וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל מזהירים: ההמתנה עם הכניסה הקרקעית לרצועה - מסוכנת

21.10.2023 / 13:09

קצינים בצה"ל טענו כי השתהות הפעולה מייצרת המתנה דרוכה של הכוחות - שלאורך זמן עלולה לפגוע במידת החדות שלהם. "כולם חדים ומבינים את גודל האירוע, אבל לאורך זמן הישיבה לא מועילה". גורם ביטחוני: "זו מערכה ארוכה, יש להפגין סבלנות"

בווידאו: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

קצינים בכירים בצה"ל מזהירים כי השתהות התמרון הקרקעי הרחב לרצועת עזה מייצרת המתנה דרוכה של כוחות היבשה בשטח. עוד אמרו, כי לאורך זמן הופכת ההמתנה ל"מסוכנת ולא בריאה לדריכות... היא לא טובה לאורך זמן ועלולה לפגוע בחדות של הכוחות".

אחד הקצינים הוסיף: "הלוחמים והמפקדים בדרגי השטח חדים מאוד. הם מבינים מה מצפים מהם, אבל לאורך זמן הישיבה על התחת לא מועילה. המפקדים ממלאים להם את הזמן במשימות אחרונות, מרוויחים עוד זמן לדייק את התוכניות, את השפצורים בציוד ובכלים, ואת הירידה לפרטים קטנים, אבל זה לא טוב לאורך זמן. יש רמת מוטיבציה גבוהה מאוד. כולם מבינים את גודל האירוע".

לוחמי צה"ל בעוטף עזה במהלך חרבות ברזל, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
מחכים לרגע הפקודה. חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

גורם ביטחוני סירב להתייחס לדרישות האמריקאיות לסיוע הומניטרי, להחזרת החטופות כחלק מפעילות חד צדדית של חמאס, ולשאלה האם יש לכך השפעות על תחילת התמרון הקרקעי. הוא אמר: "הדרג המדיני קיבל החלטה. לא נפרט עליה. אין אילוצים מבצעיים כרגע. יש התפתחויות. הן משחקות לטובתנו. כל שעה שעוברת צה"ל תוקף תשתיות טרור ופעילי חמאס לאורך כל רצועת עזה. כל תקיפה כזו משמידה תשתיות ופעילים שכוחות היבשה היו אמורים לפגוש בעומק השטח. כמה שפחות, כך יותר טוב".

אותו גורם הוסיף כי "זו מערכה ארוכה. כולם צריכים להפגין סבלנות וקור רוח. כל פעולה מבוקרת. הדרג המדיני מודע לה כולל בכירי הצבא. אנו מדייקים את הפעולות שכולם מדברים עליהם ולא נפרט מעבר לזה. מה שברור לכולם שכולם מוכנים רק לפקודה. הכול מוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully