וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבילת האש הראשונה: נגמ"ש "האיתן" חיסל מחבלים בחוף זיקים

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 14:40

לוואלה! נודע כי נגמ"ש העתיד של צה"ל הוכנס לפעילות חודשים לפני התכנון כדי לקחת חלק במלחמה בעזה. ביום הראשון למלחמה חיסלו אנשי סיירת הנח"ל על גבי הנגמ"ש מחבלים בחוף זיקים. לפי התכנון, הנגמ"ש ישולב בתמרון הקרקעי בעזה לכשייצא לפועל: "בשורה לכוחות היבשה"

בווידאו: נגמ"ש האיתן הופעל לראשונה בפעילות מבצעית ביום הראשון של חרבות ברזל/נגמ"ש האיתן

כוח של סיירת נח"ל הפעיל לראשונה את נגמ"ש "האיתן" בפעילות מבצעית ביום הראשון של מלחמת חרבות הברזל. כך נודע לוואלה!. הלוחמים הוקפצו עם הנגמ"שים הגלגליים לחוף זיקים, הסתערו והרגו חוליית מחבלים. יש לציין כי הצוותים היו אמורים להתחיל בפעילות מבצעית עם הנגמ"שים רק בשנה הבאה.

לאחר בחינת תחקירי הפעולה, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, להפסיק את סדרת האימונים לקליטת הנגמ"ש הגלגלי ולשלב אותו בתמרון הקרקעי לרצועת עזה. הפיקוד על צוותי נגמ"שי ה"איתן" הוטלו על סגן במיל' יותם, צעיר בן 24 שהוקפץ לישראל מטיול בפרו.

נגמ"ש האיתן הופעל לראשונה בפעילות מבצעית ביום הראשון של חרבות ברזל. אמיר בוחבוט
נגמ"ש האיתן הופעל לראשונה בפעילות מבצעית ביום הראשון של חרבות ברזל/אמיר בוחבוט

"המלחמה הזו נוגעת בכל אחד ואחד מאיתנו", סיפר יותם לוואלה!. "זה מאוד כואב שמפקדים נהרגו וישנם פצועים. אנחנו נשתלב בתמרון ונעשה כל מה שיוטל עלינו. ה'איתן' מביא יכולות חשובות כמו גמישות, מיגון ברמה גבוהה וקטלניות. יש בזה בשורה לכוחות היבשה. קודם כל נילחם בחמאס ואחר כך נתאבל, ננחם ונטפל בפצועים".

ר', אחד הלוחמים שהשתתף ב"טבילת האש" הראשונה של נגמ"ש "האיתן" בחוף זיקים, סיפר: "הוקפצנו ונסענו במהירות 120 קמ"ש בכביש 6. הגענו הכי מהר לשטח. זה יתרון ראשון. יש לנו מקלע כבד ויש לנו מא"ג (מקלע אחיד גדודי). ירינו על המחבלים יחד עם הטנקים. אחר כך נסענו ליישובים. ניגחנו כלי רכב של מחבלים ולא הרגשנו כלום. זה כלי עוצמתי. פרצנו שערים וגדרות. אחר כך עזרנו בפינוי פצועים, ואספקה לכוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully