וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולץ: "מזהיר את כל הגורמים באזור לא להתערב - זו תהיה טעות בלתי נסלחת"

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 19:29

קנצלר גרמניה הבהיר בפגישתו עם ראש הממשלה: "לישראל יש זכות להגן על עצמה ועל אזרחיה". נתניהו: "חמאס הם הנאצים החדשים, מעשיהם - החמורים מאז השואה"

בווידאו: מליאת הכנסת נפתחת בדקת דומיה, נאומי רה"מ והנשיא/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) בקריה עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, שהגיע לביקור הזדהות בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית שגבתה את חייהם של כ-1,300 קורבנות והבהיר: "לישראל יש זכות להגן על עצמה ועל אזרחיה".

הקנצלר ציין כי "בין החטופים יש גם אזרחים גרמנים ואנחנו עושים הכול כדי לנסות ולשחרר אותם. עלינו לפעול כדי למנוע התלקחות כוללת באזור. אני מזכיר את כל הגורמים באזור לא להתערב במלחמה. זו תהיה טעות בלתי נסלחת. העברתי את המסר הזה בערוצים שונים. אנחנו רוצים לדאוג למצב ההומניטרי בעזה. אנחנו לא מקלים ראש בכך. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו על איך להקל על המצב ההומניטרי בעזה".

נתניהו הדגיש: "חמאס הם הנאצים החדשים, מעשיהם הם החמורים ביותר מאז השואה. הם גרועים מדאעש. כמו שהעולם התגייס לחסל את דאעש, כך הוא צריך לחסל את חמאס שמקור הרשע שלו באיראן. אנחנו קוראים לאזרחים לעזוב את העיר עזה דרומה לאזורים בטוחים, אבל חמאס מונע מהם לעשות זאת לפעמים באיומי נשק. האחריות על חיי אזרחים בעזה - הפלסטינים ובני הערובה - היא על כתפי פושעי המלחמה מהחמאס. כל העולם צריך לגנות זאת""

החלה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ, בקריה בתל אביב.. ללא, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קנצלר גרמניה אולף שולץ/אתר רשמי, ללא

לאחר מכן נפגש שולץ גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג שהודה לקנצלר על עמידתה האיתנה של גרמניה לצד ישראל: "אני רוצה להודות לך על הגעתך לישראל, ואני רוצה להביע את הכרת התודה הגדולה של עם ישראל לעם הגרמני, לפרלמנט של גרמניה, ולך ולממשלתך על תמיכתכם בנו באחת השעות האפלות ביותר איתן אנחנו מתמודדים כאומה מאז קום מדינת ישראל.

"ביקרתי היום בחלקה הדרומי של ישראל. אני רואה חברה חזקה להפליא, עמידה, מלאת תקווה וחיובית, למרות הכאב העצום שנגרם לנו. כולם מגויסים - מגויסים למאמצים לעקור את היכולות של חמאס, כדי לאפשר לנו לחיות בשלום ולעבור לשלום עתידי, כדי שנוכל לחיות זה לצד זה. בעת הזו אנחנו כמובן מודאגים מהאזרחים והחיילים החטופים. אנו דורשים שחרור מיידי של בני הערובה, ואנו דואגים גם לאזרחים הגרמנים שנמצאים שם. אני יודע שאתה פועל למען המאמץ הזה. אני מודה לכם כחלק ממשפחת העמים והידידים שלנו שנמצאים כאן כדי להראות את הסולידריות הזו עם אזרחי ישראל. תודה".

קנצלר גרמניה הודה לנשיא ואמר: "אני יכול להבטיח לך שנעמוד לצדה של ישראל. כפי שאמרתי לפרלמנט הגרמני, במסר שנתמך על ידי כל חברי הפרלמנט".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. דוברות בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם הקנצלר/דוברות בית הנשיא

אגב, טרם הפגישה צייץ שולץ בעברית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הביקור שלי בישראל הוא ביקור אצל חברים. גרמניה עומדת איתן לצדה של ישראל. לאחר מכן טוס למצרים לפגוש את הנשיא א-סיסי. הנושא הוא ההגנה על האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה ומניעת התלקחות באזור".

את פניו של שולץ קיבל מוקדם יותר שר החוץ אלי כהן, שאמר : "ביקורו של קנצלר גרמניה בישראל בתקופה מלחמה הוא מסר חד משמעי לעולם. גרמניה עומדת לצד ישראל בזכותה להגן על אזרחיה במלחמתה נגד איום הטרור. גרמניה היא אחת מבנות בריתנו הגדולות והקרובות ביותר, וגם שם מבינים שחמאס גרוע מדאעש ועל ישראל להכחיד את האיום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully