וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות טיפול נמרץ עשויות להתלוות לתמרון הקרקעי: "צה"ל יעשה היסטוריה"

20.10.2023 / 11:56

חיל הרפואה מכין תכנית תקדימית לאפשרות של כניסה לעומק שטח רצועת עזה: "אין יכולות כאלה בעולם". בינתיים מתגלים סיפורי הגבורה של קורבנות החיל - כולל החובש שפינה 20 חיילים וזוג הרופאים שהסתערו על מחבלים

דובר צה"ל: "עשרות אלפי לוחמים ממשיכים בהיערכות לתמרון בעזה"/דובר צה"ל

חיל הרפואה ספג 15 אבידות מתחילת המלחמה בקרבות ירי מטווחי אפס, ובהתקפות על המוצבים. גורם בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אמר היום (שישי) כי "זה המחיר הכבד של כוח רפואי שרץ קדימה ומסתער לסייע לפצועים ולעזור בחילוץ". עוד אמר הגורם: "מדובר בגיבורים וגיבורות שלא הלכו אחורה, אלא עשו את מה שהתאמנו עליו במשך שנים".

בחיל יש לא מעט סיפורי גבורה. רופאה גדודית שהרגה ארבעה מחבלים והמשיכה לטפל בפצועים, פינתה, וחזרה לשטח לטפל בפצועים ולהילחם; חובש שמטפל ב-20 פצועים, מפנה אותם, וחוזר אל המוצב כדי להילחם; רופא ורופאה, בני זוג, שהיו במוצב כיסופים, נשארו שבת יחד, נלחמו, טיפלו והצילו חיים תוך אומץ לב אדיר; וזה רק חלק. "יש הרבה סיפורים מעוררי השראה שממלאים אותנו גאווה למרות המחיר הכואב מאוד", אומר הגורם.

מתחקירי חיל הרפואה עולה כי השינוי בפרוטוקול הרפואי שהוטמע בדרגי א' (פרמדיקים, רופאים וחובשים בשטח) למצבים דחופים בשטח התברר כמציל חיים.

היערכות חיל הרפואה במהלך מבצע חרבות ברזל. אוקטובר 2023. דובר צה"ל
מענה חסר תקדים. היערכות חיל הרפואה, השבוע/דובר צה"ל

מנתוני הצוותים הרפואיים של יחידת 669 עולה, כי הם פינו 281 פצועים ב-36 שעות. "מדובר במספרים חסרי תקדים", מסבירים לנו, "הפינויים מתבצעים תחת אש וסכנה ברורה ומיידית. יש לנו הרבה תובנות. הרמה המקצועית הייתה מאוד גבוהה. לא היה צריך פעם אחת להחליף חוסם עורקים מחדש. היקף הפלזמות (עירוי פלזמה משמש לטיפול במצבים בהם קיימות רמות דם נמוכות בדם של גורמי קרישה, חלבוני דם ועוד, א.ב) ומתן דם בשטח הוכיח את עצמו בהצלת חיים. אין עוד כוח צבאי בעולם שיש לו את כמות הפלזמות כמו לפלוגות שלנו בקצה".

גם הרמה המנטאלית שהצוותים הרפואיים הפגינו, אשר נבחנה בתחקירים, התגלתה כגבוהה מאוד.

הגורם הבכיר הדגיש: "אין מחסור בציוד רפואי. הגענו למלחמה עם כשירות, מוכנות וציוד ברמה גבוהה. לא חסר לדרג א' - אלו שהולכים בפלוגות, גדודים וחטיבות - שום דבר". עוד אמר הגורם: "אם יהיה תמרון בעזה, נעשה היסטוריה. צה"ל יתמרן עם מטפלים בכירים ולראשונה עם יחידת טיפול נמרץ ברמת חטיבה. בתוך נגמ"שי הנמרים והאכזריות. יהיו להם אולטרסאונד, פלזמות, מנשמים. אין יכולות כאלה בעולם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כוחות צה״ל נערכים להרחבת ההתקפה. דובר צה"ל
"אין מחסור בציוד רפואי. הגענו למלחמה עם כשירות, מוכנות וציוד ברמה גבוהה"/דובר צה"ל

עוד הוחלט כי אם צה"ל ייצא לתמרון, ימוקמו בעורף לא הרחק מקו הגבול פלוגות רפואיות בהיקף חסר תקדים, שיעניקו סיוע מהיר לטיפול רפואי ופינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully