הביטחון היא שעם התמרון הקרקעי, עשויות המחאות להתגבר ברחבי איו"ש ובעוטף ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully