וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמיות בגרמניה גואה: בית כנסת בברלין הותקף בבקבוקי תבערה

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 11:34

אלמונים זרקו שני בקבוקי תבערה על בית כנסת בשכונת מיטה, והמשטרה פתחה בחקירה. במקביל, מהגרים מוסלמים התעמתו עם שוטרים בעיר. מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס, נרשם זינוק במספר התקריות האנטישמיות, כולל ציור של מגני דוד על בניינים שבהם גרים יהודים

קנצלר גרמניה: אני מזהיר את כל הגורמים באזור לא להתערב במלחמה - זו תהיה טעות בלתי נסלחת/מערכת וואלה!

בית כנסת בברלין הותקף הלילה (רביעי) בבקבוקי תבערה , ברקע העלייה במספר התקריות האנטישמיות בבירת גרמניה מאז המתקפה הרצחנית של חמאס והתקיפות של ישראל ברצועת עזה בתגובה.

קהילת קהל עדת ישראל מסרה כי בית כנסת שלה בשכונת מיטה בעיר הותקף בשני בקבוקי תבערה. המשטרה אישרה את האירוע. "אלמונים השליכו שני בקבוקי תבערה מהרחוב", כתבה הקהילה בחשבון ה-X שלה. כמו כן, שוטרים תועדו חוקרים את הזירה מול בית הכנסת שהגישה אליו נחסמה.

במתחם של קהילת קהל עדת ישראל במרכז ברלין נמצאים בית כנסת, גן ילדים ומרכז קהילתי. המשטרה מסרה גם כי במהלך הלילה אירעו מהומות בין מהגרים מוסלמים למשטרה בשכונות נויקלן וקרויצברג בעיר ובשער ברנדנבורג, שבהן נפצעו כמה שוטרים.

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת בברלין, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת בברלין, 18 באוקטובר 2023/רויטרס

בעקבות המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר והמלחמה בעזה שפרצה בעקבותיה, המשטרה הגבירה את האבטחה על מוסדות יהודיים בברלין ובכל רחבי גרמניה והקנצלר אולף שולץ - שביקר אתמול בישראל - התייצב לצד ישראל.

למרות זאת, כמה דגלי ישראל שהונפו כאות הזדהות בבתי עירייה בכל רחבי המדינה נקרעו ונשרפו, ובכמה בניינים בברלין שבהם מתגוררים יהודים צוירו מגני דוד על דלתות וקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully