וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטזיה על מיטוט חמאס תתרסק לנו בפנים. הגיע הזמן שהצד השפוי בממשלה יתעשת

21.10.2023 / 10:34

אי אפשר לנהל מערכה צבאית מול ארגון טרור במקביל למשא ומתן, מול אותו ארגון - על חטופים. האמריקנים כבר שלחו מסר ועכשיו צריך ליישם ולחשוב צעד אחד קדימה במקום לתת לצד המטורלל של הממשלה להמשיך להשתלח

בווידאו: דובר צה"ל: שחרור החטופים בעדיפות עליונה, לצד זאת נערכים לשלבים הבאים במלחמה/צילום: דו"צ

אוי, כמה שזה היה צפוי אף על פי שאיש לא העלה זאת על דל שפתיו. תמיד בית ספר אחד יותר מדי, מטוס אזרחי מיורט ומיותר, בית חולים שאמור להיות החסין האולטימטיבי מפני בתי המטבחיים. את הגיבוי הנחרץ בקרב ידידנו הפסדנו במאבק על חיסול חמאס. בין אם הג'יהאד פוצץ את בית החולים ובין אם אנחנו. אני רוצה ונוטה לחשוב שזו אכן תקלה מקומית של הג'יהאד, אלא שהפצצות השטיח בעזה ובית החולים העולה באש מפנות אלינו את האצבע המאשימה. בית החולים שהיה אמור להיות האקס טריטוריה האולטימטיבית ומחוץ לבית המטבחיים בחוץ הפך לבית המתים, ועכשיו לך ונסה לשנות את הנרטיב החמאסי.

עזבו (רק לרגע) מוסר ורחמונס. אם זה יימשך (חודשים?!) לא יבחינו בעולם מי כאן ביצע טבח בסגנון דאעש ומי כאן נוקם בענישה קולקטיבית חסרת פרופורציות. אלה הם חוקי המשחק ואם לא נדע לשחק אותם נפסיד את היכולת למוטט את חמאס בהסכמה עולמית. כלי המשחק כאן הם נרטיב, שיווק וסמלים. בגרניקה זה היה הסוס של פיקסו, בסברה ושתילה זה היה הסוס של הפלנגות. גם אם לא אנחנו ביצענו את הטבח, ורק סתם ישבנו על היציע בגג וצפינו. עזה היא הסוס השחור שעשוי לדחוק לשוליים את הקייס שלנו אם המירוץ לניצחון יימשך 'חודשים'.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
חלף פה כדי להבטיח שהממשלה לא תמשיך במדיניות 'תמות נפשי עם פלישתים'. ביידן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נחמה פורתא: ביידן חלף בלשכת ראש הממשלה כדי להבטיח שהממשלה המטורפת הזו לא תמשיך במדיניות של תמות נפשי עם פלישתים. הצלחתו הצלחתנו. תסתכלו על סמוטריץ' בן גביר קרעי ועל מיליציות חובשי הכיפות והמדובללים שלהם ותבינו לאן הגענו. הקמת הממשלה הפכה אותם לשמשונים, המהלומה בעזה גילחה את מחלפותיהם ואלה הם מועמדים קלאסיים למדיניות תמות נפשי עם פלישתים.

עכשיו נשימה עמוקה: שום היגיון או לחץ לא יגרמו להחזרת האוגדות מגבול הרצועה. מה שמחייב את הממשלה, הן לציבור והן לצה"ל, לתחום את המבצע בימים לא 'חודשים' וללכת מיד למו"מ על חילופי אסירים מול החטופים. 'מומחים' מטעמם של העלבון ההשפלה והנקם שיושבים באולפנים שטפו לציבור את המוח בזרם בלתי פוסק של אמירות שמדובר במלחמה (מה מלחמה? מערכה!) שתארך 'חודשים רבים'. חודשים? אתם השתגעתם?

הביידנים שנוחתים כאן חוזרים ואומרים שישראל חייבת לנהל מלחמה על פי חוקי הלחימה הבינלאומיים ובעצם הם מתכוונים ל'דיר בלקום אתם קרובים לחציית הקו האדום'. שלא לדבר על כך שנפגעה המטרה האמיתית של ביקור ביידן: לחזק את הנדבך האסטרטגי המזרח תיכוני שבנוי על ירדן, מצרים, הרשות הפלסטינית וישראל מול רוסיה, איראן וחיזבאללה. אז מה הפלא שביידן זועם? מבחינתו, אם היה יכול, היה לוקח את דגל ישראל ומצטרף לתנועת המחאה שתהפוך אחרי המלחמה להיות תנועת להפלת הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הרס בעזה, חאן יונס, אחרי תקיפות חיל האוויר, 20 באוקטובר 2023. רויטרס
לשחק לפי החוקים הבינלאומיים. רצועת עזה לאחר הפצצת צה"ל/רויטרס

בינתיים, מתנהל מול חיזבאללה המשחק הרגיל של פגיעות מקומיות הדדיות והרגיל שמנוהל משך עשרות שנים. הם פוגעים כאן, אנחנו פוגעים שם ושני הצדדים משמרים סוג של מתח ביטחוני מבוקר. מישהו נהרג? Tough Luck. נכון להיום צה"ל משחק בהתאם ל'מסורת' הזו. אם חיזבאללה יצטרף בגדול למסיבת הדמים בעזה, אכן נחזיר את לבנון לתקופת האבן ואנחנו נחזור לתקופת התנ"ך. וזה בדיוק מה שרוצים המתנחלים והמשת"פים שלהם. כבר כיום, עוד לפני שחיזבאללה החליט להיכנס לאירוע כולל הארסנל הרקטי והטילי שלו, יש לו יכולת לרתק כוחות בצפון והופ, כוחות מילואים גדולים עולים צפונה. אם מול חמאס המלחמה תיקח חודשים, כמה שנים היא תיקח מול חיזבאללה, סוריה, איראן ובריה"מ? ובצד הנזק המוסרי והכרסום בתמיכת העולם, יגיע הנזק הכלכלי לגבות מחירים שיפגעו ביכולת העמידה של הציבור משך אותם 'חודשים'. אני מניח שאצבעות ההדקים מגרדות לאקדוחנים שסבורים שזו הזדמנות להיפטר מהגרעין האיראני, ומקווה שאנקל ג'ו יבהיר להם שארה"ב לא שותפה להבערת המזה"ת.

לנהל את המלחמה לחיסול חמאס 'ביחד' הוא הדבר הנכון לעשותו, אלא שלא עובר יום בלי שמטורללי הממשלה ומשת"פיהם, ובעיקר החלילן מהמלין, מתעקשים להנציח את הפער. בתקשורת נעשה מאמץ פתטי (אבל נכון) להוציא מהחבורה הזו סוג של הודאה באשמה, סוג של נטילת חלק באחריות. הרמטכ"ל והמטכ"ל תורמים את חלקם בצורך לצאת למלחמה בראש ולב נקיים. ואז באים אלה עם המה-קרה-למה-מי-מת.

השאלה היא מה הלאה.

ראש המל״ל צחי הנגבי מקיים אירוע לרגל הצטרפות ישראל לתכנית הפטור מוויזה לארה״ב, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 28 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
לא תלך למו"מ? משמע אנחנו מוותרים על החטופים. צחי הנגבי/פלאש 90, חיים גולדברג

במערכת הביטחונית והפוליטית יש אנשים שאמורים לחשוב צעד אחד קדימה לקראת היום שאחרי. במציאות שבה ביבי הוא רק דובר קבינט המלחמה שדואג רק לעצמו, שגלנט משחק על הקווים ורון דרמר הוא דש בורד פאפי, יושבים בצומת ההכרעות וההחלטות שלושה שהג'וב הזה, לחשוב צעד קדימה ולשים עין צופיה היום שאחרי, מוטל עליהם - הרצי הלוי, בני גנץ וגדי אייזנקוט. הייתי מעדיף את יצחק רבין ואמנון ליפקין-שחק ז"ל ואהוד ברק (יבל"א), אבל זה מה יש. או בבוטות: גדי ובני, לא קיבלתם תמיכה לאומית רק כדי לפקד על מטוסים שיפציצו עיר. בשביל זה ביבי וגלנט מספיקים. יש לכם אישור לאומי לאופציה מלחמתית רק אם תבצעו שינוי קטן. הפקודה העתיקה שהחליפה את 'יאללה הסתער' במלחמת השחרור הייתה פקודת ההסתערות בששת הימים - 'נוע נוע סוף'. תחליפו את פקודת ההסתערות הנוכחית בשינוי המתבקש: נוע סוף מעשה במחשבה תחילה. אם התכנית הראשונית דיברה על 'חודשים רבים', צריך להעיף אותה וללכת על Plan B. אין לי מושג איך מתכננים תכנית אלטרנטיבית שאמורה להיות מבוססת מודיעין ושולי ביטחון קשיחים לזמן קצוב. אלה הם ייסורי השאול הפרטי שלכם אבל בשביל זה אתם שם.

מסתובבים בתקשורת מיני חוכמולוגים שאומרים שניתן בו זמנית לנהל פעולה צבאית לחיסול חמאס (ואנשיו) ולהחזרת החטופים. אין חיה כזאת. הרי לא נרשה לעצמנו להפציץ מנהרות בפצצות חודרות אם אנחנו לא יודעים היכן מוחזקים חטופים. רוצים באמת להחזיר את כל החטופים? זה יעלה בהחזרת כל אסירי חמאס. אנחנו ותיקי מדיניות הדחיות (מיקוח על מי ישוחרר וכו') במקרים הקודמים. הדחיות וה'שיקולים' נועדו לגרור זמן כדי לא להחליט בגלל לחץ הימין המשיחי. צחי הנגבי אומר ברורות: "לא נלך למו"מ עם מי שאנחנו מתכוונים להשמידם". המשמעות היא שאם מהלך החילופין לא יתבצע כאן ועכשיו, אזי ברור שהממשלה וראש הממשלה בראשה מוותרים על החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully