וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמשפחתו נרצחה - לאריאל הייתה בקשה: "תחזירו את התפילין של אבא"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 16:33

אריאל זוהר היה השורד היחיד בקרב משפחתו בטבח שביצע חמאס בניר עוז. איש זק"א חיים אוטמזגין קיבל עליו את המשימה לבצע את הבקשה של אריאל - להחזיר את התפילין שקיבל מאביו לכבוד בר המצווה שלו. תחת מתקפת פצמ"רים חילצו חיים ואנשיו את התפילין: "אריאל התפרק והתרגש"

מבצע חרבות ברזל: קיבוץ ניר עוז בעוטף עזה, לאחר מתקפת חמאס/הודיה חברוני

אריאל זוהר בן ה-13 נשאר היחיד שניצל במשפחתו מהטבח בני עוז ביום פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר. אביו יניב זוהר, צלם "ישראל היום", נרצח. אריאל ניצל לאחר שרץ לריצת בוקר. בעוד שבוע יחגוג אריאל את בר המצווה וביקש מאנשי זק"א שיחזור לתופת כדי להציל את התפילין שקיבל מאביו לקראת בר המצווה. מדובר באותו תפילן שאביו קיבל מאביו ניצול השואה, שהוריו נרצחו במחנות ההשמדה. במבצע מיוחד נכנסו אנשי זק"א עם יחידה צבאית לניר עוז והצליחו לחלץ את התפילין.

מי שניהל את מבצע החילוץ הוא חיים אוטמזגין, רס"ן במילואים המשרת ביחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף ובשגרה משמש כקצין איסוף נתונים וחללים ומפקד יחידות מיוחדת של זק"א. בבוקר המתקפה האכזרית של חמאס, הוא גויס.

התפילין שהשיב חיים אוטמזגין איש זק"א לאריאל זוהר ששכל את הוריו ואחיותיו בקיבוץ ניר עוז. זק"א
התפילין שהשיב חיים אוטמזגין איש זק"א לאריאל זוהר ששכל את הוריו ואחיותיו בקיבוץ ניר עוז/זק"א

"המשימה התקבלה אצלנו מילד שהוריו והאחיות שלו נרצחו", סיפר אוטמזגין לוואלה!. "כששאלו מה הוא רוצה שיביאו לו מהבית, הוא ביקש לקבל את התפילין של אבא שלו כי יש לו בר מצווה עוד שבועיים. אפילו שיש לו תפילין חדש, הוא רוצה להניח את התפילין של אבא שלו".

אוטמזגין מיד הסכים ולאחר שסיים את משימותיו לטיפול בחללים, הגיע בשבוע שעבר לקראת חשיכה לביתם בניר עוז. תחת אבטחה כבדה ופצצות מרגמה המשוגרות בכל רגע, נתנו לחיים 4 דקות להיכנס לתוך הבית, לקחת את התפילין ולצאת. "צעקתי 'התפילין בידינו' כמו שצעקו 'הכותל בידינו'. לא ידענו בכלל אם נמצא את זה או לא. לקחתי גם פריטים כמו אלבום תמונות ועוד פריטים שאריאל ביקש כמו בגדים של ההורים. אספנו הכול בשקיות ורצנו החוצה", שחזר אוטמזגין.

כבר באותו הערב הסתיים מבצע החזרת התפילין. "אריאל התפרק בבכי והתרגש שהצלחנו להציל את התפילין", מספר המחלץ. סבא שלו אמר: 'את ההורים שלי רצחו בגיל 14 והחזקתי מעמד ויש לי נכד. גם לך עשו את זה בגיל 12. אתה תחזיק מעמד ויהיו לך נכדים בארץ ישראל'".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיים אוטמזגין איש זק"א בדרכו להשיב את התפילין לאריאל זוהר ששכל את הוריו ואחיותיו בקיבוץ ניר עוז. זק"א
חיים אוטמזגין איש זק"א בדרכו להשיב את התפילין לאריאל זוהר ששכל את הוריו ואחיותיו בקיבוץ ניר עוז/זק"א
הצלם יניב זוהר, אשתו יסמין זוהר ושתי בנותיו קשת ותכלת זוהר, נרצחו במהלך חרבות ברזל. פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הצלם יניב זוהר, אשתו יסמין זוהר ושתי בנותיו קשת ותכלת זוהר, נרצחו במהלך חרבות ברזל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, פייסבוק

המשימה שאליה יצא אוטמזגין הייתה הראשונה אחרי 10 ימי לחימה, שבהם ראה וארז במו ידיו יותר מ-700 גופות. "זו הייתה הפעם הראשונה שהתפרקתי בבכי", הוא מספר. "התרגשתי כי בעיני ילד, שההורים והאחיות שלו נרצחו וכששואלים אותו מה הוא רוצה שנביא לו מהבית והוא אומר את התפילין של אבא - זה מסמל המשכיות ומסורת של תיגדע. אמרתי את הדברים האלה גם לילד וגם למשפחה אז קם הסבא, קרוב לגיל 90, ואמר לי לעמוד והצדיע לי. לראות מחזה כזה של אדם בן 90 שאיבד את ילדיו ונכדיו. על זה אתה נלחם ואתה מוכן לחרף נפש כדי להמשיך להתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully