וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לכניסה קרקעית לעזה: מאחורי הקלעים של ישיבת הקבינט

20.10.2023 / 19:29

הקבינט המדיני ביטחוני דן אמש במשך 6 שעות בתוכנית המבצעית להמשך המלחמה בעזה. השרים סמוטריץ', רגב וסער טענו כי הפעולה צריכה להיות רחבה יותר. בן גביר טען כי על ישראל לכבוש את הרצועה. גלנט ושרים נוספים התנגדו וטענו כי הדבר לא משרת את האינטרס הישראלי

בווידאו: תקיפת מטרות חמאס ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

הקבינט המדיני ביטחוני דן אמש בתכנית המבצעית להמשך פעולת צה"ל בעזה ובמסגרתה גם פעולה קרקעית ברצועה, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא. השרים איתמר בן גביר, גדעון סער, מירי רגב ובצלאל סמוטריץ' טענו בדיון כי יש לבצע פעולות רחבות יותר מאלה שמציע צה"ל. בן גביר טען בדיון כי אם יש כוונה לצאת לפעולה קרקעית, היא צריכה להיות בעוצמה הרבה ביותר, ולהסתיים בכיבוש רצועת עזה. שר הביטחון יואב גלנט ושרים נוספים בקבינט התנגדו למהלך כזה בטענה שאינו משרת את האינטרס הישראלי.

כזכור, בן גביר הביע עמדות מילטנטיות באשר לרצועה וביום שלישי אמר כי "כל עוד נותרו שבויים ישראלים בשטח רצועת עזה - אין להכניס לשטח הרצועה סיוע הומניטרי. הדבר היחיד שצריך להיכנס לעזה הם מאות טונות חומר נפץ של חיל האוויר".

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
רוצה ללכת עד הסוף. בן גביר/ניב אהרונסון

גלנט עצמו התייחס למצב ביום חמישי במהלך ביקור בדרום: "אנחנו בראש ובראשונה ממוקדים בביצוע המשימות שלנו - להכריע את ארגון החמאס, דאעש של עזה, ולבצע את כל מה שנדרש על מנת לעשות זאת. אנחנו עושים זאת באופן מרוכז ומלוכד, בגיבוי הדדי, יחד עם ראש הממשלה וקבינט המלחמה ואני חושב שאין פערים בינינו ואנחנו הולכים ברוח אחת ובשותפות. אני מוביל לוחמים לקרבות כבר 45 שנה, אני אחראי על מערכת הביטחון, הייתי אחראי עליה בשבועיים האחרונים - גם בזמן האירועים הקשים ואני אחראי להביא אותה לניצחון. הקרב יהיה קרב ממושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully