וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "אנחנו חייבים להגיב על רצח העם של ישראל בעזה"

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 12:57

המנהיג העליון של איראן שלח עוד מסר מאיים, בצל החשש שטהראן וחיזבאללה יגיבו על המלחמה בחמאס. "איש לא יוכל לעצור את המוסלמים ו'כוחות ההתנגדות' אם פשעי המשטר הציוני נגד הפלסטינים יימשכו", הזהיר חמינאי, חרף איומי ביידן להגיב במקרה של פתיחת חזית נוספת

קריאות "מוות לישראל" בפרלמנט האיראני אחרי המתקפה של חמאס/סוכנות הידיעות תסנים

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר היום (שלישי) כי "רצח העם" של הפלסטינים ברצועת עזה על ידי ישראל צריך להיפסק "מידית", והוסיף כי "אנחנו חייבים להגיב" - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית, יום לפני שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי לבקר בישראל, בין היתר כמסר לטהראן שלא תתערב במלחמה עם חמאס ברצועת עזה.

"איש לא יוכל לעצור את המוסלמים ו'כוחות ההתנגדות' אם פשעי המשטר הציוני נגד הפלסטינים יימשכו, ההפצצות על עזה חייבות להיפסק מיד", אמר חמינאי לקבוצת סטודנטים בטהראן. "העולם עד לרצח העם של הפלסטינים בעזה על ידי המשטר הציוני", אמר חמינאי לקול קריאות "מוות לישראל".

כוחות ההתנגדות הוא ביטוי שבו איראן מתארת את הארגונים הנתמכים על ידי באזור, בהם חיזבאללה וחמאס. אתמול הזהיר שר החוץ שלה, אמיר חוסיין עבדאלליהאן, כי צפויות "פעולות מנע" בשעות הקרובות.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023/רויטרס

מידת המעורבות של איראן במתקפת הפתע הרצחנית של חמאס, שבה נטבחו 1,300 איש, עדיין לא ברורה. ארצות הברית וישאל אמרו כי בעוד שטהראן סיפקה נשק, מימון ותמיכה אחרת לחמאס לאורך השניים, אין ראיות לכך שהיא תכננה את הפלישה של חמאס. חמינאי הכחיש זאת בעצמו בשבוע שעבר, וגם בחמאס טענו כי הייתה זו החלטה שלהם.

"אנחנו חייבים להגיב, אנחנו חייבים להגיב למה שקורה בעזה", אמר היום חמינאי, והוסיף כי בכירים ישראלים צריכים לעמוד לדין על "פשעיהם נגד פלסטינים בעזה". הרשויות ברצועה דיווחו כי יותר מ-2,800 פלסטינים, רבע מהם ילדים, נהרגו בתקיפות של צה"ל מאז תחילת המלחמה ביום שבת שעבר.

בנוסף לכך, כמחצית מ-2.3 מיליון תושבי הרצועה נעקרו מבתיהם, וישראל עדיין מסרבת להכניס סיוע הומניטרי הממתין בצד המצרי של מעבר רפיח, אף שארצות הברית אמרה כי היא הסכימה לגבש הבנות שיאפשרו את הכנסתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully