וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה הגיע לישראל: "אנחנו עומדים לצדכם"

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 13:57

רישי סונאק היגע לביקור בזק בישראל, ונועד עם הנשיא הרצוג. "יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה", אמר סונאק, "אין לכם רק את הידידות שלנו, אלא את ההזדהות המלאה שלנו"

בווידאו: ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נוחת בישראל/מערכת וואלה!

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת הבוקר (חמישי) לביקור בזק בישראל, אמר כי ארצו עומדת לצד ישראל במאבקה בחמאס. "יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה. זוהי אינה זכות - זוהי חובה להחזיר את הביטחון למדינתכם", אמר סונאק בפתח פגישתו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

סונאק מגיע לישראל בהמשך לביקור הזדהות של שר החוץ הבריטי בישראל בשבוע שעבר, ורכבת אווירית בינלאומית מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר. בין היתר, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיע לישראל אתמול, קנצלר גרמניה אולף שולץ שהה בישראל שלשום, וגם נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי יגיע לישראל בימים הקרובים. בנוסף, התקיימו שני ביקורים של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן וביקור של שר ההגנה לויד אוסטין, כמו גם ביקורי הזדהות של כמה שרי חוץ מאירופה מאז החלה המלחמה.

"זו זכות עבורי, להיות כאן, בתקופה שהיא קשה ומורכבת עבורך ועבור האנשים שלך - אבל אני רוצה להיות כאן, ובראש ובראשונה, כדי להביע סולידריות עם עמך", אמר סונאק. "עברתם סבל שאי אפשר לתאר, מעשה טרור ברברי, וצריך לקרוא לזוועה הזו בשמה - זהו מעשה טרור! שבוצע על ידי ארגון הטרור האכזרי חמאס. זה מה שאני מאמין בו, וזה מה שאמשיך להגיד. ברוח זו, אנו עומדים לצד ישראל".

"הפלסטינים הם קורבן של פעולותיו של חמאס. וחשוב שנמשיך לספק גישה הומניטרית לאזרחים. אנחנו נעמוד על כך שזה יגיע רק לאלה שצריכים זאת", הוסיף סונאק. "הקשר בין שתי המדינות שלנו תמיד היה חזק. אבל אני רוצה שתדעו ברגע הספציפי הזה, אין לכם רק את הידידות שלנו, אלא את ההזדהות המלאה שלנו".

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נחת בישראל. 19 באוקטובר 2023. רויטרס
רישי סונאק בישראל, הבוקר/רויטרס

הרצוג קרא לסונאק להפעיל לחץ על רשת ה-BBC, על מנת שזו תגדיר את פעילי חמאס "טרוריסטים" ולא "חמושים", כפי שהיא עושה בשידורי החדשות שלה. "אנחנו מרגישים שהדרך שבה ה-BBC מציג את חמאס היא עיוות של העובדות", אמר הרצוג, "מה עוד הם צריכים לראות כדי להבין את הזעזוע?".

הוא הודה לראש ממשלת בריטניה על עצם הביקור. "באת לבקר בישראל בשעתה האפלה ביותר. אבל אנחנו נתגבר וננצח וזו תהיה שעתה הטובה ביותר", אמר. "ולפיכך, זהו מבחן, הרגע הבוחן מי חבר שלנו, מי איתנו. ואתה איתנו מהרגע הראשון. אנו אסירי תודה, ראש הממשלה, על תמיכתך והחלטותיך ועל המנהיגות שלך בהיבט הזה, ואנחנו שמחים לקבל אותך פה. אנחנו נמצאים בהתנגשות מסוימת של האנושות. אנחנו רואים את דאעש על הגבול שלנו, נכנסים לארצנו. זו אימפריה של רשע, שאנו יודעים שהיא מובלת מטהראן. קואליציה של רשע שמובלת מטהראן, עם שלוחות בלבנון, שלוחות שהותירו הרס בסוריה, תימן ועיראק. זהו האינטרס הבינלאומי האמיתי, האינטרס הביטחוני של כל עמי אירופה, וככה אנחנו מרגישים ורואים את הרגע בו אנו ניצבים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת בישראל. 19 באוקטובר 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
סונאק והרצוג, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

לאחר הפגישה עם הרצוג, נועד סונאק גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובסיומה נשאו השניים הצהרה משותפת.

"יש כאן ציר רשע שרוצה להחזיר את המזרח התיכון לימי הביניים, לימים של מלחמה, עבדות והשמדה, ומצד שני כוחות של קדמה והומניות שרוצים לדחוף את העולם לשלום ושגשוג", אמר נתניהו. "עלינו לנצח. עלינו לשחרר את החטופים, לכם יש גם חטופים אזרחים אנגליים ועלינו לעשות הכל כדי להשיב אותם.

"לפני 80 שנה העולם המערבי עמד לצדכם בשעתכם האפלה ביותר. זו השעה האפלה ביותר שלנו. זו השעה האפלה ביותר של העולם. עלינו לעמוד ביחד ולנצח. מעולם לא ראיתי את העם הישראלי מאוחד כמו עכשיו, אבל אנחנו צריכים את התמיכה המתמשכת שלכם כדי להילחם במפלצות הנוראיות ביותר ביקום", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת בישראל. 19 באוקטובר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
סונאק ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

סונאק השיב לו בדברים דומים לאלו שאמר לצד הרצוג. "בשבועיים האחרונים המדינה הזו עברה מה שאף מדינה לא צריכה לעבור, ובטח לא ישראל שחייתה דרך ההתרחשויות הקשות ביותר של אלימות מאז היווסדה. אנחנו תומכים לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה תוך שמירה על החוק הבינלאומי ולהבטיח את ביטחונכם לטווח ארוך", אמר סונאק, שהוסיף: "אני יודע שאתם נוקטים משנה זהירות ומנסים לצמצם את הפגיעה באזרחים".

"ראינו את המראות שזיעזעו את כולנו ואנחנו אבלים על כל אזרח שנרצח", הוסיף ראש ממשלת בריטניה. "העם הפלסטיני הוא גם קורבן של החמאס ולכן אני מברך על ההחלטה להבטיח שיהיו מסדרונות להכנסת סיוע הומניטרי לעזה. גם אנחנו נגביר את התמיכה שלנו בכך. אני גאה לעמוד לצדכם בשעתכם האפלה ביותר כחבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully