וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת של קצינים בכירים בצה"ל: "אל תחזירו אותנו מעזה לפני סיום המשימה"

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 10:56

ביקורו של הנשיא ביידן מסתמן כביקור שישפיע על מועד פתיחת התמרון הקרקעי בעזה. מחשש להתקפלות ישראלית מול האמריקנים, קצינים בכירים בצה"ל ביקשו מהרמטכ"ל הלוי שלא להחזיר את הכוחות לפני ביצוע המשימה "גם אם זה ייקח שנה". קצין אחר אמר: "למוטט את חמאס"

בווידאו: הרמטכ"ל מדבר עם חיילי מילואים ואומר שצה"ל יתקוף בכל מקום שיש בו מנהיגי חמאס/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נוחת היום (רביעי) בישראל. בינתיים, למרות מוכנות גבוהה מאוד של הכוחות באוויר, ביבשה ובמודיעין לקראת אחת הפעולות היבשתיות הגדולות זה כ-20 שנה, בצבא חוששים שהדרג המדיני יתקפל בפני האמריקנים שעשויים להתערב ולמנוע.

הרמטכ״ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הדרום עם מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל. 8 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הדרום עם מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל. 8 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

הביקור של ביידן מסתמן ככזה שישפיע על מועד פתיחת התמרון הקרקעי, שכבר נדחתה כפי שפורסם אתמול בוואלה!. במהלך אישור התוכניות בפני הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, אמר אחד הקצינים כי ברגע שיוחלט על מועד התמרון הקרקעי, הוא מבקש מהרמטכ"ל שלא להחזיר את כוחות הצבא לישראל עד לפני ביצוע המשימה. "גם אם זה ייקח שנה", אמר הקצין הבכיר להלוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חיילי צה"ל, עוטף עזה, 13 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חיילים בעוטף עזה/ראובן קסטרו

הבכירים רוצים להיכנס לעזה ללא הגבלת זמן. אחד הקצינים אמר כי המטרות ברורות. "המטרה שלנו היא להשמיד את המטרו, את החמ"לים, למוטט את שלטון חמאס. לא להשאיר ממנו כלום. יש לנו יכולת מוכחת". קצין בכיר נוסף התבטא בנושא ואמר: "חמאס עשה טעות קשה מאוד. הוא יבין את זה כשהוא יפגוש אותנו. יש לנו כוח אש גדול מאוד. יש לנו רמת מיגון גבוהה מאוד ואנחנו מתכוונים לבצע מהלך שישבור אותו כבר בשלבים הראשונים. אנחנו ברמת מוכנות גבוהה. אנחנו מתכוונים להפעיל את כל העוצמה של צה"ל וחיל האוויר משולב היטב בתוכניות התקיפה".

גורמים בצה"ל מתחו אתמול ביקורת על דחיית המועד וטוענים שכל שעה שחולפת ללא תמרון קרקעי משחקת לרעת הצבא ומאפשרת לחמאס להיערך טוב יותר ברצועת עזה. עוד טענו הגורמים הבכירים כי בכירי הצבא צריכים לאשר הסרת חסמים שהיו נהוגים בעבר.

גורם צבאי בכיר אמר לוואלה!: "יש גורמים בצבא שעוד לא נפל להם האסימון, שעוד מדברים על נזק אגבי. אם הודענו לאוכלוסייה על פינוי וחמאס מחזיק אותם כבני ערובה שהם יישאו באחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully