וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות נגד ישראל בעולם הערבי, חמאס: "ארה"ב שותפה לטבח בבית החולים"

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 9:17

אף שצה"ל הפריך את הטענות למעורבותו בפיצוץ הקטלני בבית החולים בעזה, ההפגנות נגד ישראל נמשכו ברחבי האזור, כולל בגדה ובירדן. בביירות, מפגינים ניסו להתקרב לשגרירות האמריקנית. שר החוץ של איראן בפסגת ארגון המדינות המוסלמיות: להטיל חרם נפט על ישראל

הפגנות נגד ישראל התקיימו היום (רביעי) ברחבי העולם הערבי, כולל בשטחי הגדה המערבית, בעקבות הפיצוץ בבית חולים ברצועת עזה שלפי גורמים מקומיים גבה את חייהם של מאות אנשים. ישראל הכחישה את אחריותה לאירוע, והציגה תיעודים והקלטות המטילים את האשמה על ארגוני הטרור ברצועה, אך מדינות רבות באזור - כולל אלו שיש להן יחסים עם ישראל - קיבלו את עמדת חמאס כבר מהרגע הראשון.

בכמה מוקדים בגדה, התעמתו מפגינים עם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, אחרי שאתמול חלקם קראו להפלתו של הנשיא אבו מאזן. בעמאן, מפגינים ניסו לתקוף את שגרירות ישראל, אך נבלמו שוב על ידי כוחות הביטחון הירדניים, וגם במצרים הפגינו אלפים נגד ישראל.

בביירות, מפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון כשניסו להתקרב אל שגרירות ארצות הברית בלבנון, על רקע תמיכתה בישראל ואזהרותיה לחיזבאללה ולאיראן שלא יתערבו במלחמה.

חמאס, שהמשיך להאשים את ישראל באחריות לפגיעה בבית החולים הבפטיסטי, הטיל אחריות גם על ארצות הברית. "התמיכה המתמשכת של הממשל האמריקני בנרטיב הציוני הופכת אותו לשותף למעשי הטבח של הכיבוש ולטבח בבית החולים הבפטיסטי בעזה", אמרו בארגון הטרור.

הפגנות נגד ישראל בעמאן, ירדן, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
כוחות הביטחון מנעו הסתערות על השגרירות. הפגנות נגד ישראל בעמאן, היום/רויטרס

בתוניסיה, שאינה מכירה בישראל, צעדו מפגינים לעבר שגרירות צרפת, שהביעה תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס. עם זאת, הנשיא עמנואל מקרון, שצפוי לבקר בירושלים בימים הקרובים, הדגיש כי על ישראל לנהוג באיפוק ולהימנע מפגיעה באזרחים.

בטורקיה יציינו שלושה ימי אבל לזכרם של ההרוגים, אחרי שאתמול בערב התקיימו הפגנות נגד ישראל בסמוך לשגרירות באנקרה ולקונסוליה באיסטנבול. המועצה לביטחון לאומי הפצירה אתמול באזרחים ישראלים לעזוב את טורקיה מידית, לאחר שאזהרת המסע מפני טרור הועלתה לרמתה הגבוהה ביותר.

הפגנות נגד ישראל ובעד הפלסטינים בתוניס, תוניסיה, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנות בתוניס בעד הפלסטינים, היום/רויטרס

המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה והפיצוץ בבית החולים היו על ראש סדר היום בפסגת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי שנערכת בערב הסעודית. שר החוץ של איראן, אמיר חוסיין עבדאלליהאן, שהזהיר בימים האחרונים כי טהראן לא תוכל לשבת מהצד אם המלחמה בעזה תימשך, קרא למדינות המוסלמיות להטיל חרם נפט על ישראל ולנתק עמן את הקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully