וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאמר שישראל "רצתה באלימות הזו": ח"כ כסיף הורחק ל-45 יום מהוועדות ומליאת הכנסת

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 19:56

ועדת האתיקה אף שללה לשבועיים את שכרו של כסיף (הרשימה המשותפת), שגם קרא לעולם לאחד כוחות כדי "לסיים את הכיבוש כעת". חבר הכנסת דחה את הביקורת: "ההחלטה - עוד מסמר בארון הקבורה של חופש הביטוי הפוליטי. מתנהל מסע ציד נגד כל קול ביקורתי"

בווידאו: מליאת הכנסת נפתחת בדקת דומיה, נאומי רה"מ והנשיא/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת האתיקה שללה היום (רביעי) את שכרו של ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) לתקופה של שבועיים והרחיקה אותו למשך 45 ימים מוועדות הכנסת והמליאה. זאת, בעקבות 400 תלונות נגד אמירות בתקשורת הזרה, לפיהן "ישראל רצתה באלימות הזו" וכי "על כל אוהבי השלום לאחד כוחות, פלסטינים וישראלים, ערבים, יהודים והקהילה הבינלאומית לאחד כוחות ולהגיד לישראל לסיים את הכיבוש כעת".

הוועדה, שבראשה עומד ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), קיבלה גם החלטה עקרונית נוספת, שעניינה החובה של חברי הכנסת להתבטא בזהירות בעיתוי זה לנוכח רגישות הציבור, ובפרט להימנע מהתבטאויות שעלולות לפגוע בביטחון המדינה והציבור בימי הלחימה. הוועדה הודיעה כי תגלה אפס סובלנות להתבטאויות מסוג זה.

ח"כ כסיף דחה את הביקורת. "החלטת ועדת האתיקה היא עוד מסמר בארון הקבורה של חופש הביטוי הפוליטי", אמר הערב אחרי פרסום ההחלטה.

עופר כסיף,1 במאי 2023. ראובן קסטרו
דחה את הביקורת. ח"כ כסיף/ראובן קסטרו

"בכל אחד מראיונותיי הדגשתי את הגינוי המלא וסלידתי העמוקה ממעשי הטבח הנפשעים של חמאס. אמירותי הפוליטיות נגד הכיבוש והמלחמה אינן אמירות נגד ישראל, שכן שלום וצדק משרתות גם אותה ואת תושביה", הוסיף כסיף. "כולנו נפגעים קשות מהמשך שפיכות הדמים וצמצום המרחב הדמוקרטי. הממשלה אכן מבצעת טבח ורצתה שתהיה מלחמה ואלימות. אלה אמירות פוליטיות חוקיות, לגיטימיות ואתיות. הענישה שלי היא רדיפה פוליטית. ממשלת הזוועות גורמת לאסון הן לעם בישראל והן לעם הפלסטיני, ועכשיו גם מנהלת מסע ציד נגד כל מי שמשמיע קול ביקורתי. גם בימים קשים אלה לא אשתוק ואמשיך להיאבק למען הציבור והעקרונות שבשמם נבחרתי - שלום, שוויון וצדק לכל".

  • עוד באותו נושא:
  • עופר כסיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully