וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לקח לצה"ל זמן להסביר את הפיצוץ בבית החולים בעזה?

אבי בניהו

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 10:35

נכס האמינות הוא הבסיס לתשובה לשאלה מדוע לקח זמן כה רב לדובר צה"ל לפרסם כי ישראל לא אחראית לפיצוץ בבית החולים ברצועה. דובר צה"ל חייב לפרסם אך ורק מידע אמין ובדוק הנתמך בראיות גם אם העולם לוחץ. דגל האמינות מונף מעט גבוה יותר מעל דגל המהירות. דעה

סרטון מתוך מערכות חיל האויר שמתעד את אזור בית החולים לפני ואחרי השיגור הכושל והפגיעה של ארגון הג'יהאד האיסלמי באזור בית החולים אלמעמדאני בעיר עזה/דובר צה"ל

אלו ימי מלחמה. ובימים הללו נשואות עיני הציבור אך ורק למוצא פיו ולהנחיותיו של דובר צה"ל. דובר צה"ל הוא לובש מדים, הוא סמכות, הוא נציג הצבא השולט על המידע ועל הנתונים. הוא ממלכתי ואיננו אישיות פוליטים עם אינטרסים פוליטיים. באמתחתו של דובר צה"ל ארגז כלים דוברותי וציבורי נרחב, אולם ערובה להפעלתם ויעילותם היא אמינותו. בעיקר במלחמה ובמצבי מתח ומשבר, כשהציבור צמא למידע חיוני וחרד לגורלו ולגורל יקיריו בחזית הצבאית והאזרחית.

מבוא זה, שעיקרו נכס האמינות, הוא הבסיס לתשובה שרבים שואלים אותי בשעות האחרונות: "האם דובר צה"ל לא איחר בהכחשת השמועה על חלקנו בהפצצת בית חולים בעזה באופן שגרם לנו נזק בעולם?".

התשובה שלי לשאלה לפנינו היא לא באלף רבתי. דובר צה"ל חייב לפרסם אך ורק מידע אמין ובדוק הנתמך בצילומים, בהקלטות או בתמיכות אחרות. גם אם כל העולם לוחץ, השגרירויות ומשרד החוץ זועקים לתגובה והתקשורת בעולם מאשימה את ישראל. רק עובדות בדוקות. דגל האמינות מונף מעט גבוה יותר מעל דגל המהירות.

פגיעת השיגור הכושל של ארגון הטרור גא"פ בבית חולים אלמעמדאני בעיר עזה. דובר צה"ל
פגיעת השיגור הכושל של ארגון הטרור גא"פ בבית חולים אלמעמדאני בעיר עזה/דובר צה"ל

וכך נהג דובר צה"ל כשכל צה"ל, שב"כ ונוספים מסייעים בידו להגיע במהירות האפשרית לבדיקת העובדות.
שנים שהייתי בחדרי הדיונים במטה הכללי, בלשכות ראש הממשלה ושרי הביטחון ואני יכול להעיד בפניכם שצה"ל לא ישים על הכוונות של לוחמיו ילדים, נשים תמימות ובתי חולים. גם כשדמנו רותח ושהקרביים שלנו זועקים נקם, המוסר היהודי לא יאפשר לנו לעשות את שעשו הרוצחים בני העוולה לנשינו וילדינו.

עם זאת, שדה הקרב הוא ממלכת אי הוודאות. ייתכנו גם שגיאות ואם הייתה כזו דובר צה"ל היה נוטל אחריות ומסביר. וייתכן גם שצה"ל יתקוף לאחר שיקול דעת, מחשבה ואישורים בית חולים שהפך למחסן טילים ולמפקדת חמאס. זו הרי הדוקטרינה של חמאס המסתתר בלב האוכלוסיה בכלל ובתוך מוסדות חינוך ורפואה בפרט. גם במקרה זה היה ניתן הסבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דובר צה"ל דניאל הגרי, 18 באוקטובר 2023. אתר צה"ל, צילום מסך
דובר צה"ל דניאל הגרי, 18 באוקטובר 2023/צילום מסך, אתר צה"ל
תת אלוף (מיל') אבי בניהו, יועץ לאסטרטגיה וניהול משברים, לשעבר דובר צה"ל ומפקד גל"צ. מארק ישראל סלם,
אבי בניהו/מארק ישראל סלם

בתום שבוע שני ללחימה נהנה צה"ל מהסכמה לאומית רחבה בציבור ולגיטימציה להפעלת כוח צבאי ברצועה ואם צריך גם בצפון. רק ממלכתיות, אמינות , שקיפות ושיתוף יאפשר לצה"ל להשלים את משימתו ועל החזית הזו נמנים דובר צה"ל ואנשי יחידתו שהייתה לי הזכות לעמוד בראשם ולהוביל אותם לפני שנים. הם ניצבים באחת החזיתות החשובות והמכריעות ואני מחזק אותם.

תא"ל במיל' אבי בניהו הוא דובר צה"ל לשעבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully