וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבור החיילים, מפונים ומשפחות החטופים: אושר חוק לדחיית תשלומים לרשויות

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 18:54

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שנועדה להקל על אלו שנשאו בנטל המלחמה, כולל שוטרים, סוהרים וכבאים מתאריך ה-7.10 ועד ה-7.11. זאב אלקין יוזם הצעת החוק: "במידה שהמערכה תימשך מעבר לחודש, נדאג להכין חקיקת המשך"

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתאפשר, בהוראת שעה, דחייה של שלושים יום לביצוע פעולות שנקבעו בחוזה או פסק דין, וכן לדחות חובת תשלום לרשות, להוציא חוזי עבודה ותשלום מזונות עבור מי ששירת כחייל, שוטר, סוהר בתנאים מסוימים וכן כבאי, מי שהיה נעדר, חטוף או שבוי, מי שמתגורר ביישובים שהתפנו, ובתנאים הקבועים בחוק גם על בן זוגו, עיזבונו או חברה בשליטתו. זאת אם המועד חל בין התאריכים 7.10.2023 לבין 7.11.2023.

עוד מוצע לאפשר לשר הביטחון להאריך, באישור ועדת החוץ והביטחון, את התקופה הקובעת לזכאות, ובלבד שתסתיים לא יאוחר מיום י"ט טבת התשפ"ד (31 בדצמבר 2023), וכן להאריך באישור הוועדה את משך תקופת הדחייה לתקופות נוספות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לנוכח האירועים האמורים, בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנו מצויים, ומכיוון שניהול מערכה זו משפיע משמעותית על כמה קבוצות אוכלוסייה ומביא לכך שהן אינן מנהלות שגרת חיים רגילה ואינן יכולות לקיים את התחייבויותיהן המשפטיות במועד, יש צורך בקידום תיקון חקיקה זמני, בהוראת שעה, לדחיית מועדים לביצוע פעולות, שנקבעו בחוזה או בהחלטות שיפוטיות, ולדחיית מועדי תשלום לרשות ציבורית, שנקבעו לפי חיקוק".

זאב אלקין, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
יוזם הצעת החוק. זאב אלקין/ראובן קסטרו

ח"כ זאב אלקין, יוזם הצעת החוק, מסר: "אני מודה ליושב ראש ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין ולחבריי מקואליציה ומהאופוזיציה בוועדה שגיבו את היוזמה הזאת מהרגע הראשון והובילו אותה יחד איתי בנחישות, ולשר המשפטים ח"כ יריב לוין ולאנשי משרד המשפטים על היענות מהירה ליוזמה שלנו וקידום מהיר של החקיקה. במידה שהמערכה תימשך מעבר לחודש נדאג בתקופה הזאת להכין חקיקת המשך כדי להגן כלכלית על חיילינו ומשפחות מפונות ומשפחות החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully