וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא האמנו שנביא הישג כזה": חיילות הסדיר ששכנעו את ביידן - צה"ל לא תקף את ביה"ח

עודכן לאחרונה: 21.10.2023 / 10:38

שתי החיילות, המשרתות באגף התקשוב, הצליחו לשכנע את נשיא ארצות הברית שהפצצת בית החולים בעזה לא הגיעה מכיוון חיל האוויר. "הצלבנו נתונים, היה ברור שזה לא צה"ל", טענו, "הוא שמע אותנו, השתכנע - ואז נשא את ההצהרה. זו גאווה עבורנו"

בווידאו: תיעוד של הפגיעה במגרש החנייה בבית החולים בעזה בו היה שיגור כושל/צילום: דובר צה"ל

יחידת מצפ"ן (מערכות צבאיות לפיקוד, שליטה וניהול) של אגף התקשוב מפתחת בשגרה מערכות ואפליקציות מבצעיות. עם פרוץ מלחמת "חרבות הברזל" והמתקפה הרצחנית של חמאס מרצועת עזה, הוחלט לשבץ במרכז האש של פיקוד הדרום חיילות מתחום ניתוח מידע ותצוגת נתונים חזותית (תפקיד חדש בצה"ל), כדי להפעיל את המערכות המבצעיות של מצפ"ן.

חלק מהמשימות כוללות בניית תמונת מצב שיגורי אויב, ניתוח סטטיסטיקות והפקת תובנות ומידע קריטי להגנת כוחות צה"ל והעורף הישראלי, אך גם להפיק מידע שיסייע בתקיפה מדויקת של האויב. המערכת שפותחה במצפ"ן והותאמה למלחמה ברצועת עזה מאפשרת לראות בין היתר את מיקום אתרי שיגורי הרקטות, מסלול המעוף של הרקטה או הפצמ"ר, שיגורים כושלים של האויב שנוחתים בשטחי אויב ונקודות הפגיעה או היירוט.

ערב ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, התפרסמה טענה בכלי התקשורת הפלסטינים שצה"ל תקף בית חולים פלסטיני ברצועת עזה והרג מאות אזרחים. "שלפו אותי מהתא בו ישבתי וביקשו שאעזור להם להבין מי אחראי לירי הזה על בית החולים", סיפרה רב"ט א' (19) מתמחה בניתוח נתונים, והוסיפה: "ישבו סביבי הרבה אנשים שרצו לדעת אם זה אנחנו או לא. פתחתי את המערכת, הצלבתי הרבה נתונים שיש לנו וראיתי בכל המערכות בצורה ברורה שזה לא אנחנו. זה היה שיגור כושל של הפלסטינים. לא היה ספק. אנחנו לא רק מפתחים את הכלים בשגרה - אנחנו גם מפעילים אותם בחירום, כמו בימים אלו".

לדבריה של רב"ט א', מתחילת המבצע הועלו מספר גדול של טענות כלפי ישראל על פגיעה במתקנים רגישים - אך בכולן נשללו הטענות על בסיס שכבות המידע במערכת. "במקרה קראו לי בגלל טענה לפגיעה בבית ספר של ילדים, ולאחר בדיקה התברר שהפגיעה היא כתוצאה מירי כושל שלהם", הוסיפה. "יש מקרים שחוזרים על עצמם. הם (המחבלים) נמצאים באתרים הומניטאריים. זה דפוס פעולה שחוזר על עצמו".

רב"ט א', רב"ט ש, חיילות ניתוח מידע ותצוגת נתונים חזותית. אמיר בוחבוט
רב"ט א', רב"ט ש, חיילות ניתוח מידע ותצוגת נתונים חזותית/אמיר בוחבוט

רב"ט ש' (20), מפתחת כלי תצוגת נתונים חזותית, הוסיפה: "אנחנו מרגישות מאוד משמעותיות למלחמה. יש לי חברים בשטח. אני עושה את זה בשבילם. חשוב לנו לדעת שאנחנו משפיעים בצורה אמינה על החלטות של דרגות גבוהות".

"זו גאווה עבורנו, הנתונים שהפקנו מהמערכות - המצגת שלנו הוצגה בפני נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הוא ראה אותה, השתכנע ואחר כך נתן את ההצהרה", סיכמה רב"ט א'. "לא האמנו שנצליח להביא הישג כזה למדינת ישראל. תודה על הזכות לתרום למדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מפת נתונים נוספת שהפיקו על בסיס נתוני המערכת הועברה לדובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, והיא כללה מפת רצועת עזה ועליה נקודות אדומות שסימנו את כלל השיגורים הכושלים של ארגוני הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully