וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הקיבוץ שנרצחה בממ"ד - עם המטפלת שלה: "נוצר ביניהן קשר חם"

עודכן לאחרונה: 21.10.2023 / 18:04

לפני כחודש וחצי החלה אנג'י לעבוד כמטפלת סיעודית אצל נירה רונן-קומרוב בת ה-86 מכפר עזה. ביום שבת הארור שתיהן הסתגרו בממ"ד, אנג'י ניסתה להחזיק את הדלת - אך חמאס פרצו אותה. "אנג'י הכניסה אור ושמחה לחיי אמנו", כתבו ילדיה של נירה, שתובא למנוחות ביום ראשון

בווידאו: כאב בלתי נתפס: חמשת בני משפחת קוץ מכפר עזה מובאים למנוחות/ניב אהרונסון

לפני כמה חודשים נישאה אנג'י בארצה, הפיליפינים, ולאחר מכן שבה לישראל, לעבודתה כמטפלת סיעודית. לפני חודש וחצי אנג'י הגיעה לכפר עזה וליוותה את נירה רונן-קומרוב, חברת הקיבוץ, בת 86. שתי הנשים נרצחו ביחד על ידי מחבלי חמאס, כשהסתתרו בממ"ד.

"אשה יפהפיה, מקסימה וטובת לב", אמרה על נירה עתליה הלמן, חברת המשפחה. סביב ביתה טיפחה גינת נוי יפה.

נירה נולדה בקיבוץ אפיקים ואחרי השירות הצבאי הגיעה לכפר עזה. הקיבוץ שהוקם ב-1951 נקלע למשבר חברתי ועמד להיעזב. ב-1956 הוקם גרעין חדש שהגיע לקיבוץ ובינואר 1957, ט"ו בשבט, נחגג חג העליה והקיבוץ הוקם מחדש. קיבוצה של נירה, אפיקים, היה קיבוץ ותיק שליווה את הקיבוץ הצעיר והיא הגיעה למקום והיתה ממייסדי כפר עזה.

במקום הכירה את עקיבא רונן והם נישאו בקיבוץ שהיה לביתה ושאותו אהבה. לפני שלוש שנים נירה התאלמנה ונותרה היחידה ממשפחתה בקיבוץ. ילדיה סיפרו ש"חיפשו עבורה בת לוויה דוברת עברית, שתוכל להיות לה לחברה ולהפיג את רגעי הבדידות בין הביקורים שלנו והפעילויות שלה בקיבוץ". לפני חודש וחצי הגיעה אנג'י לכפר עזה, אחרי מספר שנים שבהן עבדה בקיבוץ ניר יצחק, שם טיפלה במסירות רבה בחברת הקיבוץ והפכה להיות בת משפחה אהובה מאוד על ידי כולם.

"אנג'י הגיעה אלינו לפני כחודש וחצי. בזמן קצר נוצר קשר חם מאוד בינה לבין אמא ובינינו. פגשנו בחורה רגישה, עדינה, מסורה לאמא, שנטעה בה את תחושת הביטחון, לה היא הייתה זקוקה", כתבו ילדיה של נירה.

נירה רונן-קומרוב. באדיבות המשפחה
נירה רונן-קומרוב ז"ל/באדיבות המשפחה
המטפלת הפיליפינית אנג'י שנרצחה בכפר עזה. באדיבות המשפחה
אנג'י ז"ל/באדיבות המשפחה

כמו רבים מתושבי כפר עזה והסביבה, המצב הביטחוני הרעוע בעשרים השנים האחרונות הטריד את נירה והיא אף ישנה בתוך הממ"ד. היא אמרה שיותר מכל היא חוששת מחדירת מחבלים לתוך שטח הקיבוץ. בשבת שמחת תורה, שבעה באוקטובר, החשש הגדול שלה הפך למציאות מזוויעה. בבוקר, אחרי ההפגזות הכבדות מעזה וכשגבר החשש כי מחבלים חדרו לכפר עזה, היא התקשרה לאחיה מוטי שחי בקיבוץ אפיקים וסיפרה לו על המתרחש. הוא ביקש ממנה שהיא ואנג'י יכנסו לממ"ד ויקחו איתן מים שיספיקו להן לזמן ממושך. הוא גם ביקש מאנג'י שתנעל את הדלת, אבל רק אז הבינו כי דלת הממ"ד לא ניתנת לנעילה. כנראה שאנג'י אחזה בידית הדלת, אולם המחבלים פרצו לממ"ד וירו למוות בשתי הנשים.

נירה, שהשאירה אחריה שני בנים, שתי בנות ו-12 נכדים, תובא למנוחות מחר (ראשון) בבית העלמין בקיבוץ אייל. "אנו מודים לאנג'י, שהכניסה אור ושמחה לחיי אמנו", כתבו ילדיה של נירה והוסיפו: "מאוד כואב לנו ששתיהן נרצחו על ידי טרוריסטים חסרי צלם אנוש בשבת ה- 7.10.2023 בביתה של אימנו בקיבוץ. אנו משתתפים בצער משפחתה של אנג'י".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully