וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולל פשיטות מתוחמות ברצועת עזה: הפעולות האחרונות של צה"ל

21.10.2023 / 18:30

הצבא ממשיך בניסיון לאתר גופות של אזרחים ישראלים וחיילים לאורך הרצועה, השמיד עמדות חמאס שנועדו לפגוע בתמרון וסיכל חוליה נוספת בהר דב. דריכות גם אחר הנעשה באזור הסורי

תיעוד: השיגורים הכושלים של חמאס שנפלו בשטח הרצועה/דובר צה"ל

שבועיים מאז מתקפת הטרור הרצחנית על ישראל, צה"ל ממשיך לתקוף בעזה ונלחם גם בחזית הצפונית.

בגזרה הדרומית, סוכל מחבל על אופנוע שניסה לחדור ליד חאן יונס, ובלילה נהרג מחבל מותש שהיה בדרכו חזרה לעזה מישראל. המתקפות האוויריות כוללות חיסול בכירים ודירות מבצעיות על פי מודיעין ולקראת התמרון הקרקעי. בין היתר תקף צה"ל דירה מבצעית שנמצאת בסביבת בית החולים בחאן יונס. חמאס משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, ומבצע ירי מתשתיות אזרחיות, כאשר מתחילת הלחימה זיהה צה"ל כ-550 שיגורים כושלים שנורו משטח רצועת עזה.

המצרים הכניסו מרפיח באישור ממשלת ישראל ציוד הומניטרי הכולל תכולות, מזון ומים, כאשר צה"ל פיקח על האירוע מהאוויר ולא התאפשרה הכנסת דלק. עד כה נעו דרומה כ-750 אלף פלסטינים.

צה"ל ממשיך לבצע פשיטות מתוחמות בתוך השטח הפלסטיני לאורך רצועת עזה כדי לאתר גופות של אזרחים ישראלים וחיילים. כמו כן, מבוצעות פעולות הנדסיות כחלק מסידור המרחב לקראת התמרון והמאמץ לפגוע בכל מה שבנה חמאס מול הגבול. צה"ל משמיד עמדות של חמאס שנועדו לפגוע בתמרון.

השיגורים הכושלים שנפלו בשטח הרצועה 21 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
השיגורים הכושלים שנפלו בשטח הרצועה/דובר צה"ל
הערכות חיילי צה"ל, עוטף עזה, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
ממשיכים להיערך לכניסה קרקעית/ראובן קסטרו

בגזרה הצפונית, סוכלה חוליה נוספת בהר דב לפני שביצעה ירי. הצבא גם תקף תשתיות של בניית תמונה של חיזבאללה, תשתיות שיגור ועמדות תצפית.

בגזרת איו"ש נעצרו עד כה 670 מבוקשים, מהם 450 משויכים לחמאס.

בנוסף, צה"ל חידד את בניית התמונה האווירית עם מפקדת סנטקום של צבא ארה"ב על רקע האיומים מתימן והשיגור של טילי שיוט וכלי טיס לא מאוישים של הח'ותים (יורטו על ידי צבא ארה"ב).

באשר לסוריה, צה"ל עוקב בדריכות אחר נעשה באזור הסורי מאחר והאיראנים מפעילים במרחב דיביזיית חמושים המונה עשרות אלפי אוחזי נשק של שיעים פרו איראנים. עד כה היו שיגורים בודדים שבוצעו על ידי פלסטינים. בצה"ל מעבירים איום ברור לזירה הסורית כי הצבא יגיב בעוצמה לכל הפרת ריבונות ישראלית. גם הגבול הירדני נמצא תחת מעקב ודריכות של צה"ל על רקע ההפגנות של הפלסטינים בירדן.

מוקדם יותר עדכן דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי ישנם ברצועה 210 חטופים ועד כה נמסרו הודעות ל-317 משפחות חללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully