וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלתי עשרות פניות": מנהלת המכינה והבוגרות משרתות ביחד במילואים

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 12:35

שני מנהלת את המכינה הקדם צבאית "אמונה-לפידות" לבנות דתיות. ריאל היא בוגרת המכינה, שרק סיימה את שירותה הצבאי. בפרוץ המלחמה הן עלו על מדים והגיעו לעוטף עזה. בשיחה עם וואלה! הן מספרות על המכינה, המילואים והתגייסות בוגרות המכינות הדתיות למאמץ המלחמתי

בווידאו: חמאס השתלט על אחד מבסיס צה״ל ברצועה/מערכת וואלה!

שני כהן בת ה-35 גרה ביישוב אדם הסמוך לירושלים ובשגרה מכהנת כמנכ"לית המכינה הקדם צבאית אמונה-לפידות, מכינה שמיועדת לבנות דתיות ומכינה אותן לשירות צבאי משמעותי. עם פרוץ המלחמה היא גויסה למילואים באוגדת עזה, והביאה יחד איתה תלמידות בוגרות המכינה אותם לימדה בעבר, שכיום משרתות איתה כתף אל כתף.

בשיחה עם וואלה! היא מספרת על השנה שנעצרה, תפקידה במילואים ורוח ההתנדבות של בוגרות המכינה אותה ניהלה. "השנה התחילה מדהים, עד שהמלחמה עצרה לנו כמעט את הכל", תיארה. "מיד כשהמלחמה פרצה עליתי על מדים וגוייסתי". למרות תפקידה החשוב במכינה, כהן דואגת שהפעילות של הבנות אותן היא מנהלת לא תעצור. "אתה תופס אותי עכשיו באוגדת עזה, אבל בזמן שאנחנו מדברים המכינה ממשיכה לתפקד באמצעות ראש המכינה הרב ניר יהודה, ואנחנו מתפעלות את הבנות שטרם גויסו להתנדב בכל הארץ", אומרת. בנוסף היא מדברת על התמיכה הרחבה מהמשפחה. "השארתי ילד בן 5 בבית, הוא מבין שזו המשימה שלי, הבן שלי אומר אמא אני אוהב אותך תחזרי שתנצחו, זה נותן לי כוח מטורף", סיפרה.

כהן מספרת על מה שהיא עושה במילואים, ועל היענות תלמידותיה להצטרף למאמץ המלחמתי.
"אני משרתת באוגדת עזה בתוך החמ"ל, אני לא יכולה להרחיב יותר מדי רק אגיד שהמטרה שלנו היא להיות עם הפנים לאזרחים וגם לחיילים, לתת להם את כל מה שצריך". כהן מרחיבה על ההתגייסות הגדולה של הבנות הדתיות שסיימו את המכינה לאורך השנים. "ברגע ששלחתי ווטסאפ קיבלתי עשרות פניות מבוגרות שלנו ושל שאר המכינות הדתיות. יש היענות מטורפת אנשים עזבו הכל. הבאתי שתי בוגרות מחו"ל אחת מהודו ותאילנד, הייתה אחת שבאה מסיני, פגשה את ההורים בדרך, קיבלה מדים ובאה לחמ"ל", סיפרה.

שני כהן, מנכ"לית מכינת לפידות לבנות דתיות. 19 באוקטובר 23. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
"הבן שלי אמר 'תחזרי שתנצחו'". שני כהן/מערכת וואלה!, ללא קרדיט
ריאל אזולאי, בוגרת מכינת לפידות לבנות דתיות. 19 באוקטובר 23. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
ריאל אזולאי, בוגרת מכינת אמונה-לפידות. "התחשלתי במכינה לקראת הצבא"/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

התלמידות עולות על מדים

ריאל אזולאי בת 21 מאילת השתחררה רק לפני חודשיים מתפקיד סמבצי"ת (סמלת מבצעים, ב"א) באוגדת עזה בחמ"ל. היא למדה במכינה הקדם צבאית אמונה-לפידות שם שני כהן הייתה חלק מהצוות שלימד אותה. "איך שהשתחררתי, מהר מאד חזרתי למילואים. התפקיד שלי הוא בגדול לתכלל את האירועים, אנחנו במצב מלחמה יש המון דברים שצריך לעקוב אחריהם: ממבצעים ועד מעקב אחר העורף, עזרה עם רציפות תפקודית, פינוי היישובים בעוטף, עריכת ההלוויות בכבוד, אלינו מתקשרים כדי לארגן את הכל. אנחנו במשמרות של ימים שלמים".

"השנה במכינת אמונה-לפידות היא השנה שלמדתי בה הכי הרבה" מספרץ אזולאי על המכינה. "התחשלתי לקראת הצבא. אם לא הייתי עושה מכינה לא הייתי שורדת, זה משהו שאומרים לי הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully