וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש מדויקת לטווחים ארוכים: הצוות הסודי שכותש יעדי טרור ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 13:09

אחד החידושים הגדולים במערכה הנוכחית בפיקוד דרום הוא "מדור אש חבירה" - שבו יושבים נציגים משלל יחידות, בוחנים יחד את המטרות - ומחלקים משימות כדי לתקוף יעדי טרור בלוחות זמנים קצרים מאוד. "התוצאות מדברות בעד עצמן. אנחנו תוקפים יותר, מהירים יותר ויעילים"

בווידאו: תקיפות מרכז האש של פיקוד דרום/צילום: דובר צה"ל

אחת ההחלטות הראשונות של מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, עם כניסתו לתפקיד בחודש יולי השנה - היה לפתוח את "מדור אש חבירה". המדור, בפיקוד קצינה בדרגת רב-סרן עתירת ניסיון מבצעי-מודיעיני, כולל נציגים משלל יחידות צבאיות, ומרכז את ירי הטילים המדויקים לעבר יעדי הטרור ברצועת עזה.

מדובר בחדר גדול יחסית לתאי התקיפה של מרכז האש בפיקוד הדרום. סביב יותר מעשרה מסכים, יושבים קצינים וחיילים מחילות שונים ויחד הם בוחנים מטרות לתקיפה - ומציעים את היחידות התוקפות שלהם לביצוע המשימה.

מרכז האש בפיקוד דרום. דובר צה"ל
"ממצים הרבה יותר טוב מבעבר את יכולות האש האדירות של הצבא". מרכז האש בפיקוד דרום/דובר צה"ל

המדור עצמו מוגדר כאחד מתאי הניהול, המתקפה והתכנון החשובים של צה"ל, לצד התקיפות המקבילות מהאוויר (מטוסי קרב, מסוקי קרב, וכלי טיס לא מאוישים). לדברי גורם צבאי בכיר, "מה שעושה המדור בפועל הוא לרכז לראשונה במקום אחד את כלל היחידות שמסוגלות לייצר אש מדויקת לטווחים גדולים מאוד, במטרה לתקוף יעדי טרור בלוחות זמנים קצרים".

"המדור בפועל ממצה בצורה הרבה יותר טובה מבעבר את יכולות האש האדירות של הצבא", הוסיף הגורם. "אנחנו מקבלים מטרות וחושבים ביחד למי יש יתרון יחסי מבין יחידות האש. כשנכון להפנות את האש ליחידה מחיל התותחנים או מיחידות אחרות ביבשה - אנחנו מקדמים החלטות, אפילו מחיל הים. כולם רוצים לקחת חלק בתהליך והמיצוי הזה לא היה יעיל בעבר. כרגע? התוצאות מדברות בעד עצמן. אנחנו תוקפים יותר, מהירים יותר ויעילים. פוגעים בתשתיות מגוונות של חמ"לים ואישים. לא רוצים להרחיב מעבר לזה". הגורם הסביר כי "מדור אש חבירה" מהווה את אחד החידושים הגדולים של פיקוד הדרום במלחמה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully