וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ח"כים ושגרירים סיירה בעוטף עזה: "העולם צריך לדעת שהייתה כאן שואה"

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 15:54

המשלחת, בהובלתה של ח"כ שרן השכל, סיירה בזירות הטבח בקיבוצים כפר עזה ובארי ובאזור מסיבת הטבע ברעים. "חשוב שתדעו מה היה כאן", אמרה השכל לשגרירים. במהלך הסיור קראו תושבים קריאות נגד יו"ר ועדת החוקה, ח"כ רוטמן: "לך מפה, קהילה שלמה נרצחה"

בווידאו: קריאות נגד ח"כ רוטמן במהלך סיור ח"כים בעוטף עזה/טל שלו

משלחת של חברי כנסת ושגרירים זרים סיירה היום (שלישי) בקיבוץ כפר עזה ובקיבוץ בארי וחזתה בהריסות הטבח הקטלני של 7 באוקטובר. אל המשלחת, שאירגנה והובילה ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה), הצטרפו גם שניים מתושבי מושב נתיב העשרה, שהותקף גם הוא במתקפת חמאס, וחזרו לראשונה מאז פונו ליישובי העוטף.

"הלב דופק מהמראות שאני רואה עכשיו. כל העולם צריך לדעת שזו סיטואציה של שואה. ישבנו בבית שלנו שבעים ומשהו שנים מאז השואה ולא יכולנו להציל אותם", אמרה בדמעות אביבה פולד לח"כים ולשגרירים. ערן כשר, חבר כיתת הכוננות בנתיב העשרה, שגיסו תושב בארי נרצח וגיסתו נעדרת, אמר לבאי המשלחת: "נפלה בידי הזכות לבקר פה אחרי התופת שגיסי וגיסתי עברו. לראות את ההרס והתופת - התחושה קשה מאוד. אני רגיל לראות את המקום הזה ירוק ושוקק חיים ועכשיו אני רואה הרס וחורבן".

"100 איש נרצחו פה": קריאות נגד ח"כ רוטמן במהלך סיור ח"כים בעוטף עזה. טל שלו, אתר רשמי
הח"כים והשגרירים בסיור בעוטף עזה/אתר רשמי, טל שלו

בסיור השתתפו, מלבד ח"כ השכל, גם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, וחברי הכנסת ולדימיר בליאק, בועז ביסמוט, אלי דלל, משה רוט ואלון שוסטר, תושב קיבוץ מפלסים שהצטרף גם הוא. במהלך הביקור בכפר עזה התפרץ לעברו של רוטמן, ממקדמי המהפכה המשפטית ונציג מוכר ובולט של הקואליציה הנוכחית, אחד מתושבי המקום, וגם בביקור בבארי, צעירים תושבי המקום זעמו עליו וניסו לגרשו. "רוטמן תסתכל לי בעיניים, מאה איש נרצחו פה, מה יש לך לחפש פה עכשיו? לך מפה. קהילה שלמה נרצחה פה. לא מעניין אותם", צעקו לעברו בבארי. תושב כפר עזה צעק לעברו: "אתה והחברים שלך צריכים לזחול על ארבע, תעשה פרצוף קצת". אחרי הצעקות נפגש רוטמן עם חיילים בבארי וחיזק את ידם ללא תקריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
"100 איש נרצחו פה": קריאות נגד ח"כ רוטמן במהלך סיור ח"כים בעוטף עזה. ללא, אתר רשמי
חברי הכנסת השכל ורוטמן/אתר רשמי, ללא

לחברי הכנסת התלוו גם שגרירי צ'ילה, פרוגוואי, סגן השגריר הספרדי ונציגי השגרירות הנוצרית של הקהילה האוונגיליסטית בישראל, ששמעו הסברים מהשכל, ח"כים אחרים ונציגי צה"ל על המראות הקשים שהתגלו במקום לאחר הטבח בעוטף. "היו אלפי מחבלים שהסתערו על הגבול. 22 יישובים הם עברו מבית לבית וטבחו במשפחות. יש פשעי מלחמה מתועדים. יש בכל מיני מדינות עכשיו פייק ניוז וחשוב שתדעו מה היה כאן", אמרה ח"כ השכל לשגרירים.

בכפר עזה הם נפגשו עם אל"מ גולן ואך, מפקד יחידת החילוץ וההצלה, שהגיע ביום שבת לעוטף בצוות תגובה ראשוני. "המטרה שלהם הייתה לרצוח ולחטוף אזרחים. זה מה שהם עשו פה וזה מה שהם עושים פה. תסתכלו ותקלטו", הוא אמר להם בעודו מראה להם את הבתים השרופים בשכונה הצעירה בקיבוץ. "אני ראיתי בעיניים חייל כרות ראש. רק אצל דעאש ראיתי התנהגות כזו של השפלה ועינוי", הוא הוסיף.

"100 איש נרצחו פה": קריאות נגד ח"כ רוטמן במהלך סיור ח"כים בעוטף עזה. טל שלו, אתר רשמי
ההריסות בעוטף/אתר רשמי, טל שלו
"100 איש נרצחו פה": קריאות נגד ח"כ רוטמן במהלך סיור ח"כים בעוטף עזה. טל שלו, אתר רשמי
המפגש עם ח"כ לשעבר חיים ילין/אתר רשמי, טל שלו

בהמשך, תיאר את הזוועה שהתגלתה בזירת המסיבה ברעים. "זאת הייתה הסצנה הקשה ביותר שראיתי בחיים. אני באסונות טבע 20 שנה. ראיתי הכול, אבל כאן זה היה מכוון. הם רצו להשיג מטרה אחת לא רק לרצוח ולטבוח אלא השפלה. אנשים שאומרים שהמצאנו את זה? אני לא יודע איך אפשר להגיד את זה".

בהמשך הם נפגשו עם ח"כ לשעבר חיים ילין, שסיפר על הטבח בבארי. "משפחות שלמות נטבחו כולל ילדים. יש ילדים בלי הורים, הורים בלי ילדים, משפחות שלמות שהושמדו", סיפר ילין שהראה למסיירים את הקעקוע שקיעקע על ידו לזכר הניצולים ואמר כי מדובר ב"עדות לגבורה ולשואה ביישובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully