וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מצרים: תושבי עזה יכולים לעבור לנגב עד סיום המלחמה בחמאס

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 16:01

סיסי אמר במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה כי "אנו דוחים את עקירת הפלסטינים מאדמתם", והזהיר כי גירושם לסיני יובל להתקפות נגד ישראל משטח מצרי, ולסיכון השלום בין ישראל ל-"105 מיליון מצרים"

בוידאו: צה"ל: הפיצוץ בבית החולים ברצועה - שיגור כושל של הגי'אהד האסלאמי/דובר צה"ל

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי דחה היום (רביעי) כל ניסיון לגרש את תושבי רצועת עזה אל חצי האי סיני, והציע שישראל תקלוט אותם בנגב עד לסיום המלחמה שלה בחמאס. במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בקהיר, הדגיש נשיא מצרים את תמיכתו בסוגייה הפלסטינית.

"אנו דוחים את עקירת הפלסטינים מאדמתם", הצהיר א-סיסי והדגיש כי "העניין הפלסטיני הוא בבסיס כל העניין ויש לו השפעה משמעותית על הביטחון והיציבות". הוא המשיך וטען כי עזה נמצאת כיום תחת שליטה ישראלית - אף שהיא נסוגה מהרצועה ב-2005 - וחזר על עמדתה ארוכת השנים של מצרים בדבר התמיכה בהקמת מדינה פלסטינית.

הוא הכחיש שמצרים סגרה את מעבר רפיח, וטען כי תקיפות של חיל האוויר בצדו הפלסטיני של המעבר הפריעו לפעילות בו. הוא גם הביע חשש כי האירועים המתמשכים בעזה הם ניסיון לכפות על הפלסטינים לעבור לחצי האי סיני.

"אם יש רעיון של עקירה, למה לא להעביר פלסטינים לנגב?", שאל הנשיא. הוא הזהיר כי "העקירה לסיני פירושה העברת ההתקפות נגד ישראל לשטחים מצריים, מה שמאיים על השלום בין ישראל למדינה בת 105 מיליון תושבים". ישראל החזירה למצרים את חצי האי סיני במסגרת הסכם השלום בין המדינות, שנחתם ב-1979.

שיא מצרים, אל-סיסי,בפגישה עם אנטוני בלינקן, בארמון אל-איתיחדיה בקהיר, 15 באוקטובר 2023. רויטרס
היחסים בין קהיר לירושלים הולכים ומחריפים. א-סיסי/רויטרס

א-סיסי הוסיף כי מיליוני מצרים מוכנים להתנגד לכל ניסיון לעקור פלסטינים מעזה. "אנו דוחים את חיסול העניין הפלסטיני וכל מעבר לסיני", הדגיש. נשיא מצרים הזהיר כי אם הפלסטינים יגורשו מעזה לסיני, הפלסטינים בגדה יגורשו לירדן.

ירדן, שבה חיים פלסטינים רבים שנמלטו אליה אחרי מלחמות קודמות, הזהיר גם אם היא מכל ניסיון לעקור אותם מבתיהם. היא הייתה אמורה לארח היום פסגה בהשתתפות סיסי, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אך זו התבטלה בשל הפיצוץ בבית החולים.

מצרים חוששת מהתעוררות של ארגוני הטרור בסיני, שניהלו נגדה התקוממות קטלנית בעשור האחרון. קהיר מנסה להעביר סיוע הומניטרי דרך מעבר רפיח עם עזה, אך הוא נתקע בצד המצרי של הגבול בטענה שההפצצות של חיל האויר בצד העזתי הפכו את המעבר לבלתי פעיל.

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן תמך בעמדתה של מצרים, וקרא במסיבת עיתונאים בבירות "להתלכד סביב עמדה זו ולתמוך בה ברמה העממית והערבית הרשמית, משום שהיא מייצגת הגנה אמיתית לעמנו הפלסטיני". במהלך היום, מתנדבים שהמתינו בצד המצרי של מעבר רפיח ערכו תפילת הלוויה להרוגים בפיצוץ, ורבים מהם היו לבושים שחורים.

בתום השיחות עם א-סיסי, שולץ אמר כי הוא משוכנע שהסיוע ההומניטרי ייכנס בקרוב לעזה והוא הביע תמיכה במאמצי התיווך של מצרים בין ישראל לחמאס.

ארצות הברית אמרה כי היא עובדת עם ישראל על תוכנית לשליחת סיוע, ודובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי הם מתקרבים לגיבוש מתווה לתוכנית. התוכנית צפויה לכלול פינוי של חלק מבעלי הדרכונים הזרים מעזה, אך גורמים מצריים אומרים כי הדבר חייב להיות מלווה בהעברת סיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully