וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים הבלגי התפטר בגלל הפיגוע בבריסל: "אני לא מחפש תירוצים"

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 9:29

השר קיבל אחריות על המחדל שאפשר לתומך דאעש שרצח שני אזרחים שבדים להישאר במדינה למרות שבקשת המקלט שלו נדחתה לפני שנים. "זו טעות אישית עם השלכות דרמטיות. המידע הזה מכה בי עמוקות. אני חושב שזו חובתי"

תיעוד מפיגוע הירי בבריסל/טוויטר

שר המשפטים של בלגיה התפטר אמש (שישי) מתפקידו, אחרי שנודע כי המחבל שרצח השבוע שני אזרחים שבדים בבריסל השבוע לא גורש מהמדינה אף שבקשת המקלט שלו נדחתה. השר, וינסנט ואן קוויקנבורן, אמר כי הוא ובכירים אחרים חיפשו מידע כדי להבין כיצד עבד אל-סאלם לאסו חמק מרשויות לפני שנתיים לאחר שבקשת המקלט שלו נדחתה.

"ב-15 באוגוסט 2022 הייתה דרישת הסגרה של תוניסיה עבור האיש הזה", אמר ואן קוויקנבורן לכתבים. "דרישה זו הועברה ב-1 בספטמבר, כפי שהיה צריך להיות, על ידי מומחה משפטי במשרד התובע בבריסל. השופט הממונה לא יישם את דרישת ההסגרה הזו והתיק לא טופל", אמר.

"זו טעות אישית. טעות מונומנטלית. שגיאה בלתי מתקבלת על הדעת. טעות עם השלכות דרמטיות", המשיך שר המשפטים, כשהודיע כי הגיש את התפטרותו לראש הממשלה אלכסנדר דה קרו. "אני לא מחפש תירוצים. אני חושב שזו חובתי", אמר. "המידע החדש הזה שמגיע מהתביעה מכה בי עמוקות כי עשיתי הכול כדי לשפר את מערכת המשפט".

שר המשפטים של בלגיה מודיע על התפטרותו בעקבות הפיגוע בבריסל, 20 באוקטובר 2023. רויטרס
קיבל אחריות על הפיגוע. שר המשפטים הבלגי מודיע על התפטרותו, אמש/רויטרס

לאסו, שהזדהה בתור תומך ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), רצח ביום שני שני אזרחים שבדים ופצע אדם שלישי. בעקבות הפיגוע, יותר מ-35 אלף איש נאלצו להסתגר באצטדיון בבריסל שבו התאספו כדי לצפות במשחק בין נבחרות בלגיה ושבדיה בכדורגל. למחרת, המחבל בן ה-45 נורה למוות במבצע משטרתי בעיר.

מסמכים רשמיים הראו כי לאסו הגיש בקשות מקלט בנורבגיה, שבדיה, איטליה ובלגיה. הוא שהה בבלגיה באופן בלתי חוקי לאחר שבקשתו למקלט מ-2019 נדחתה שנה לאחר מכן. הוא היה מוכר למשטרה ונחשד במעורבות בסחר בבני אדם, בשהייה בלתי חוקית ובסיכון לביטחון המדינה.

מידע שנמסר לרשויות הבלגיות על ידי ממשלה זרה הצביע על כך שהוא עבר הקצנה והתכוון לנסוע לחו"ל כדי להילחם עם ארגוני טרור, אבל הרשויות הבלגיות לא הצליחו לבסס זאת, ולכן הוא מעולם לא נרשם כסכנה פוטנציאלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully