וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להקפיץ מקבלי צו 8 לארץ: עשרות טיסות אל על טסו בתפוסת יתר

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 7:15

מטוסי 787 טסו לעתים עם כ-30 נוספים מעבר לרגיל, במושבי הדיילים ואף בקוקפיט, כדי שחיילים לא יצטרכו להמתין לטיסות הבאות. החברה נאלצה להחזיר 4 מטוסים חכורים לבעליהם, שחששו שיפגעו במלחמה, אבל הצליחה להוסיף 108 טיסות מאז ה-7 באוקטובר

בווידאו: דובר צה״ל אומר לוואלה - "מציפים את הדרום בכוחות, התחלנו גיוס מילואים נרחב"/צילום: דובר צה"ל

אל על הפעילה בימים האחרונים עשרות טיסות בקיבולת יתר, כדי לזרז את חזרתם של נוסעים ישראלים לארץ, בהם רבים שקיבלו צו 8 וביקשו לחזור לארץ כדי לשרת במילואים. נוסעים שהסכימו לכך הושבו במושבי הדיילים והדיילות ולעתים אף במושב נוסף בקוקפיט - כך עולה מדיווחי נוסעים שהגיעו היום (רביעי) לוואלה.

בצורה זו, המריאו מטוסי בואינג 787, שמטיסים בדרך כלל עד 270 נוסעים, עם עד כ-30 נוסעים נוספים, ומטוסי בואינג 737 שמטיסים רשמית 175 נוסעים, עם עד כ-185 בפועל. תוספת הנוסעים התבצעה באישור רשות התעופה האזרחית (רת"א), הנוסעים הביעו את הסכמתם לטוס באופן הזה כדי לקצר את זמני ההמתנה שלהם לטיסה לארץ, וחלקם העבירו את הטיסה בשינה על רצפת המטוסים.

מדובר בפעם הראשונה שחריגות כאלו נעשו בממדים משמעותיים מאז מבצע שלמה ב-1991 להעלאת יהדות אתיופיה לארץ, שם היו החריגות גדולות בהרבה. אז, באחת הטיסות הוכנסו 1,086 עולים למטוס בואינג 747 של אל על, וירדו ממנו 1,088 לאחר ששתיים מהנוסעות ילדו תוך כדי הטיסה.

טיסת אל על אליה העלו נוסעים בתפוסת יתר שרצו לחזור לארץ למילואים. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"על הרצפה, במטבחים וליד הדלתות", צעירים שביקשו להתגייס למילואים בטיסה לישראל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"ביום שלישי לפנות בוקר חזרתי לארץ מטוקיו דרך בנגקוק. לקראת העלייה למטוס בטיסה מבנגקוק לישראל, הטרמינל היה מלא בתרמילאים צעירים שמבקשים לחזור לארץ ולהתגייס בצו 8 למילואים", סיפר על החוויה נוסע באחת מטיסות אלו בפוסט בפייסבוק, "בעלייה למטוס הודיעו שכל אלו שעדיין אין להם מקום ימתינו וכי ישתדלו להעלות את כולם למטוס. היו שם עשרות צעירים שרצו לחזור להתגייס! אל על לקחה את כל המקומות הפנויים שהיו במטוס ומילאו עד הכיסא האחרון במטוס"

"כבר הצטערתי על אלו שלא הצליחו לעלות מחוסר מקום. ואז להפתעתי, אחרי שסיימו למלא את המטוס, אנשי אל על לקחו עוד יותר מעשרים חברה צעירים, העלו אותם למטוס והושיבו אותם בכיסאות המתקפלים של הצוות", סיפר הנוסע,"אחרי זה הקברניט נתן אישור והעלו לטיסה עוד יותר מעשרה צעירים שישבו על הרצפה במטבחים וליד הדלתות של המטוס".

עוד המשיך הנוסע ושיתף: "בכל חיי לא ראיתי טיסה שבה יושבים על הרצפה עשרות אנשים. בכל הטיסה הם ישנו על הרצפה בכל מקום אפשרי כולל ליד תא הטייס, ברצפה במחלקת העסקים ובכל פינה שבמטוס. התמונות מדברות בעד עצמן וממחישות במעט את מה שהיה בטיסה המיוחדת הזאת. במהלך הטיסה ראיתי את הקברניט מסתובב במטוס ומוודא שהצוות דואג לכל בני הנוער הנפלאים האלו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מטוס אל על. דני שדה, אתר רשמי
הוסיפו מתחילת המלחמה 108 טיסות/אתר רשמי, דני שדה

אל על נמצאת בימים האחרונים במועד הסערה עקב סירוב בעלי השליטה בחברה, קני רוזנברג ובנו אלי, לאפשר לה פעילות נרחבת בשבת גם בזמן המלחמה. אל על לא טסה בשבת בשגרה, ובסוף השבוע האחרון הפעילה בשבת ארבע טיסות שהוגדרו כטיסות שאינן מסחריות ולא למטרות רווח. באותן טיסות, הנוסעים - מקבלי צו 8 ואנשי כוחות הביטחון שמצאו את עצמם בחו"ל עם פרוץ המלחמה, טסו ללא תשלום, במימון תרומות ומימון עצמי של אל על.

אל על הוסיפה מאז ה-7 באוקטובר בשבוע שעבר 108 טיסות מעבר ללוח הטיסות הרגיל כדי להיענות לדרישה המוגברת לטיסות לישראל וכדי לאזן את הפסקת הטיסות של רוב חברות התעופה הזרות. מדובר בין השאר ב-21 טיסות ללרנקה, 19 לאתונה, 18 לניו יורק ו-11 לבנקוק, ארבעה שדות תעופה שבהם נוצרו ריכוזי ישראלים שהמתינו לטיסה לארץ.

תוספת הטיסות התרחשה למרות שמאז שבת שעברה נאלצה אל על להחזיר ארבעה מטוסי 737 חכורים שהפעילה לבעליהן, שחששו כי יפגעו בעת שהותם בנתב"ג. מדובר בשני מטוסים שבבעלות סמארט ווינגס הצ'כית, שנמצאת בהליכי מכירה לאיש העסקים רמי לוי שמחזיק גם בישראיר ושניים בבעלות חברת TUS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully