וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתור הזדמנויות מבצעיות, איסוף מודיעין: כך פועלים מאחורי הקלעים לקבלת מידע על החטופים

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 12:17

האלוף במיל' ניצן אלון מונה לטיפול בנושא החטופים, ולפי גורם ביטחוני הוא ואנשיו עוסקים בבניית התמונה המודיעינית ואימות הנותנים על גורל החטופים והנעדרים: "הוא מרכז סביבו קצינים בכירים לשעבר שמבינים היטב בתחום המודיעיני ומערכות מידע ויש התקדמות משמעותית מאוד"

בוידאו: צה"ל: הפיצוץ בבית החולים ברצועה - שיגור כושל של הגי'אהד האסלאמי/דובר צה"ל

מדינת ישראל הודיעה למשפחותיהם של 203 חטופים שיקיריהם נמצאים בעזה, וכעת בצבא ובמערכת המודיעין משקיעים מאמצים לבניית התמונה המודיעינית סביב נושא זה. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר מוקדם יותר כי הצבא עוסק בנושא יומם וליל, הן במפקדה של האלוף במיל' ליאור כרמלי והן במפקדה של האלוף במיל' ניצן אלון "שאחראית על המידע המודיעיני והמבצעי ואיתור הזדמנויות מבצעיות בנושא החטופים".

כאמור, ימים אחדים אחרי פתיחת המתקפה הרצחנית מעזה הוחלט בצה"ל למנות את האלוף במיל' ליאור כרמלי, בעבר מפקד אוגדת יו"ש וראש אגף התקשוב, לעמוד בראש מפקדה שתתנהל מטעם המדינה מול משפחות החיילים והאזרחים שנחטפו או מוגדרים כנעדרים. לאחר אימות סופי בהתאם לנוהל ולחוק, מעדכנים צוותי אכ"א את המשפחות על כל מידע שידוע למערכת הביטחונית. במקביל הוקמה גם מפקדה בפיקודו של האלוף במיל' אלון לבניית התמונה המודיעינית ואימות הנתונים על גורל החטופים.

אלוף ניצן אלון בכנס INSS
28  בינואר 2019. ראובן קסטרו
ניצן אלון/ראובן קסטרו

האלוף במיל' אלון, בעברו מפקד סיירת מטכ"ל ואלוף פיקוד מרכז, פועל מאחורי הקלעים ולדברי גורם ביטחוני, "מרכז את כל הפעילות בסיוע השב"כ, המוסד, אמ"ן, משטרת ישראל וגופים נוספים כדי לאסוף מידע גלוי ומודיעיני, לנתח אותו ולהפיק ממנו ידיעות ועובדות על גורל הנעדרים והחטופים ברצועת עזה. זו עבודת קודש רגישה מאוד. ניצן אלון מרכז סביבו קצינים בכירים לשעבר שמבינים היטב בתחום המודיעיני ומערכות מידע ויש התקדמות משמעותית מאוד. כל קהילת המודיעין נרתמת לעניין וכל שעה יש שינויים. מתקבל מידע מהציבור שמסייע מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully