וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר 11 משתתפים בהפגנת ההזדהות עם עזה באום אל-פחם

עודכן לאחרונה: 21.10.2023 / 7:42

המעצר הוארך עד מוצ"ש. עו"ד המייצג את העצורים מטעם מרכז עדאלה: "בניגוד לחוק והם מעידים על יישום הוראותיו חסרת הסמכות של המפכ"ל לאסור הפגנות לגיטימיות"

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/ללא

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שישי) ביממה, עד מוצ"ש, את מעצרם של 11 עצורי הפגנת ההזדהות עם עזה אמש באום אל פחם, בהם ארבעה קטינים.

עו"ד חסן ג'בארין, אשר ייצג את העצורים מטעם מרכז עדאלה יחד עם עורכי דין מתנדבים נוספים:
"המעצרים שבוצעו אמש נעשו בניגוד לחוק והם מעידים על יישום הוראותיו חסרת הסמכות של המפכ"ל לאסור הפגנות לגיטימיות ולהסית נגדם כעל תומכי טרור. המשטרה מתגייסת כולה כעת למטרות הגזעניות של השר בן גביר אליו היא כפופה, שבמרכזן כוונתו להצביע על האזרחים הערבים כולם כאל אויב. נדהמנו כאשר בית המשפט נתן ידו לכך, כשאפשר את גרירת הדיון עד לכניסת השבת, רק כדי להשתמש בכך עילה לקיום של דיון למראית עין בלבד ואף להארכת מעצר של קטינים מבלי לקיים דיון כלל. מובן שהחלטה זו מנוגדת לחוק שכן מדובר במהלך תקדימי השולל את חרותם של העצורים מבלי שניתנה להם ההזדמנות להתגונן ועל כן הגשנו ערר דחוף בפני בית המשפט המחוזי."

נציג המשטרה אמר בדיון בביהמ"ש כי "אנו נמצאים כיום כולנו בעת מלחמה. מדובר בהפגנה בלב ליבה של מדינת ישראל. אום אל פחם היא לב ליבה של מדינת ישראל. בסופו של יום זה אמצע מדינת ישראל שבאים אזרחי מדינת ישראל שמפגינים ומביעים תמיכה בארגון טרור. עם כל הכבוד, איפה שומעים דברים כאלה?"

"אני מפנה לסרטונים הרבים אשר יש באמתחתי", הוסיף נציג המשטרה "ביהמ"ש יכול להתרשם מההתנהלות והאלימות הברוטאלית מצד כ-300-400 מפגינים במדינת ישראל כאשר יש שלט של ראש הממשלה עם שפם של אדולף היטלר, שיש אנשים בתוך ההפגנה שמתסיסים וגורמים להתלהטות עצומה, ואיפה אנחנו נמצאים, במדינת ישראל".

עוד אמר, "לא יעלה על הדעת שהייתה הפגנה שתומכת בארגון חמא"ס בסופו של יום. המסוכנות זועקת לשמיים. הם ביצעו עבירות חמורות נגד שוטרים, תקפו שוטרים, זרקו אלות, קיללו, איימו".

לאחר מכן, דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את הערר של ארגון עדאלה. השבעה, עו"ד אחמד כליפה בן ה-41, מוחמד גבארין בן ה-31, תאבת גבארין בן ה-44, אנס גבארין בן ה-28, כל אלה מאום אל פחם וכן מועד מיי בן ה-27 מחיפה וברנארד דניאלי (גיל המרשלג) בן ה-32 מהישוב ברק, עושים את השבת במעצר בכלא מגידו,כלא בו מוחזקים בדרך כלל אסירים ביטחוניים עורכי הדין של עדאלה שוקלים כעת ערר לבית המשפט העליון. ספק אם יהיה מי שיידרש לו טרם המועד בו ממילא צפויים העצורים שוב בפני שופט.

באירוע אחר, תושב אבו סנאן אחמד סנונו בן 28 נעצר אמש בחשד לפרסום פוסט כנגד ראש הממשלה "שעלול לגרום להסתה". היום סגנית נשיאת בתי משפט השלום של מחוז חיפה, השופטת פנינה ארגמן, האריכה את המעצר בארבעה ימים. הוא ערער לביהמ"ש המחוזי בעיר, שם השופט אברהים בולוס נעתר לעו"ד עותמאן סנונו שייצג אותו וקבע כי "ביהמ"ש אינו יכול לעשות את הקפנדריא (קיצור הדרך)" כפי שביקשה המשטרה. "אם אכן קיים חשד לביצוע עבירת הסתה, הרי שראוי היה שהגוף החוקר יחיש פעמיו לפרקליטות על מנת לקבל אישור לחקור בעבירת הסתה ואז לקיים חקירה מסודרת", ציין והוסיף כי "במקרה דנן, אין חשד ולו לכאורה לקשירת פשע, שכן אין פשע שניתן היתר לחקור בגינו ועל כן אין מנוס, אלא לבטל את החלטת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully