וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא במחלקה דחופה נאלץ לטפל בבני משפחתו: "אי אפשר ללמד אותך להתמודד במצבים כאלו"

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 17:27

כנגזרת נוספת של המלחמה הקשה, טיפל ד"ר באהר סרחאן מבית החולים המרכז הרפואי לגליל בנהריה ב-3 מקרובי משפחתו - שנפגעו זמן קצר לפני כן מטיל נ"ט במושב שתולה. "במצבים כאלה אתה עובד על אוטומט", סיפר, "לא האמנתי שאעשה דבר כזה"

פגיעת טיל נ"ט במושב שתולה שבצפון/שלומי גבאי

ד"ר באהר סרחאן, רופא בכיר בבית החולים המרכז הרפואי לגליל בנהריה, מצא את עצמו שלשום במשך כמה שעות נאלץ להתעמת עם נגזרת נוספת של המלחמה הקשה - שלושה קרובי משפחתו מאבו סנאן, שנפגעו מטיל נ"ט בעת שעבדו באתר בנייה סמוך לגבול הצפוני, הובאו לטיפול במחלקה לרפואה דחופה - בה הוא עובד.

הפצועים שהובאו לחדר המיון נפגעו מטיל נ"ט במושב שתולה. כתוצאה מפגיעת הטיל, נהרג מופיד סנונו בן ה-57, ולמעשה שלושה מהעובדים שנפגעו וניצלו הם קרובי משפחתו של ד"ר סרחאן, אב ושני בניו מקרובי משפחתו, שניים מהם במצב בינוני ואחד קל.

ד"ר באהר סרחאן, רופא בכיר בביה"ח שבנהריה. ללא, אתר רשמי
"באופי שלי אני אדם קר רוח, וזה כנראה עזר לי"/אתר רשמי, ללא
פגיעת טיל נ"ט במושב שתולה שבצפון. ללא, אתר רשמי
פגיעת טיל נ"ט במושב שתולה שבצפון/אתר רשמי, ללא

"כרופא לימדו אותי לטפל באנשים והתמחיתי ברפואה דחופה, אבל אני לא חושב שמישהו יכול ללמד אותך איך להתמודד במצבים כאלו, ברמה הנפשית", סיפר, מעולם לא האמנתי שאטפל בבני משפחה, ועוד במצב חירום כזה. באופי שלי אני אדם קר רוח, וזה כנראה עזר לי".

"קיבלנו הודעה לפיה אמורים להגיע פצועים משתולה והתחלנו להתכונן לקליטתם", שחזר. "פתאום ניגש אלי אחד העובדים והראה לי סרטון ממקום האירוע שהופץ ברשתות חברתיות. מיד זיהיתי את הרכב המשפחתי והבנתי שזה קשור אליהם. תוך שניות ספורות התקשרה אלי דודה שלי, שסיפרה לי כי בעלה, גיסה והחם שלה, היו באותו מקום ורצתה לבדוק אם הגיעו אלינו. תוך כמה דקות ראיתי אותם מוכנסים למיון והבנתי שמצבם יחסית בסדר, תודה לאל. ניגשתי אליהם מיד, היה לי חשוב להפגין נוכחות ולהרגיע אותם. כואב לי על העובד הנוסף שנהרג. לקרובים שלי היה מזל גדול".

המנוח מופיד סנונו. ללא, אתר רשמי
המנוח מופיד סנונו/אתר רשמי, ללא

ד"ר סרחאן הוסיף וסיפר כי לא חשב יותר מדי במהלך הטיפול בהם. "במצבים כאלה אתה עובד על אוטומט", אמר. "הרגשתי שאני נמצא בשתי חזיתות, גם מטפל בפצועים וגם מרגיע את המשפחה ומנסה לתמוך ולעזור.

שניים מהפצועים (האב ואחד מבניו), בני 70 ו-39, הועברו לאישפוז במצב בינוני במחלקה כירורגית ושוחררו לבתיהם למחרת. בן נוסף, כבן 50 (נפגע חרדה), שוחרר לביתו לאחר שעבר בדיקות בחדר המיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully