וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל פתח בירי מאחורינו": סרן ק' הובילה טנקים ונלחמה להגן על קיבוץ חולית

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 7:11

שני הטנקים שהובילה מפקדת הפלוגה ק' בבוקר של 7 באוקטובר, נתקלו במחבלים כבר בדרך ליישובי העוטף: "לחמנו מול עשרות, והמשכנו לגדר הגבול". ק' נקראה להגנה על חולית, שם הופתעה על ידי מחבל והגיבה בנחישות: "הסתובבנו, ירינו פגז, ופירקנו את הגדר כדי לוודא חיסול"

בווידאו: תיעוד ראשון של חיסול מחבלים על ידי יחידת השיריון/צילום: דובר צה"ל

סרן ק', מפקדת פלוגת טנקיסטיות בחיל השיריון, חזרה הבוקר (שלישי) לבוקר שבת של 7 באוקטובר, בו נקראה להגן על יישובי הדרום מחדירת מחבלי חמאס. את שחזור האירועים לאורך היום, היא מתחילה בהיתקלות הראשונה עם מחבלים - כששני הטנקים שהובילה הגיעו לכביש 232, כביש הגישה ליישובי עוטף עזה: "לחמנו מול עשרות מחבלים, ולאחר מכן המשכנו לסרוק את האזור כדי לוודא שאין איומים נוספים. לאחר מכן, הגענו לגדר הגבול. שם הבנו שמה שראינו עד עכשיו - הוא רק תחילת האירוע".

הלוחמות על עקבותיהן, והצטרפו למפקד חטיבתן בדרך לקיבוץ חולית שהותקף על ידי מחבלים: "כשהגענו, השער היה סגור. האיזור נראה יחסית שקט, ולא שמענו יריות. פתאום התקדם לכיווננו מתוך הקיבוץ חייל וסימן לנו להיכנס פנימה בעקבותיו, והבנו שכוחות נוספים עדיין לא הגיעו. לקחנו תנופה, שברנו את שער הקיבוץ ונסענו על פי ההוראות של החייל. הוא הוביל אותנו ללב האירוע".

"כשהגענו למבנה המרכזי בחולית, וידאנו שאין אזרחים בפנים, וירינו מקלעים לכניסה לבית כדי לראות אם מחבל ייצא החוצה", אז, היא מספרת, הפתיע אותן מחבל שיצא מכיוון השדה שמאחוריהן. "סובבנו את הטנק והתחלנו לירות צרורות לעבר השדה. אחד מכוחות הלוחמים נפגע. זיהינו את המחבל, ירינו פגז לעברו ופירקנו את הגדר כדי לוודא שהוא חוסל. לאחר מכן, לוחמים החלו לסרוק את האזור על מנת לחפש מחבלים נוספים שנמצאים בסביבת התושבים". בזמן הזה, הטנק של סרן ק' אבטח את המרחב וירה צרורות אזהרה כדי להרתיע מחבלים.

נגמ"ש נמר, עוטף עזה, 13 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
נגמ"ש נמר, עוטף עזה, 13 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

כשמפקד החטיבה עלה בקשר ועדכן על חדירת מחבלים בצדו השני של הקיבוץ, סרן ק' הובילה את הדרך - אך כשהגיעה עם פלוגתה גילתה שהמחבלים הספיקו להימלט. "פנינו לכיוון מערב, על מנת למצוא את המחבלים. גילינו שניים מהם שנותרו באזור - דרסנו וחיסלנו אותם".

הטנק שהובילה ק' חזר ליישוב, וחבר לגדודי גולני וברדלס על מנת להמשיך בחיפושים ולוודא שכל המחבלים אכן חוסלו. בד בבד, בחזרה ליישוב והתחלנו סריקות, בשיתוף עם סיירת גולני וברדלס, כדי לוודא שכלל המחבלים חוסלו. במקביל, הטנק הנוסף בפלוגתה של הפלוגה אבטח אבטח דחפור D9 שחרש את השדה הפתוח במטרה לזהות מחבלים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully