וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות נפגעים בפיצוץ בבית חולים בעזה, צה"ל: "שיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי"

17.10.2023 / 20:43

גורמי רפואה פלסטיניים טענו כי בין 300 ל-500 איש נהרגו בתקיפה של חיל האוויר, אך בישראל מיהרו להכחיש והציגו סרטונים המעידים על שיגור כושל. למרות זאת, בעולם המוסלמי זעמו על "הטבח" ומפגינים יצאו לרחובות. הפסגה בירדן בהשתתפות ביידן בוטלה

משרד הבריאות בעזה: 500 נפגעים במתקפה על ביה"ח/מערכת וואלה!

מאות בני אדם נהרגו בפיצוץ בבית חולים במרכז הרצועה - כך דיווחו הערב (שלישי) גורמי רפואה פלסטיניים, שטענו כי בין 300 ל-500 איש נהרגו. צה"ל הכחיש כי הוא תקף את המקום והציג סרטונים המעידים על שיגור כושל שייחס לג'יהאד האסלאמי. למרות זאת, מדינות ערביות רבות מיהרו להטיל את האשמה על ישראל, ומדינות מערביות אחרות הביעו דאגה מהתקרית וקראו לחקירתה. בגדה ובערים אחרות בעולם המוסלמי פרצו הפגנות סוערות.

צה"ל הודיע תחילה כי התקרית בבדיקה, ובאותו הזמן כבר התקבע הנרטיב שלפיו הייתה זו התקפה של חיל האוויר. "אני לא יודע להגיד, מכיוון שיש הרבה תקיפות של חיל האוויר, הרבה שיגורים כושלים והרבה דיווחים כוזבים של חמאס. אנחנו נלמד את הפרטים וניתן לציבור את האמת", אמר תחילה דובר צה"ל, דניאל הגרי.

בהמשך, הוא הוציא הודעה רשמית שלפיה "מניתוח המערכות המבצעיות של צה"ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו. על פי מידע מודיעיני, מכמה מקורות הקיימים בידינו, ארגון הג'יהאד האסלאמי אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים".

בהמשך לצה"ל, הוצאו הודעות הכחשה נוספות מצד בכירים בישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שכל העולם ידע - המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו", מסר נתניהו, ערב ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

בית החולים שיפא לאחר פיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה. רויטרס
פינוי פצועים מבית החולים בעקבות הפיצוץ, הערב/רויטרס

חמאס הוציא כרוז רשמי בנוגע לאירוע בבית החולים ובו קרא למדינות ערב ולקהילה הבינלאומית ל"התערב כדי לעצור את רצח העם". בבמקביל, בכיר הארגון חאלד משעל קרא להפגנות תמיכה בפלסטינים מול שגרירויות ישראל וברחבי הגדה נרשמו עימותים בין מפגינים לבין מנגנוני הביטחון של הרשות.

בירדן, תועדו מפגינים המנסים להסתער על שגרירות ישראל בעמאן לפני שנבלמו בידי כוחות הביטחון הירדניים. הפגנות נגד ישראל נערכו גם באנקרה ובאיסטנבול שבטורקיה - שממנה נקראים ישראלים לעזוב בדחיפות, לפי הודעת המועצה לביטחון לאומי - בלבנון ובתוניסיה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכריז על שלושה ימי אבל בעקבות הפיצוץ בבית החולים, וטען כי זה "רצח עם". הוא ביטל את השתתפותו בפסגה המתוכננת בירדן מחר עם ביידן, עבדאללה מלך ירדן ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, וחזר לרמאללה, שגם בה פרצו הפגנות נגדו. "העם רוצה להפיל את הראיס", צעקו חלק מהמפגינים.

בהמשך, הודיע עבדאללה על ביטולה של הפסגה, שבה היו המנהיגים אמורים לדון במלחמה בחמאס ובמשבר ההומניטרי המחריף ברצועה. מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות הפלסטיני כי בעזה יש לפחות 3,000 הרוגים ועוד 12,500 פצועים מאז החלה המלחמה.

הפגנות באנקרה נגד ישראל בעקבות אירוע בית החולים

מצרים העבירה גינויים חריפים והפצירה בקהילה הבינלאומית "להתערב בדחיפות", ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי זאת "הדוגמה האחרונה לכך שההתקפות של ישראל נעדרות מהערכים האנושיים הבסיסיים ביותר". הוא קרא "לכל האנושות לפעול כדי לעצור את האכזריות חסרת התקדים הזו בעזה". גם שר החוץ הטורקי גינה בחריפות והגדיר זאת: "מתקפה ישראלית ברברית". גינויים חריפים הגיעו גם מאיראן, ערב הסעודית, מרוקו ואלג'יריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully