וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: אין משבר הומניטרי - בעזה יש מספיק מים לכמה שבועות קדימה

עודכן לאחרונה: 21.10.2023 / 14:39

מבכיר בצה"ל נמסר כי הוחלט להיענות להכנסת משאיות סיוע ראשונות, אולם כל אספקה הומניטרית שתגיע לידי חמאס - תסוכל. עוד הוסיף כי חמאס מנעו בכוח יציאה של אנשים למחסות: "4 בתי חולים מסרבים להתפנות, הם מאיים על המנהלים"

סיוע לעזה במעבר רפיח, 21 באוקטובר 2023/מן הרשת

"אין משבר הומניטארי בעזה", מבהיר היום (שבת) גורם ביטחוני בכיר. "יש מצוקות. יש מים לכמה שבועות קדימה. אנחנו רואים הקמת אוהלים בהיקפים גדולים. החלטנו להיענות להכנסת 20 משאיות ראשונות - מים, מזון ותרופות, כל עוד וזה לא יגיע לידי חמאס. אנחנו מתעסקים בדבר הזה באופן פרטני. כל אספקה אחרת לרבות דלקים או אספקה הומניטארית שתגיע לידי חמאס תסוכל על ידי ישראל. לא ניתן לזה לקרות עד כדי שנפסיק את העברת הציוד ההומניטארי אם חמאס ישתלט על זה. הכרזנו על מרחב הומניטארי, מרחב מוגן שנמצא במרחב של מואסי, גבול חאן יונס רפיח, מקו מערבי ועד קו הים - זה מתואם עם הקהילה הבינלאומית".

בשעות הבוקר נפתח נפתח מעבר רפיח לראשונה מאז פרוץ המלחמה, כשמספר משאיות סיוע נכנסו לרצועה ממצרים. אותו גורם הוסיף ואמר: "צה"ל הגדיר את מרחב חאן יונס רפיח ועד הים כמרחב הומניטארי. 700 אלף עזתים התפנו דרומה מעבר לעיר עזה. 350 אלף פלסטינים נשארו בחלק הצפוני של עזה, 100 אלף בעיר העתיקה, 80 אלף במחנה הפליטים שאטי, עוד עשרות אלפי במחנה הפליטים ג'בליה. חלק מהקבוצה הזו נמצאים במאות מחסות".

המעבר למחסות לא היה פשוט, לפי אותו גורם: "חמאס מנעו בכוח יציאה של אנשים, היו מחסומים בדרכים, יש לנו תמונות של פקקים דרומה שחמאס מנע מהם לנוע. האוכלוסיה מצאה את המעקפים. מבחינת צה"ל זה מהלך מבצעי לכל דבר להעביר את האוכלוסיה דרומה, שם ירוכז המאמץ ההומניטארי. חמאס יזם תקיפות דמה כדי להפחיד את האוכלוסיה לא לעבור. אפילו מנהל משרד הפנים של חמאס אמר לאזרחים להישאר בשטח כדי להקל על עזה, כי הוא מבין מה זה משבר הומניטארי באופן שהוא יוביל לפגיעה בבלתי מעורבים. בכל מחסה יש אלפי אזרחים".

משאיות סיוע במעבר רפיח. רויטרס
""חמאס מנעו בכוח יציאה של אנשים למחסות". משאיות סיוע ברפיח/רויטרס

על מצב בתי החולים בעזה אמר אותו גורם: "בצפון רצועת עזה יש 20 בתי חולים. נכון להיום שישה התפנו, בעוד עשרה טרם התפנו, כשארבעה מתוכם מסרבים להתפנות, בין היתר בית חולים שיפא, שמקיפים אותו 30 אלף פלסטינים. אנחנו עוסקים גם זה, לעודד את בתי החולים להתפנות - כרוזים, שיחות אישיות עם מנהלי בתי החולים, כולל גורמים בינלאומיים. חמאס מאיים על המנהלים עצמם. חמאס מבין שבתי החולים הפכו למחסות גדולים מאוד, הוא עושה בזה שימוש - קורא להגיע לשם, כדי שיהיו שם למהלך הלחימה. אנחנו פועלים לפי הדין הבינלאומי, במטרה לפגוע במקסימום מחבלים ולהימנע מבלתי מעורבים".

הגורם הדגיש פעם נוספת כי צה"ל "מנסה להשאיר מאמץ עיקרי בעזה, לא לתת למלחמה הזו להתרחב לזירות אחרות. עברנו שני ימי שישי של זעם. במחנה נור א שמס במבצע של חטיבת מנשה נהרגו 13 אנשים. סיכול הטרור בהיקף גדול. מאות עצורים של יעדי חמאס. מנסים לייצב את הזירה".

על מבצע השבת החטופים אמר: "יש מאמץ גדול מאוד לנסות ולהגיע לכל שבריר של מידע על החטופים וכל הזדמנות שתיווצר בשטח, אני מניח שהיא תישקל לפי הערכת מצב - בדיוק כמו שקרה אתמול, ב-48 השעות האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully