וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לשתי זירות ולכניסה קרקעית: משלוחי נשק שיועדו לעולם - יועברו לצה"ל

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 14:16

מנכ"ל התעשייה האווירית, מנכ"ל אלביט ומנכ"ל רפא"ל החליטו להעביר לצה"ל משלוחי נשק שהיו מיועדים ללקוחות אחרים בעולם, בשל ההבנה שמערכת הביטחון זקוקה למלאי שיספיק לתקופה ארוכה - ברקע ההיערכות לתמרון קרקעי רחב היקף ברצועת עזה ולאפשרות של שתי זירות לחימה

בווידאו: תיעוד של הפגיעה במגרש החנייה בבית החולים בעזה בו היה שיגור כושל/צילום: דובר צה"ל

אתמול התקיים דיון במשרד הביטחון, במהלכו כינס מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אייל זמיר את ראשי התעשיות הביטחוניות כדי לקדם רכש חסר תקדים עבור צה"ל. בדיון לקחו חלק מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי, מנכ"ל אלביט מערכות בצלאל מכליס ומנכ"ל רפא"ל יואב הר אבן. בדיון הציגו ראשי התעשיות את היקפי קווי הייצור שיעבדו מסביב לשעון כדי לעמוד בדרישות של צה"ל לטווח ארוך. בין היתר, ראשי התעשיות החליטו להעביר לצה"ל משלוחי נשק ותחמושת שהיו מיועדים ללקוחות אחרים בעולם, בשל ההבנה שמערכת הביטחון זקוקה למלאי שיספיק לתקופה ארוכה - ברקע ההיערכות לתמרון קרקעי רחב היקף ברצועת עזה ולאפשרות של שתי זירות לחימה בדרום ובצפון.

בתוך כך, באחד הדיונים השתתפה גם סשה בייקר, בכירה בפנטגון האמריקאי. לדברי גורמי ביטחון, בשיחת הערכת המצב שבה הועלו דיווחי הזוועה מהטבח בעוטף עזה, התרגשה בייקר ואמרה למנכ"ל משרד הביטחון: "תרשום את המספר טלפון האישי שלי. כל מה שצריך אתה מתקשר אליי ישירות, אנחנו עובדים עבורכם".

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם משלוח החימוש האמריקני לצה"ל, 13 באוקטובר 2023. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון, אתר רשמי
לויד אוסטין/אתר רשמי, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

במשרד הביטחון שיבחו את הפעילות מול אנשי משרד ההגנה האמריקאים שמקיימים מדי יום הערכת מצב עם משרד הביטחון על מנת לקצר תהליכים להעברת אמצעי לחימה, תחמושת, ציוד צבאי וציוד רפואי. לצד זאת מבהירים במשרד הביטחון כי יש תמיכה גדולה מאוד ממשרדי הגנה גם באירופה וממדינות ידידות נוספות שלא ניתן לפרסם את שמן.

גורמים במשרד הביטחון סיפרו עוד כי במהלך ביקורו של מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, הוא התעקש להגיע לבסיס נבטים של חיל האוויר כדי לקבל את פני טייסי חיל האוויר האמריקאי שהביאו במטוס הגלקסי הענק תחמושות עבור צה"ל. "אוסטין שאל את צוות הטייסים מאיפה הם בארה"ב, לחץ להם את היד ולאחר מכן אמר להם 'מה שאתם עושים עכשיו זו המשימה הכי חשובה של צבא ארה"ב. ישראל תחת התקפה ואנחנו עושים את הכול כדי לסייע", סיפר גורם ביטחוני.

  • עוד באותו נושא:
  • אייל זמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully